sieltä löytyi klamydia...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kai olet käynyt 5 vuoden aikana papa-kokeessa? Millaiset arvot olleet?

olen käynyt papassa ja usein on jotain punertavaa tuolla "sisällä" mutta eivät ole sen enmpää sitä ihmetelleet. on ollut ennenkin papa luokkaa kaks ja ollut lääkkeitä mutta koskaan eivät ole klamydiaa sanonut epäilevänsä.

Alkuperäinen kirjoittaja Nadia:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Lapsia ei varmaan ole tuossa välissä syntynyt, koska silloinhan se aikaisempi tartunta olis jo tullut ilmi...
Mutta joo, voi olla tosi pitkään oireeton.
Jos on ollut sullakin 5 vuotta, niin toivotaan, ettei ole tullut peruuttamattomia vaurioita esim. munajohtimiin.

meillä on yhteinen lapsi mikä on kahden vanha.
miten se siinä sitten ilmi tulee???

Sulle on tehty noi kaikki kokeet raskauden alussa... Sitä en vaan tiedä, että jos esiintyy piilevänä, näkyykö testeissä, ennenkun puhkee... Kaippa. Eli sillon miehesi on sata varmasti käynyt vieraissa, jos et kerta itse ole.

Kyllä se bakteeri siellä on silti olemassa, eli näkyy testissä.

en kyl muista koska multa oltais papa viimeks otettu. nyt pitäis mennä syksyllä kun sain kutsun...
ellei tosiaan sitten raskausaikana ole sitä otettu... se hiv ainakin testattiin mutta en tiiä olisko siinä ollut sitten jotain muutakin.?

Mä en ole sukupuolitautien asiantuntija, mutta käsittääkseni klamydia virus tuhotaan antibioottikuurilla. Eli jos virus on ollut piilevänä, niin kyllähän siihen luultavasti antibiotit olisi tehonneet (jos olet niitä syönyt 5 vuoden aikana). Jos haluat vaan alkaa miettiä koska mahdollinen tartunta olisi suhun tullut.

Alkuperäinen kirjoittaja Laura80:
Eihän se taida näkyä testeissäkään jos on piilevänä, vain aktiivi vaiheessa näkyy. Et ei ne testitkään anna 100% varmuutta. Voin kyllä olla väärässäkin.

todellakin näkyy testeissä, vaikka olisikin piilevä eli oireeton!

Alkuperäinen kirjoittaja apassin kyynel:
Mä en ole sukupuolitautien asiantuntija, mutta käsittääkseni klamydia virus tuhotaan antibioottikuurilla. Eli jos virus on ollut piilevänä, niin kyllähän siihen luultavasti antibiotit olisi tehonneet (jos olet niitä syönyt 5 vuoden aikana). Jos haluat vaan alkaa miettiä koska mahdollinen tartunta olisi suhun tullut.

Antibiootteja siihen tosiaan määrätään ( :xmas: ) mutta eivät kaikki antibiootit tehoa kaikkiin viruksiin joten ei toi välttämättä noin toimi.

Alkuperäinen kirjoittaja taimi:
Klamydiaan ei tehoa normaali antibioottikuuri, ja se on käsittääkseni bakteeri.

Mutta antibioteilla sitä hoidetaan. Eikö bakteeritulehdukset juuri hoideta antibioteilla? Ja virukset taas ei.

antibioottikuurilla hoidetaan kyllä, mutta siihenkin on tietty kuuri. ja se on sitten sillä selvä. näin minulla ollut

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Oikeasti hei, riippuu paikkakunnasta, klamydiatestit eivät kuulu valtakunnalliseen raskauden aikaisten sukupuolitautejen seurantojen piiriin!

Mä olen asunut kahdella paikkakunnalla raskausaikoina ja kummassakaan niitä EI otettu!

juujuu... ei siis ollu tarkotus hermostuttaa... mähän laitoinki että jännä miten ne vaihtelee saman läänin sisälläkin noin paljon ne käytännöt.

:ashamed:

Antibiootteja siihen tosiaan määrätään ( :xmas: ) mutta eivät kaikki antibiootit tehoa kaikkiin viruksiin joten ei toi välttämättä noin toimi.

Joo kyllä mä sen tiedän ettei välttämättä tehoa. Mutta antibioottejahan syötetään ihmisille nykyisin kun leipää.

