semmosta vaan että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eerika
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Eerika

Vieras
Huomenia kaikille!!!
Mites teillä muilla on käynyt valkovuodon suhteen kun raskaus on alkanut? Onko lisääntynyt vai mitä? Itellä tuntuu että saa pöksyt märkänä olla koko ajan........

Lisääntynyt ja huimasti, koko ajan pöksyt märkinä ja alushousut täytyy vaihtaa ainakin pari kertaa päivässä. En pidä pikkuhousunsuojia kuin poikkeustapauksissa, ne kun altistavat tulehduksille. Puuvillaisia alkkareita vaan, ne ovat mukavimmat kesähelteilläkin.

Minulla valkovuoto oli runsasta ihan alkuraskaudessa, mutta se normalisoitui nopeasti. Viimeisen viikon aikana vuoto on taas runsastunut. Pikkuhousunsuojia ei tosiaan kannata alkaa käyttämään, koska se pahentaa asiaa.

Hmmm! Mä kyllä käytän pikkuhousunsuojia lähes päivittäin, enkä ole tulehduksista kärsinyt sen enempää nyt kuin edellisenkään raskauden aikana. Etenkin näin kesäaikaan pitää tietty muistaa suihkuttelu ja suojan vaihto aikaajoin veskireissun yhteydessä. Mielestäni kuitenkin helpompaa kuin pöksyjen vaihto, mutta jokainen tehköön niinkuin itse parhaaksi katsoo :O)

Valkovuoto tavallisesti lisääntyy raskauden aikana. Jos valkovuotoon liittyy kutinaa tai pistävää hajua, on todennäköisesti kyseessä hiivatulehdus. Runsassokerinen ruokavalio suosii hiivaa. Päivittäinen happamien, sokeroimattomien maitotuotteiden syöminen sen sijaan vähentää oireita. Pikkuhousunsuojien jatkuva käyttö on uusiutuvien hiivaoireiden yksi tavallinen aiheuttaja. Alapesun yhteydessä ei kannata käyttää pesuaineita. Hiivatulehduksia voidaan hoitaa emätinpuikoilla, joita saa ilman reseptiä apteekista. Bakteeritulehduksia varten saa reseptin neuvolalääkäriltä. Myös virtsatietulehdus pitää aina hoitaa.

Yhteistyössä