SI-nivelestä johtuvat kivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TuiKKu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Parasta aikaa kuljen fysioterapiassa kyseisen vaivan kanssa. Oireina mulla ollu kipu lonkassa kävellessä, "väsyneen" tuntuinen jalka istuessa, nukkuessa kun kääntää kylkeä kipeälle lonkalle, käy vihlaisee ja alkaa pakottamaan ajan myötä. Alaselkäkipua myös.

Lonkka kipeä, alaselästä kipu säteilee säären puoliväliin edessä :( aika tuskaista. Jatkuvat selkäkivut ja välilevyn pullistuma. Reumalääkkeillä selviää talven yli.

Mä vaan tänä aamuna aloin netistä lukemaan tosta si-nivelen toimintahäiriöstä vai miksi sitä sanotaan..
Kun mulla alaselkä ja lonkka kipee,tai sanotaanko että oikeen pakaran yläpuolella tosi kipeä kohta,välillä reiden ympärillä tuntuu kuin leveä vyö puristaisi koko reiden ympäri ja sitten myös pohkeeseen säteilee kipu välillä.
Makuulla eikä istuessa välttämättä kipua tunnu,mutta liikkeelle kun lähdet niin sitten on oikeessa jalassa tunne,että se olisi n.10-20 cm lyhyempi..samalla tavalla saa liikata jalkaa :/

Se sokea hieroja sanoi jolla kävin/olen käynyt pari kertaa että mulla oikea lonkka oliko ylempänä/alempana,eli siis lantio vinossa :( Ja myös ranka ei ollut suorassa..

Mihinkähän kaikkeen tuo SI-nivelen paikaltaanolo,yliliikkuvuus ym voi ihmisessä vaikuttaa? Yläkroppaan mitenkään?

Alkuperäinen kirjoittaja hiirimatto:
Sain parhaan avun, kun kävin ensin kiropraktikolla ja pari päivää sen jälkeen hierojalla. Parin hoitokerran jälkeen ei enää ole ollut kipuja, ts. SI-nivelet pysyneet paikoillaan.

Mä ajattelin kans että josko saisin kaupunkiin täältä tk:lta lähetteen jonnekin kiropraktikolle tai jonnekin niksauttajalle..ortopedille tai jollekin...

Moi, mä olen kärsinyt SI-nivelen sacroiliitista jo 10 v. Aluksi tosin meni muutama vuosi kun arvauskeskuksessa arvailivat kipujen syytä ja kivut olivat tosi kovat. Paikoitellen niin kovia, että hädin tuskin pystyi kävelemään. Olen rampannut miljoonat niksauttelijat yms. läpi eikä mikään toiminut. Lopulta yksityiseltä tekivät diagnoosin ja sain reumalääkkeet, mitkä veivät nivelessä olevan tulehdustilan pois ja kivut mennessään. Enää en syö lääkkeitä ja nykyään ei vaiva ole enää oireillut. Kuulemma se häviääkin joskus iän myötä.

Yhteistyössä