Sen siitä sai kun hehkutti miten helppoa on ollut tämä raksaamisaika...( sorry, sis. vuodatusta ja kitinää)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vertaistukea:
Lohduttaako yhtään:

-meillä murtauduttiin varastoon (joka tehtiin ekana että saa kamat suojaan) vs teillä romahti katos
- takan piipun kanssa kävi sama juttu paitsi että se huomattiin kun muurari muurasi sitä :o Eli rupesi sit kallistamaan toiseen suuntaan ja saik sopimaan. Vähän lisää paloeristystä siihen paikkaan.
- jos olisin tajunnut, meillä taas olisi saanut leivinuunin kun ajattelemassamme mallissa sitä ei ollut. Harvoin kai sitä tulisi oikeasti käytettyä mutta olis ainakin varalla.
- Lattialaatoissa oli sama juttu, ruokatila-keittiö-olohuoneakselilla
- minä eristin yläphjan putket, siellä villan seassa +30°C shortseissa. eikä pistellyt.
- Kaikki muuten meni hyvin mutta yhden kerran timpuri teki oharit ja minä jouduin laatoittamaan yläkerran lattiat - tulihan sekin opeteltua.
- ai niin, kerroinko että kahtenä päivänä raksa-aikana satoi. Arvaa oliko ne just silloin kun piipun läpiviennit tehtiin ja tiiliä piti roudata katolle, ja mies oli kuumeessa sängyn pohjalla ja mulla korkeanpaikankammo

Auts :o:hug: . Onneksi teillä ilmeisesti on jo talo valmis ja selvisitte kaikista koitoksista :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja IceRoyal:
Keneekö siinä kuivumisessa niin kauan?!?Apua,meillä ei ole edes lattiaa valettu vielä :/

Millanen keittiö teille tulee?Uteliaana tässä kyselen kun itse juuri pähkäilen sen suunnittelemisen kanssa =)

Piti oikein käydä tarkastamassa ja väärinhän mä muistin :ashamed: . Eli valu on tehty aivan lokakuun lopulla tai marraskuun alussa. "Pikkuisen" väärin muistin :D :D.

Meillä on tupakeittiö ja kaapistot tulee L-muotoisesti. Ikeasta tulee keittiö, valkoiset rungot ja ovet, ruskea työtaso (haluan ehdottomasti laminaattia) ja välitilaan tulee valkoista mosaiikkilaattaa. Laatikoita paljon. Semmoinen pähkinänkuoressa :)

eihän sitä kaikkea voi muistaa :D mut siis siltikin minusta kauan.Mä oon kuvitellut että selviää paljon nopeampaa.Meillä pitäisi olla talo valmiina toukokuun lopussa ja nyt menossa katon villotus ja sitten vielä edessä maan sulatus ennen valua.

Meillekkin tulee laminaatti tasot. =) näillä näkymin mustat kaapistot kun ei löydy sopivaa tummaa puuta.Eli päinvastainen kuin teillä :D

Alkuperäinen kirjoittaja valuista vielä:
Betonin sekaan on saatavana (jos osaa kysyä ) lisäainetta, joka vähentää tarvittavan veden määrää eli nopeuttaa kuivumista. Valujen tekijälle on tosin syytä mainita kemikaalibetonista =) Mutta kannatti! Meillä maksoi n 100 eur lisää ja säästi noin 8 viikkoa kuivumisikaa!

Hyvä vinkki seuraavaa taloa varten :D ;). Hitto että ei todellakaan tuollasta tiedetty.

Aina rakentaessa tulee jotain yllättävää. Meillä aikoinaan kun rakennettiin yllärin teki kun varaaja tuotiin pihaan. Siinä se seisoa jökötti keskellä pihaa kuin iki-aikainen mörkö ja väki kiersi ympyrää sen ympärillä. Se nimittäin ei mahtunut sisään meidän taloon ovesta, painoi ihan hemmetisti ja nosturilla ei päässyt tarpeeksi liki taloa ja taka-ovea mistä se olis pitänyt viedä sisälle. Ei toivoakaan saada sitä sisälle.
Appi-ukko heitteli volttia ja kirosi ja kiehui, mies sohlasi puhelimessa ja timpuri kiskoi ketjussa tupakkaa. Ja joka kerta ohikulkiessa mä sain ryöpyn niskaani että kun se ei mahdu.
Sitten kilahdin jo minäkin ja sanoin että prkl..istutetaan kukkia koko härveliin ja ollaan ilman lämpöä, minä sitä yksin sinne sisälle saa.

Sit joku keksi palokunnan, sieltä tuli 4 riskiä miestä, pisti liinat ympärille ja kantoi pömpelin karmit heiluen sisään. Oma miesväki katseli taivaita ja naureskeli että heh heh..helpolla menee heh heh :whistle: :ashamed: :D

Ei tää nyt mikään todellinen katastrofi ollut mutta väsyneenä se tuntui siltä :ashamed: :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
Aina rakentaessa tulee jotain yllättävää. Meillä aikoinaan kun rakennettiin yllärin teki kun varaaja tuotiin pihaan. Siinä se seisoa jökötti keskellä pihaa kuin iki-aikainen mörkö ja väki kiersi ympyrää sen ympärillä. Se nimittäin ei mahtunut sisään meidän taloon ovesta, painoi ihan hemmetisti ja nosturilla ei päässyt tarpeeksi liki taloa ja taka-ovea mistä se olis pitänyt viedä sisälle. Ei toivoakaan saada sitä sisälle.
Appi-ukko heitteli volttia ja kirosi ja kiehui, mies sohlasi puhelimessa ja timpuri kiskoi ketjussa tupakkaa. Ja joka kerta ohikulkiessa mä sain ryöpyn niskaani että kun se ei mahdu.
Sitten kilahdin jo minäkin ja sanoin että prkl..istutetaan kukkia koko härveliin ja ollaan ilman lämpöä, minä sitä yksin sinne sisälle saa.

Sit joku keksi palokunnan, sieltä tuli 4 riskiä miestä, pisti liinat ympärille ja kantoi pömpelin karmit heiluen sisään. Oma miesväki katseli taivaita ja naureskeli että heh heh..helpolla menee heh heh :whistle: :ashamed: :D

Ei tää nyt mikään todellinen katastrofi ollut mutta väsyneenä se tuntui siltä :ashamed: :whistle:

Ihana tarina, niin elävästi kerrottu :laugh: :laugh: :flower: . Oli ihan pakko nauraa höröttää täällä lukiessani :D.

Niin ja loppujen lopuksi meilläkin on kyllä toistaiseksi ollut pieniä murheita kun niistä on kuitenkin kaikista jotenkin selvitty. Varmaan selvitään lopuistakin jollain keinolla :)

Yhteistyössä