Sertralin ??

• Viestiketjun aloittaja äippäx5
  • Ensimmäinen viesti
äippäx5
Olen viiden ihanan lapsosen äiti. Synnytysten jälkeen olen neljän lapsen jälkeen sairastunut synnytyksenjälkeiseen masennukseen ja syönyt Sertralia eri annoksilla. Olen myös muutaman rankan elämäntilanteen vuoksi joutunut aloittamaan lääkityksen. Mahtaako tällaisesta useasti aloitetusta lääkkeestä olla pitemmän päälle jotain haittaa??Alkoipa vaan mietityttää ja huolestuttaa..

Eipä kai muuten, mutta muistaisin joskus jonkun lääkärin sanoneen että lääke ei välttämättä sitten tehoa yhtä hyvin kuin eka kerralla. Ja eihän nuo lääkeaineet mitään terveysherkkua ruumiille ole, mutta paljon enemmän niistä on yleensä hyötyä kuin haittaa.

Minä olen syönyt myös sertralinia monta kertaa silleen, että olen välillä pärjännyt ilman ja välillä en.. Tällä hetkellä menee cipralex, kun sertralin ei enää auttanut. Minulle lääkäri sanoi, että siitä ei ole haittaa vaikka välillä onkin ilman ja taas joutuu aloittamaan :). Eli turhaan huolehdit B) Mulla on paniikkihäiriö jonka vuoksi syön lääkettä...

äippäx5
En imettänyt , koska ei tullut maitoa. Nukuin tosi huonosti ja olin niin väsynyt että se varmaan vaikutti maidon tuloon.
Kiva kuulla että siitä ei ole haittaa. En kyllä pidä lääkkeiden syönnistä mutta mulla aina se ongelma kun masentaa niin se näkyy ensimmäisenä siinä etten saa millään unta ja siitä se oravanpyörä sit on valmis.

mä en kyllä tajua sitä miten helposti sitä kirjotetaan joka masennukseen.. Sen tarkoitushan on lisätä seratoonin määrää aivoissa, ja välttämättä niin ei joka tapauksessa ole ja silloin koko lääke on hyödytön.. pysyvämpiä tuloksia saa mielestäni puhumalla ja liikkumalla.. No se on minun mielipiteeni mutta keinonsa kullakin :)

Yhteistyössä