Servettejä ja kynttilöitä?! Miksi AINA servettejä ja kynttilöitä?

Raitalankakäärme IV

Aktiivinen jäsen
21.06.2005
5 190
1
38
Miksi servetit ja kynttilät on joku ihmeen standardilahja, joka naisille annetaan? Jos on pakko jotain antaa, niin miksi ei vaikka kahvipakettia tai jotain muuta hyödyllistä? Tai vessapaperia ja hehkulamppuja, jos on pakko olla paperia ja valonlähdettä. Kaapit pursuaa, eikä noita kehtaa kiertoonkaan antaa, kun kumminkin aina sattuu niin että menee takaisin lahjan antajalle :D

Argh.

Alkuperäinen kirjoittaja Jessiinah:
Öö?? Mä en ainakaan ole ikinä saanut servettejä ja kynttilöitä lahjaksi.. Missäköhän yhteydessä meinaat? Vai ihan yleisesti..?
No sellaisina pikkutuomisina tai pikkulahjoina noita tuntuu tulevan, vuodesta toiseen. Ja täälläkin aina suositellaan että laita servettejä ja kynttilöitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Kaapit pursuaa, eikä noita kehtaa kiertoonkaan antaa, kun kumminkin aina sattuu niin että menee takaisin lahjan antajalle :D

Luulisi, ettei sama henkilö ainakaan uudestaan osta jos saa saman lahjan takaisin. Sillähän siitä pääsee :whistle:

Minäkään en ole ikinä saanut servetteja lahjaksi... Kynttilöitä kyllä, mutta minusta ne on ihan jees lahja. Tykkään poltella kynttilöitä, joten siihen ne menee, eivät jää nurkkiin pyörimään. Ainakin paremmat kun jotkut epämääräistä sarjaa olevat koriste-pikkukulhot, jotka sitten vaan pölyttyvät kaapissa..

Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:
Siksi, kun ne ovat kulutustavaraa. Turhaa rihkamaa ei viitsi kaappien täytteeksi ostella.

Laita kiertoon, jos et itse käytä.
No kun ne nimenomaan ei ole kulutustavaraa, jos niille ei ole käyttöä. Vessapaperi ja hehkulamput olisi, ei turha kuviopaperi ja kynttilät, jota tarvitsee vaan silloin kun on sähköt poikki...

No ota servetit ja kynttilät käyttöön niin ongelma poistuu.
Ideahan on just siinä, että niiden ei ajatella jäävän nurkkiin pyörimään kuten tuikkukippojen yms. koriste-esineiden.
Vessapaperi ja hehkulamput ei ole kaunista katsottavaa, joten niistä ei saa kivaa lahjaa.

No mulle tuollanen ois täysin turha ku servettejä ja kynttilöitä käytetään meillä toooosi harvoin. Sukulaiset sen tietääkin ja sillon ku poju oli pieni ni toivatkin vaippoja ja nykyään saattavat tuoda esim. shampoota,vessapapruu,talouspapruu tms meille tarpeellista ja "järkevää" ku tietävät et turhaa sälää inhoan...

Juu, totta...servetit meilläkään harvemmin käytössä, ainoastaan kun on jotain juhlia..kynttilöitä sen sijaan on kiva poltella pitkin talvea:) Sano seuraavalle kynttilöiden tuojalle, ettei sulla ole edes kynttilänjalkaan, niin saat seuraavalla kerralla sitte kynttilänjalan;)

Siksi, kun ne ovat kulutustavaraa. Turhaa rihkamaa ei viitsi kaappien täytteeksi ostella.

No kun ne nimenomaan ei ole kulutustavaraa, jos niille ei ole käyttöä. Vessapaperi ja hehkulamput olisi, ei turha kuviopaperi ja kynttilät, jota tarvitsee vaan silloin kun on sähköt poikki...

Voihan siihen servettiinkin takamuksen pyyhkiä. :snotty:

Voihan sen perseen pyyhkäistä siihen kukkakuvioituun piparkakkureunaiseen servetiinkin.
Mikä estää kynttilänpolton vaikka sähköt eivät poikki olisikaan?

Alkuperäinen kirjoittaja six:
No ota servetit ja kynttilät käyttöön niin ongelma poistuu.
Ideahan on just siinä, että niiden ei ajatella jäävän nurkkiin pyörimään kuten tuikkukippojen yms. koriste-esineiden.
Vessapaperi ja hehkulamput ei ole kaunista katsottavaa, joten niistä ei saa kivaa lahjaa.
No mihin niitä pitäisi käyttää? Servetit on kurjaa vessapaperia, kun ne raapii ja värjää, ja vähän sama vika on jos niillä yrittää kuivata jotain pöydälle kaatunutta, helposti irtoaa väri servetistä. Eikä servettiaskartelu innosta. Ja mitä niillä kynttilöillä tekee, kun en tykkää poltella niitä? Meillä on sähkövalaistus, paljon toimivampi kuin kynttilät.

Alkuperäinen kirjoittaja Empuuu:
En minäkään ole ikinä noita saanut tai kuullut/nähnyt muiden saavan.

Kieltämättä aika tylsä lahja.

Mä oon noita saanut tilanteissa, joissa joku meille tulee kylään, eli tilanteessa, jossa voisi tuoda myös esim. kukkakimpun. Ja tulee kyllä käytettyä, eli kun on vieraita meillä on servetit pöydässä, ja kynttilöitä kyllä polttelen talviaikaan. Ne ovat kivoja tunnelman luojia varsinkin näin pimeään aikaan.

Yhteistyössä