SI-diagnoosi ilman testiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Olen käsittänyt ettei SI-diagnoosia voi antaa ellei ole tehty SI-testiä. Minä sain kuitenkin diagnoosin, ihan tulehdusarvon (CRP) ja oireiden perusteella, ja Tamiflu-lääkityksen.

Ammattitaitoinen lääkäri toki, mutta silti vähän ihmetyttää miten lääkäri voi erottaa sen esim. kausi-influenssasta ilman testausta. Lääkäri oli kuitenkin varma diagnoosistaan.

Voiko diagnoosi ola varma ilman testiä? Onko muille tehty ko. diagnoosi ilman testiä?

Voi kyllä useat ihmiset on syöneet tamifluta turhaan, silloin marraskuussahan kaikki flunssanoireiset luokiteltiin SI.
Poitsu todettiin myös, mutta ei saanut tamifluta

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi kyllä useat ihmiset on syöneet tamifluta turhaan, silloin marraskuussahan kaikki flunssanoireiset luokiteltiin SI.
Poitsu todettiin myös, mutta ei saanut tamifluta

Meillä testi oli positiivinen ja tamikuurin hain oli vaan hirveän hintainen

Mullakaan ei ollu cerppi yhtään koholla. Ei se välttämättä si:ssä nouse. Ja mitä tuohon tamifluhun tulee, niin mulla se laski ainoastaan kuumeen. Muihin oireisiin ei vaikuttanu.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Juurihan oli tuosta uutista, että Tamiflu on ihan turhaa si-oireisiin.

Tuo uutisointi on minulta mennyt ohi.:-( Miksiköhän sitä sitten määrätään, oisko joku diili lääkäreillä lääketehtaan kanssa tms..

Itsellä tuli mieleen, että koska ei testattu mutta silti sain Tamiflut, jospa testi tulee tosi kalliiksi yhteiskunnalle ja sitä ei siksi tehdä kuin harvoille. Tamiflu taas on kallis lääke, sitä kannattaa ilman muuta määrätä paljon, niin siitä tulee paljon rahaa.. mahdollisimman paljon vain testaamattomia SI-diagnooseja, niin saa paljon Tamifluta myytyä..:-/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullakaan ei ollu cerppi yhtään koholla. Ei se välttämättä si:ssä nouse. Ja mitä tuohon tamifluhun tulee, niin mulla se laski ainoastaan kuumeen. Muihin oireisiin ei vaikuttanu.

Ihan tarkalleen sama vaikutus mulla. Pää-ja lihaskivut jäi, samoin yskä ja kipeät keuhkoputket, ainoastaan kuume lähti. Mutta on sekin parempi kuin ei mitään..

Tamiflun käyttö sikainfluenssaan sairastuneilla, mutta muuten perusterveillä ihmisillä, on osoittautunut hyödyttömäksi, ilmenee Birminghamin yliopistossa Britanniassa tehdystä tutkimuksesta, joka julkaistiin joulukuun alussa arvostetussa British Medical Journalissa (BMJ).

Nick Freemantle ja Melanie Calvert havaitsivat tutkimuksessaan, ettei oseltamiviiri-lääkeaine (Tamiflun vaikuttava aine) ehkäise komplikaatioita sikainfluenssatartunnan saaneilla muutoin terveillä ihmisillä. Itse asiassa oseltamiviiri tarjoaa vain vaatimattomia hyötyjä sikainfluenssaviruksen aiheuttamien oireiden lieventämisessä.

http://www.tohtori.fi/?page=5817524&id=1796687

Mulla kans diagnosoitiin oireiden perusteella sika vaikkei testattu ja crp oli 50 ja seuraavana pvänä 53, mut sika ei kuulemma ylipäätään tota crp:tä nostakkaan kovin korkeelle jos ollenkaan.
Kamalan kipeä olin ja nyt kovan yskän ja oksentelun seurauksena murtui kylkiluu, että en tästä taudista helpolla päässy.

Sitä ihmettelen etteikö laskua lähetä ollenkaan kun 2 päivänä kävin tk:ssa pandemiapolilla ja siitä on 3 viikkoa kohta aikaa, yleensä ei mene montaakaan päivää kun jo laskua pukkaa tai sitte antaavat tkssa jo suoraan käteen laskun...

Yhteistyössä