Alkuperäinen kirjoittaja ringleader:
Oikeasti hei, riippuu paikkakunnasta, klamydiatestit eivät kuulu valtakunnalliseen raskauden aikaisten sukupuolitautejen seurantojen piiriin!

Mä olen asunut kahdella paikkakunnalla raskausaikoina ja kummassakaan niitä EI otettu!

juujuu... ei siis ollu tarkotus hermostuttaa... mähän laitoinki että jännä miten ne vaihtelee saman läänin sisälläkin noin paljon ne käytännöt.

:ashamed:

Hei, mä vastasin jo ennen kuin luin viestisi, et siis hermostuttanut.

Teroitin vain, etteivät ihmiset sokeasti luottaisi ja yllättyisi paaaljon myöhemmin. =)

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Alkuperäinen kirjoittaja humpis:
mut eikä se klamydia olis näkyny niissä lukusissa pissa näytteissä joita otetaan raskauden aikana???
Mun käsittääkseni kyllä...

Eihän niistä tutkita mitään muuta kuin u-prot ja u-gluk, ei niistä tutkita klamydiaa rutiinina ja jos ei sitä tutkita, niin ei se näykään.

mikä on u-prot ja u-gluk...?? mutta eikö oo vaarallista syntymättömälle lapselle jos äidillä on klamydia...??? tyhmänä kyselen...

mut eikä se klamydia olis näkyny niissä lukusissa pissa näytteissä joita otetaan raskauden aikana???
Mun käsittääkseni kyllä...

Eihän niistä tutkita mitään muuta kuin u-prot ja u-gluk, ei niistä tutkita klamydiaa rutiinina ja jos ei sitä tutkita, niin ei se näykään.

mikä on u-prot ja u-gluk...?? mutta eikö oo vaarallista syntymättömälle lapselle jos äidillä on klamydia...??? tyhmänä kyselen...

Siis eihän neuvolassa katsota muuta, kuin että onko virtsassa preoteiinit tai sokerit koholla, jos ei ole mitään syytä olettaa muuta.

Joillain paikkakunnilla tehdään esim kaikille alle 25-vuotiaille klamydiatesti raskauden alussa, juuri siksi että klamydia on yleistynyt niin paljon, mutta rutiinisti sitä ei tehdä kaikille odottajille. Ja kyllähän äidin klamydia voi olla lapselle vaarallinen.

Mulla ei oo lapsia. Toivottavasti joskus on,mä vaan tota just kauhistuin kun miks ihmeessä sitä ei sitten kaikilta suoraan sitte testata kun on niin yleinen nykyään ja kun sitä voi tietämättään kantaa?? huii...

Muuhun en nyt ota kantaa, mut ei sitä klamydiaa oteta rutiinina neuvola tarkastuksessa ainakaan joka paikassa. Mulla otettiin runsaanvalkovuodon ja supistelujen vuoksi alkuraskaudessa (kolmannessa) klamydia sekä joitain muita testejä erikseen (puhtaat paperit sain).

tänään lääkäri soitti ja klamydia oli virtsanäytteestä löytynyt.
vähän on huonot fiilikset.
vieraissa ei ole tullut käytyä ja mieskin vannoi ettei ole käynyt.
pitkä keskustelu oli.
kyllä vähän tuli luottamus pula mutta kyllä aika hyvin miestä uskon ja se mua.
lueskeltiin että kaikille ei tule mitään oireita ja voi olla piilevänä monta vuotta.
yhdessä olemme olleet reilu viisi vuotta.
onkos jollain kokemusta kyseisestä taudista.

eli tähän jatkoa.
kaikki hyvin kumpikaan ei ole käynyt vieraissa ei edes mies mitä en oikein alunperinkään en uskonut etä olisi.
miehen vastaus tuli eilen ja se oli negatiivinen. eli minun positiivinen oli väärä positiivinen eli minullakaanb ei sitä ole.
näitä tapauksia sattuu muutamia vuodessa että testi näyttää väärää.
voitte uskoa kuinka paljon helpotti tämän kuuleminen molempia.
onneksi tuli selvitettyä asia perinpohjin ennen kuin mitään peruttamatonta kerkesi tapahtua =)

Yhteistyössä