Seurustelusuht. vertailua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pia

Vieras
Miesystävälläni on valokuvia joistakin tyttöystävistään. Yhden tytön kanssa he istuvat rinnakkain käsi kädessä sohvalla.

Mekin olemme ottaneet toisistamme kuvia. Mutta tällaista kuvaa ei ole koskaan muistettu ottaa. Muistutan siitä miestäni (on hänen kameransa) ja kun on sopiva hetki eli joku ottamassa, niin aina jää. Nalkutan, että taitaa se tyttö olla kaikista paras, kun meistä ei millään saa samanlaista kuvaa, ei halua ottaa.

Muutenkin tulee verrattua miehen entisten naisten yhdessä tekemisiin. ""Sen kanssa olitte telttaretkellä, miksei me mennä."" ""Sen kanssa olitte viikon reissulla, miksei me.""
Kun et tee mun kanssa niin kuin entisen kanssa, oli se entinen parempi kuin minä.

Tähän sorrun silloin tällöin. Onko tämä mustasukkaisuutta, kateellisuutta vai että oma suhde pitäisi olla parempi kuin edelliset. Mitä jos tämä suhde ei olekaan niin hyvä kun se ja se jossa tehtiin sitä ja sitä ja otettiin niin paljon valokuvia.

Jos tämä suhde on jossain määrin ""köyhempi"" kuin joku edellinen suhde (ei niin paljon valokuvia, ei niin paljon reissua, en mahdollisesti saa niin paljon lahjoja tai niin kalliita kuin joku edellinen, emme ole yhdessä niin paljon kuin jossain edellisessä suhteessa), niin onko tämä silti onnellinen suhde ja että olisimme kauan yhdessä.

Olen mieheeni tosi rakastunut ja silti vertailen hänen edellisiin suhteihinsa tai haluan tämän olevan hänen kaikista paras suhteensa. Mutta jos onkin sitten niin, että tämä on minun poikakaverisarjassani kaikista paras suhde, muttei välttämättä hänen, vaikka hän sanoo rakastavansa mua yhtä paljon. Tästähän voi puuttua jotain oleellista, joka on hänelle tärkeää, mutta hän ajattelee, että kelpaa, ei kaikkea voi saada.

On varmaan lapsellista vai mustasukkaista ehkä tällä tavalla verrata edellisiin tyttöystäviin.

Tämä on ehkä hieman monimutkaisempaa...

Mies ei ehkä juuri siksi halua tehdä samoja asioita sinun kanssasi kuin exien kanssa, koska tietää sinun vertaavan. Mitä ideaa on kokea asioita, jotka itselle eivät ole tärkeitä jonkun toisen pakottamana ( että kun teit näin exäsikin kanssa). Muista, että hän myös erosi exästään.

Hän haluaa ehkä tehdä teidän juttujanne, eikä kopioida vanhoja suhteita.

Ehkä vanhoissa suhteissa ei ollut tarpeeksi sisältöä ilman jatkuvaa uusien kokemusten hakemista?

Jos mies vain on tyytyväinen suhteeseenne sellaisenaan.

Ja joidenkin ihmisten mielestä valokuvat ovat aivan turhia asioista, jotka ovat ja pysyvät. Ehkä teidän suhteenne on miehelle pysyvää, eikä esim. kuin etelän lomamatka, josta pitää ottaa paljon kuvia, kun sinne ei kuitenkaan enää palaa...

Nämä olivat vain joitain ajatuksia, jotka tulivat mieleen...

Onko sinulla sellainen käsitys, että miesystäväsi edelliset suhteet ovat olleet aina toinen toistaan ""parempia"" ja, että mies on vaihtanut joka kerran aina ""parempaan"" naiseen? Sinäkö olet nyt tämän evoluutioketjun viimeisin ja paras lenkki? Siinä tapauksessa et ole taatusti viimeinen!

Usko pois, että miehellä on ollut sekä hyviä, että huonompia suhteita - ne ovat vain loppuneet jostain syystä. Teidän suhteenne ei välttämättä ole paras kaikista, mutta jotain kuitenkin osoittaa, että se ei ole loppunut -vielä!

""haluan tämän olevan hänen kaikista paras suhteensa""

Vaarallinen ajattelutapa. Pitäisi lakata haikailemasta parhaan perään ja olla tyytyväinen hyvään. Vaikka kuinka olisit lammikon suurin kala, niin aina on jossain vielä suurempi lammikko ja suurempi kala. Etsimällä parasta ei koskaan voi olla tyytyväinen mihinkään saavuttamaansa.

Nyt olen aivan ymmälläni. Eikös naisten mielestä miehen kaikki ex:t ole lähinnä ilmestyskirjan petoja? Miehethän ovat olleet aivan ymmärrrystä vailla naisasioissa ennen nykyistä suhdettaan. Miksi sille entisen elämän ihmishirviölle pitäisi olla mustasukkainen?

Vai onko sittenkin niin, että miehen naismaku vain taantuu iän karttuessa?

Jos olet täysikasvuinen, niin ihmettelen vähän!

Ihanko tarkoituksella torpedoit suhteesi kiville. Vai mikä sinua vaivaa!

Mutta nyt äkkiä suhtautumistasi ja keskity TEIDÄN suhteeseenne! Tai sitä ei kohta ole.

Kyllä ongelmia tulee joka suhteeseen, ilman että niitä on väen vängällä sinne haalittava!!

En tiedä onko tuo mustasukkaisuutta tai kateellisuutta, mutta helkkarin lapsellista ainakin.

