Sf ei ole kasvanut kuukauteen, rv36 nyt

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoli

Vieras
Lopussahan se voi jopa laskea, mutta onko tämä normaalia? Vauva liikkuu, mutta ei enää niin paljon kuin aiemmin. Mutta sekin kai on ihan luonnollista, ei enää niin paljon tilaa jne... Terkka oli ehkä vähän huolissaan tilanteesta, sillä vauva ei todellakaan ole laskeutunut vielä. Mulla on ultra vasta ylihuomenna, joten koko ajanhan tää asia nyt päässä pyörii.

no mulla ei ollut enää kuukauteen kasvanut, vaikka terkka aina jotenkin sai sitä mittaa venytettyä. Jos on huoli niin synnärille vaan, niin minäkin tein. Onko masu kasvanut?

Oliko mittaaja molemmilla kerroilla sama? Mulla tuli yhdessä vaiheessa hirvee heitto mittaan kun oli sijainen, seuraavalla kerralla palas samaan linjaan aikaisempien kanssa...

no mulla ei ollut enää kuukauteen kasvanut, vaikka terkka aina jotenkin sai sitä mittaa venytettyä. Jos on huoli niin synnärille vaan, niin minäkin tein. Onko masu kasvanut?

Sitä mä tässä mietinkin, että uskallanko odottaa ylihuomiseen edes. Toisaalta mitta ei ole kasvanut kuukauteen...että mitäs nämä pari päivää enää siihen vaikuttaa, sanoo osa minusta. Minusta maha ei ole kasvanut yhtään (kuten ei siis sf:kään) ja itse asiassa saan kommentteja, että "no onpas pieni maha", kun tulee puhetta lasketusta ajasta. Sf on nyt 29 cm eli se on suurin piirtein tippunut keskikäyrältä alakäyrälle.

Oliko mittaaja molemmilla kerroilla sama? Mulla tuli yhdessä vaiheessa hirvee heitto mittaan kun oli sijainen, seuraavalla kerralla palas samaan linjaan aikaisempien kanssa...

Tuossa on 3 mittauskertaa, rv32, 34 ja nyt 36. Tokalla kerralla oli sijainen (joka itse asiassa ensin sai sentin vähemmän kuin edellisellä kerralla) ja siksi en vielä viimeksi asiasta huolestunutkaan. Mutta nyt vakiterkkari oli taas takaisin ja mitta edelleen sama kuin rv32.

joo, niinpä. mun raskaudesta ei edes kaikki tienneet, kun mulla oli niin pieni maha että sen pystyi piilottamaan. ja aina neuvolassa sanottiin että kaikki on hyvin. sitten kun pääsin synnärille tutkimuksiin niin henkilöklunta ei voinut uskoa että neuvolassa ei oltu puututtu asiaan.

Ei ton sf:n kannalta nyt kannata äitiyspolille lähteä mun mielestä, kun joka tapauksessa ultra on ylihuomiselle sovittu. Mutta jos et liikelaskennassa saa sitä kymmentä liikettä vauvalle niin sitten menisin.

[QUOTE="vieras";22126581]Kuukauteen?:o
No eikös tuo ole jo aika huoelstuttavaa
Mulle alettiin puhumana synnytyksen käynnistämisestä siinä vaihees ku vauvalle ei ollut tullu lisämittaa kahteen kahen viikon sisällä.[/QUOTE]

joo, mutta meidän neuvolassa ei ole ultraa, joten tuo "kuukauteen" on ns arvio. Vauva syntyi sen painoisena ettei ollut kuukauteen kasvanut jos olisi painanut mitä vauvat nyt normaalisti painaa... saako tuosta sepustuksesta selvän=) eli jos vaikka rv oli 38, niin koko vastasi rv 34.

joo, mutta meidän neuvolassa ei ole ultraa, joten tuo "kuukauteen" on ns arvio. Vauva syntyi sen painoisena ettei ollut kuukauteen kasvanut jos olisi painanut mitä vauvat nyt normaalisti painaa... saako tuosta sepustuksesta selvän=) eli jos vaikka rv oli 38, niin koko vastasi rv 34.
Saa selvää:)
Jännä etteivät enempää puuttuneet asiaan.

Ei meilläkään ole ultraa,mut laitettiin äpolille tarkkailuun.Kävin joka 3päivä.

Jos yhtään lohduttaa niin mulla sf-mitta kasvo viimesten 5 viikon aikana 1,5 cm. Mullakaan vauva ei ollut täysin laskeutunut, mutta hilas kuitenkin itseään alaspäin. Sf-mittaan vaikuttaa niin moni tekijä kuten mm. lapsiveden määrä, eikä se ole suoraan verrannollinen vauvan kasvuun. Sinuna en olis huolissani, varsinkin kun ultra on ylihuomenna.

Piti kaivaa tämä vielä esille, jos joku joskus ihmettelee samaa. Ultrassa todettiin sitten täysin normaalikokoinen vauva eli vaikka sf ei ollut kasvanut kuukauteen senttiäkään, vauva oli kasvanut yli kilon. Painoarvio n. 3kg rv 36+3. Istukan virtaukset ok, lapsivettä normaalisti, kaikki ok!

Yhteistyössä