Sertralin ja raskaus, onko kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja päästä pipi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

päästä pipi

Vieras
Sain aikaisemmin sellaista tietoa, että raskauden ensimmäisen kolmanneksen jälkeen kyseistä lääkettä voisi turvallisesti käyttää melkein raskauden loppuun asti. Pitääköhän paikkansa? Onko annostuksista tietoa?

Mikä se oli se numero, johon voi soittaa ja kysyä lääkeasioista?

Minulla on sovittu aika lääkärille, mutta siihen on vielä aikaa, joten ajattelin jos nyt itsekseni uskaltaisin jatkaa lääkitystä... Vaikka puolella annoksella...? Raskaus siis viikolla 12+.

http://www.hus.fi/default.asp?path=1,28,824,2049,2265,2260,3437
ja tuossa vielä osoite minne voi soittaa.
Itse ei kannata aloittaa lääkettä (ihan vain lääkärin mielenterveyden vuoksi) vaan varata vaikka huomiselle aika asian tiimoilta.
Itse olen syönyt siis juuri rv3 alkaen lääkettä 100mg päivässä. Lisäksi jouduin syömään diapamia ennen kuin lääke alkoi taas vaikuttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minä olen syönyt sitä koko raskaus ajan ja just ennen synnytystä puretaan sen pois jos mahdollista.

Samaa lääkettä? Millä annostuksella?

Minulla oli 100mg ennen raskautta ja sain ohjeen lopettaa plussan tultua ensimmäisen kolmanneksen ajaksi.

Oleppa hyvä :) Mulla on tuo sertralin ja välillä sertralin hexal. Ja juuri tuolla 100mg:llä jonka jo mainitsin.
Minulla oli vuoden poissa tuo lääkitys jo mutta juuri kun tulin raskaaksi niin jouduin aloittamaan uudestaan. :( Vähän huono ajoitus ahdistuksella/paniikilla mutta ei se kuulemma vauvalle tee mitään. On luultua yleisempi käytössä.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Oleppa hyvä :) Mulla on tuo sertralin ja välillä sertralin hexal. Ja juuri tuolla 100mg:llä jonka jo mainitsin.
Minulla oli vuoden poissa tuo lääkitys jo mutta juuri kun tulin raskaaksi niin jouduin aloittamaan uudestaan. :( Vähän huono ajoitus ahdistuksella/paniikilla mutta ei se kuulemma vauvalle tee mitään. On luultua yleisempi käytössä.

Niin ja minulle puhuttiin ettei sillä ole alkuajastakaan haittaa, mutta tuo diapam keräytyy elimistöön niin se ei siksi ole hyvä. Kummassakaan ei ole silti kehityshäiriö tms riskiä.
Sertalin koitetaan lopettaa ennen synnytystä ettei vauva saa vieroitusoireita, joita joillekin aina tulee.

Onnea sinullekin raskauteen vaikka lääkitys onkin! Hyvin se silti menee!

v:
Minä sain sellaista tietoa että Sertralin ei siirtyisi istukan läpi sikiöön, joten miksi se piti purkaa pois ettei vauvalle tule vieroitusoireita. Koska eihän sikiön olisi pitänyt olla sille altis siis lainkaan silloin?

Yhteistyössä