sepram ja raskaus

Hei!

Onko kellään kokemusta tai tietoa mielialalääkkeen ja raskauden yhteensopivuudesta? Haaveissa olisi toinen lapsi. Aloitin Sepramin syömisen edellisen raskauden lopulla ja syön edelleen. Voin jo paremmin, mutta pelottaa ihan vakavasti lääkeen lopettaminen, varsinkin kun tietää raskauden aiheuttamat mielialamuutokset. Edellisessä raskaudessa jouduin palaamaan lääkitykseen, jonka olin jo lopettanut, kun vaikeat ahdistuoireet palasivat, mutta mietityttää josko se aiheittaa jotain haittaa vauvalle, että ekan kolmen kuun aikana söisi.
 
Miulla on vastaava lääke käytössä. Lääkäri sanoi miulle, että vauvalle on enemmän haittaa siitä, että en ota lääkkeitäni, kuin siitä, että ne ottaisin, juurikin noiden ahdistusten takia, joten olen käyttänyt lääkettä koko raskauden ajan (nyt rv.10). Eli stressi on vauvalle vahingollisempaa kuin lääkeaineet.

Iloista odotusta :wave:
 
Samaa mietin minäkin alkuraskaudessa; ja PALJON.. Juttelin neuvola lääkärin kanssa sekä psykiatrisenpolin lääkärin kanssa. Siirtelivät päätöksen tekoa toisilleen ja loppu peleissä oli päätös tehtävä yksin minun. Selvää vastausta en mistään saanut, eikä sitä taida ollakkaan... Jätin lääkkeen (sertralin hexal) lähes kolmen vuoden käytön jälkeen. Välillä olen kaivannut paljonkin, mutta toisaalta en pysty käyttämäänkään. Nyt rv 34 ja hengissä vieläkin B) Tosin lääkkeet odottaa kaapissa jo ehkä tulevaa babybluesia........... Tsemppiä!
 

Yhteistyössä