sf-mitta ei kasva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mietteliäs

Vieras
Onko kellään kokemusta? Eli olen rv35+4 sf-mitta on 28,5cm, ollut sama lukema 31+4 lähtien. Neuvola on viikon kuluttua, viikko sitten kävin viimeksi. Silloin sanottiin, että jos ei ala kasvua tulemaan, aletaan puuttua asiaan. Itsekin olen kotona mittaillut, eikä lukema kyllä ole miksikään muuttunut. Mistähän moinen masun kasvamattomuus voi johtua? Ultrat olleet tähän asti ok, vauva tosin pienenpuoleinen, mutta käyrien välissä kuitenkin.

Jos vauva laskeutuu, niin se tekee sen että sf- voi lopettaa kasvun hetkeksi tai sitten jopa pudota käyrällä alaspäin.
Jos mittaaja vaihtuu, niin ne lukemat ei silloin ole kovin luotettavia keskenään vertailtavaksi..

Alkuperäinen kirjoittaja Knicke Knackerton:
Jos vauva laskeutuu, niin se tekee sen että sf- voi lopettaa kasvun hetkeksi tai sitten jopa pudota käyrällä alaspäin.
Jos mittaaja vaihtuu, niin ne lukemat ei silloin ole kovin luotettavia keskenään vertailtavaksi..

Näin juuri.

Mulla oli sf-mitta 29cm ihan viimeisilläni (40+2).Vauva syntyi rv 40+3 että varmaan aika pieni mitta siis oli.Itseä vähän huolestutti,mutta neuvolassa asiaan ei puututtu.Pääsin ultraan sf-mitan takia vasta rv 40+2..Epäilivät että vettä on liian vähän.Mutta vettä oli ihan riittävästi..Vauva sitten syntyi seuraavana yönä.Pieni ja pippurinen täyden kympin tyttö :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Aliise:
Mulla oli sf-mitta 29cm ihan viimeisilläni (40+2).Vauva syntyi rv 40+3 että varmaan aika pieni mitta siis oli.Itseä vähän huolestutti,mutta neuvolassa asiaan ei puututtu.Pääsin ultraan sf-mitan takia vasta rv 40+2..Epäilivät että vettä on liian vähän.Mutta vettä oli ihan riittävästi..Vauva sitten syntyi seuraavana yönä.Pieni ja pippurinen täyden kympin tyttö :heart:

No ei ole ollut iso masu sullakaan! Mukava kuulla, että terve tyttö tuli. Vielä utelisin, että oliko tytöllä millaiset syntymämitat? Pieneksihän jo kerroit.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No ei ole ollut iso masu sullakaan! Mukava kuulla, että terve tyttö tuli. Vielä utelisin, että oliko tytöllä millaiset syntymämitat? Pieneksihän jo kerroit.

2640/45,5 :) Sirpukka se on vieläkin,mutta terve ja maailman ihanin tyttö :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

2640/45,5 :) Sirpukka se on vieläkin,mutta terve ja maailman ihanin tyttö :D

No joo, sirpukkapa hyvinkin! Kyllähän kaikki tarpeellinen mahtuu pienempäänkin pakettiin! Sulla ei kuiten todettu mitään istukan toimintahäiriötä? Eli tytteli on enemmänkin "geneettisesti pieni", vai mitenhän sen sanoisin... Siis ei mitään vikaa missään?

Kiitoksia vastanneille. Kyllähän tuohon sf-mittaan vaikuttaa herkästi monetkin tekijät. Silläpä en ole huolestunut ollutkaan. Nyt vain alkaa ihmetyttää, kun samalla mitalla mennään kuukausi aikana, jolloin kohdun pitäisi kasvaa kovasti.

Istukka katottiin siinä ultrassa ja oli ok.Synnytyksen jälkeen totesivat vain että istukka oli täydellinen :) Katoin kortista että mulla tuo sf-mitta oli pysynyt samana rv 36+3 tuonne 40+2.

Tyttö on nyt 1,5-vuotias ja painaa 9kg.

Istukka katottiin siinä ultrassa ja oli ok.Synnytyksen jälkeen totesivat vain että istukka oli täydellinen :) Katoin kortista että mulla tuo sf-mitta oli pysynyt samana rv 36+3 tuonne 40+2.

Tyttö on nyt 1,5-vuotias ja painaa 9kg.

Olitkin jo vastaillut tuonne ylemmäksikin... Surffailen pari ikkunaa auki, niin ei tule heti huomattua. Aikaa pitkään sullakin jumi tuo mitta lopussa.

Mulla on esikoinen 1v9kk ja painoa himpun yli 10kg. Syntyi tosin jo rv33, joten olen pannut pienikokoisuutta keskosuuden piikkiin. Mutta tuskin olisi iso ollut täysiaikaisenakaan. Enkä siis voi oikein verrata sf-mittojakaan näissä raskauksissa, kun viimeinen mitta on esikoisesta otettu rv30... Mutta taitaapi olla vain niin, että meikäläisen uunista ei tule ulos kuin pieniä pullia!

Yhteistyössä