Heippa.
Käynnistystä tehtiin sen takia että minulla oli raskausajan diabetes/myrkytys. Ja napanuora ongelma selvisi vasta kun olivat mahan leikanneet auki. Se kun ei näy ultrassa ja vauvan sydänäänet oli koko ajan todella hyvät. Eli mitään hälyyttävää ei ollut koko päivän aikana jonka olin synnytyssalissa. Onneksi silloin yöllä kun leikkaus päätös tehtiin, oli sama lääkäri joka oli minua koko viikon tutkinut. Kohdun suu ei ollut auennut pariin päivään kuin kolmeen senttiin ja siihen mittaan se jäi lääkkeistä ja tipoista huolimatta.
Eli sinulla on lääketieteellinen syy siihen miksi sinulle harkitaan sektiota. Itseäni ei yhtään pelota tuleva synnytys leikkaus haavasta huolimatta, raskauksien välissä kun olisi pitänyt olla vähintään vuosi ja meillä se jäi 7-8 kuukauteen. Raskaus on harkittu ja sitä on yritetty heti ekan syntymästä lähtien. Jos huonosti käy ja kohtu esim repeää, voi tulla kohdun poisto ja lasten lukumäärä jää kahteen, mutta sen on sitten määrä käydä niin. Tietenkin toivon että kaikki menee hyvin ja voimme jatkaa ison perheen suunnittelua jossa lapsia olisi 5-6...
Onnea sinulle koitokseen ja sektiota ei kannata pelätä...otat sitten vain iisisti kun pääset kotiin ja varot väärin sängystä/sohvalta nousuja. Pitää nousta aina kyljen kautta käsillä nostaen, ei maha edellä ns vatsalihaksia käyttäen...Itse tämän ohjeen kuulin vasta kun kävin tikkejä poistattaan...eli liian myöhään.