Miksi väkisin pidät miehen exät suhteessanne. Eikö miesystävälläsi ole oikeutta jättää nuo ajat menneisyyteensä. Mietipä itse, jos hän alkaisi vaatimaan sinulta kaikkea samaa, mitä olet joskus omien exiesi kanssa tehnyt ja jankuttaisi jatkuvasti siitä kuinka joku existäsi taisi olla sinulle se paras ja oikea.

Mikset vain voi keskittyä TEIDÄN suhteeseenne. Keskittyä tekemään TEIDÄN juttujanne. Miksi teidän suhteenne pitäisi olla samanlainen kuin joidenkin toisten suhde. Tajuatko, että ne toiset suhteethan ovat päättyneet eroon? Eli jos teette kaikki samalla tavalla, tekin eroatte jossain vaiheessa... Ja kun jatkat vielä samaan malliin, niin ihan taatusti se ero sieltä tulee nytkin.

Sitä paitsi miesystäväsihän on nyt sinun kanssa. Miksi se ei riitä sinulle? Miksi ihmeessä haluat pitää exät osana suhdettanne? Mielestäni kerjäät verta nenästäsi. Mitä kauemmin laulat toiselle laulua, sitä varmemmin se jää hänen päähänsä soimaan eli hoe vain, että se tyttö taisi olla sinulle kaikkein paras, niin pian hän uskoo siihen itsekin.

Ja suorastaan hulluuttahan tuollainen on! Siis kuka tervejärkinen haluaisi lavastaa itsestään poseerauskuvan, jossa ollaan täsmälleen samassa asennossa kuin nyxä ja tämän exä!

Eikös ne edelliset suhteet karahtaneet kiville? Ei auttaneet telttaretket eivätkä käsi-kädessä kuvat. Elä sinä teidän _omaa_ elämää, älä vanhoja, jo kuopattuja suhteita!

Nimimerkille Inhorealisti. Mieheni ei ole sanonut kenet entisistä tyttökavereistaan hän on jättänyt ja toisinpäin. Joten se halailukuva sohvalla voi olla, että tyttö on jättänyt hänet ja tyttö on vielä hänen muistoissaan mukavana eikä halua meistä samanlaista kuvaa.

Kuten joku muukin vastaaja ihmetteli, miksi ihmeessä mies haluaisi toistaa kaiken, mitä hän on tehnyt jonkun muun kanssa. Jokainen ihmissuhdehan on ainutkertainen.

Miksi muuten vertailet itseäsi muihin naisiin? Kohta alat luulla, että miehesikin tekee niin ja sitten on mustasukkaisuudenpiru lopullisesti irti.

Säälittävää toimintaa.

Se pitää myöntää, että kuvien pitäminen esillä tai toisen helposti löydettävässä paikassa on tökeröä. Mutta esim. Minä en ole vaatinut tyttöäni heittämään mitään ex:n tavaroita pois. Joskus vain naureskelen, että perkele, kun on kätevä tämä vekotin ja mietin että pitäiskö kiittää ex:ää kortilla ja nauran isosti päälle.

Ymmärrän helkkarin hyvin tunteesi, vähän samojen asioiden kanssa painiskelen.
Kaikkihan on kiinni sinusta ja sinun itsetunnostasi. Jos sinua kiusaa valokuvat tms. muistot, poista ne kodista. Ei sinun ole pakko sellaisia katsella.

Mutta muista sekin, että hän on nyt sinun kanssasi. Yritä olla pilaamatta kaikkea mustasukkaisuudellasi. Vai teetkö sen sittenkin tietoisesti, jospa tämä on hyvä syy tehdä pesäero suhteesta, jossa tökkii muutenkin?

Minä olen jotenkin ihan sanaton. Tuo on jotain niin käsittämätöntä. Tuollaisistan asioista kun jaksat vielä jatkaa urputusta, niin ihan varmaan alkaa kultasi kaipaamaan exiään ja mitä todennäköisimmin saa mittansa täyteen sinusta. Niillä exillä ei ole mitään tekemistä teidän nykyisen suhteenne kanssa, joten miksi ihmeessä haluat niistä asioista koko ajan muistuttaa? Ja mitä ihmettä jotkut valokuvat tai lahjat muka suhteesta kertovat? Elä hyvä tyttö sitä omaa suhdettasi äläkä niitä miehesi entisiä suhteita.

Ymmärrän osittain ihan hyvin mitä tarkoitat.
Olen itse pitkässä parisuhteessa (yli 20v) miehen kanssa, jolle VAIN minä olen se ainut oikea. Eli siis nain neitsyen.
(olkaa kadeita vaan :)))

Sen tiedän, että minun jälkeeni kaikki muut ovat vain korvikkeita.

Meidän albumit ovat täynnä meidän kuvia, käsikkäin ja sylikkäin. Siihen on toisen, vieraan, vaikea ujuttautua.

Ymmärrän sinua aika hyvin Pia. Omalla miesystävälläni ei ole kovin suurta ex-laumaa, ja minä olenkin tähän mennessä hänen pisin suhteensa. Silti hänellä ei ole minusta yhtäkään kuvaa (exän kuva kylläkin löytyy jostain hyllyn uumenista) eikä muutenkaan hänellä ole erityisesti mitään minusta ""kertovia"" asioita kotonaan. Joskus se harmittaa aikas paljon. Ja todellakin, mekään emme ole matkustaneet vielä kertaakaan varsinaiselle lomamatkalle.. Ymmärrän mustasukkaisuutesi ja epävarmuutesi ja tunnen samoin.

Yhteistyössä