Sen siitä saa kun mies vanhenee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
Se ei meinaan joko kuule enää mitään tai sitten se ei ymmärrä. 35-vuotiaan dementia jo iskenyt pahasti. Meinaan sattui tässä lomaillessa niin, että miehellä tönäistiin punaviinilasia ja paidalle ja shortseille roiskahti viiniä. No sanoin reippaana vaimona, että ota vaatteet pois, pesen heti astianpesuaineella (kokemuksesta tiedän, että sillä saa irti melkein mitä vaan hätätilanteessa) Kun olin pessyt niin sanoin, että 'Huuhtele vielä nuo kohdat vedellä'. Ja arvatkaas kun käännän selkäni niin mies pesee pesuhuoneessa kaikkia kuteitaan ja ollaan vielä kylässä ja ne on sen ainoot shortsit mitkä on matkassa. No ajattelin, että joo, ehkä se nyt ei saanut informaatiosta irti tarpeeks. Mut eilen sama homma. Tyttöni oksensi siis hiukan kesäsandaaleilleni, rapatessa nääs roiskuu. Sanoin, että 'Voitko huuhtaista näitä samalla, mutta älä kastele läpimäriksi' (pesi puutarhaletkulla auton mattoa siis). Ja mitä tekee mies?! Arvatkaapas millaisena sain kengät takaisin? Miten ihmeessä mä seuraavaksi sanani muotoilen? :o :D

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Eli tuossa voi olla siis kuulo-ongelmia, vai oliko ulosanti jotenkin huono?

Ehkä sekä että :D

Ihan totta Candide, olisitko itse muka ymmärtänyt asian noin?? :laugh:

No en sitä kenkähommaa kyllä, mutta tuo pesukonejuttu on jo lähellä sitä, miten olisi voinut ymmärtää :D Menikö ne sun kengät ihan pilalle?

Eli tuossa voi olla siis kuulo-ongelmia, vai oliko ulosanti jotenkin huono?

Ehkä sekä että :D

Ihan totta Candide, olisitko itse muka ymmärtänyt asian noin?? :laugh:

No en sitä kenkähommaa kyllä, mutta tuo pesukonejuttu on jo lähellä sitä, miten olisi voinut ymmärtää :D Menikö ne sun kengät ihan pilalle?

No ei nyt sentään, mutta ei niitä siinä kohtaa sit enään jalkaan voinut laittaa, oli vielä aamullakin märät. ihan tosiko noin on, että jos käskee huuhdella niitä kohtia vielä niin koko vaate on kasteltava. No pitänee parantaa tapani ohjeistuksen suhteen. Olen vaan niin tolkuttoman kyllästynyt siihen kodinhengetär-maailmanparasemäntä-täydellinenvaimo-niksipirkkanikkari -leimaan jota muu perheeni minulta odottaa eli mieluusti antaisin siimaa myös muille, mutta kun ei tajuu niin ei tajuu!

Meillä kun on miesvaltainen talous, on tullut vitsiksi, että pojat ja mies sanovat, että tule nyt äiti/vaimo sormella näyttämään missä on sukat tai maitopurkki tai mikä nyt onkin hukassa :) Vaikka oikeasti suht hyvin löytävätkin.

Me lähestytään miehen kanssa neljääkymmentä ja ymmärretään kumpikin aika usein väärin toisen puheet. Puhutaan yleensä ihan eri asiasta. Vasta pienen äimistelyn jälkeen selviää, mitä kumpikin on alunperin tarkoittanut. Ei paranisi olettaa, että toinen ymmärtää puolesta sanasta omat aivoitukset.

Meillä kun on miesvaltainen talous, on tullut vitsiksi, että pojat ja mies sanovat, että tule nyt äiti/vaimo sormella näyttämään missä on sukat tai maitopurkki tai mikä nyt onkin hukassa :) Vaikka oikeasti suht hyvin löytävätkin.

Ai niin se siis johtuu siitä, että tuo ei ymmärrä meidän naisvaltaista yhteisöä.

Alkuperäinen kirjoittaja näin meillä:
Me lähestytään miehen kanssa neljääkymmentä ja ymmärretään kumpikin aika usein väärin toisen puheet. Puhutaan yleensä ihan eri asiasta. Vasta pienen äimistelyn jälkeen selviää, mitä kumpikin on alunperin tarkoittanut. Ei paranisi olettaa, että toinen ymmärtää puolesta sanasta omat aivoitukset.

Juu tulipa tässä juuri tänään naljailtua taasen vuosien takaisesta tapauksesta eräästä remonttiasiasta. Mieheni kysyi minulta joskus, että minkäväristä maalia hän ostaa kun maalaa yhden tulipesän joka meillä on vieläkin yläkerrassa. Vastasin, että mahdollisimman samanväristä. No juu, kyseinen takka oli harmaa ja siinä oli vihreät luukut. Minä siis tarkoitin harmaata, mies osti vihreää. Se on nyt siis vihreä ja jaksan siitä muistuttaa vielä monta vuotta tämänkin jälkeen. :D :saint:

Ai niin se siis johtuu siitä, että tuo ei ymmärrä meidän naisvaltaista yhteisöä.

Ehkä osaksi, ehkä oletatte että mies ymmärtää vaikka hän on ihan pihalla :D

Mä luulen, että mun mies kuulee mun puheeni silleen kuin Tenavissa ne aikuiset puhuu. Sellainen juttukin pyöri joskus sähköpostissa missä mies kuuli puheesta vaan kaikki seksiviitteet eikä mitään muuta, vaikka vaimo nalkutti tekemättömistä töistä. Sellaista on meidän 'keskustelu'.

Miehille on ihan turha sanoa mitään neuvoa missään asiassa, jos on jotain kummallista niin paree tehdä itse ja kummallinen meinaa sitä että pitäisi jotain jonkin asian hyväksi tehdä. Meillä mies ainakin onnistuu jo siinä valitsemaan juuri sen väärän, jos hänellä on vaikka kaksi leipää mistä tuoda toinen, tuo takuulla sen mikä on väärä.

Yhteistyössä