Selvisi että kaveri jättää vajaa 2 vuotiaan yksin kotiin välillä.

  • Viestiketjun aloittaja ohhoh
  • Ensimmäinen viesti
koiranomistaja
Teen joka ilta noin, en kylläkään tunnin lenkkiä mutta 10-25 minuuttia olen koiran kanssa ulkona kun taapero jo nukkuu. Koiran pitää päästä iltapissille. Itkuhäly on keksitty.......
 
koiranomistaja
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
En ulkoiluta koiraa lasten mentyä nukkumaan. En ulkoiluttaisi itkuhälyttimenkään kanssa.
Meidän lapsi menee nukkumaan seitsemältä ja herää aamulla yhdeksän aikaan, koira ei pysty olemaan niin monta tuntia pissimättä.
 
minä
Kyllä minusta lapsen voi muutamaksi minuutiksi jättää nukkumaan, jos menee itse pihalle koiran kanssa. Mutta jos se elo lapsen ja koiran kanssa rupeaa käymään niin vaikeaksi, että joutuu lapsen jättämään pitkäksi aikaa yksin kotiin, että saa koiran ulkoilutettua, niin silloin on aika luopua koirasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja koiranomistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
En ulkoiluta koiraa lasten mentyä nukkumaan. En ulkoiluttaisi itkuhälyttimenkään kanssa.
Meidän lapsi menee nukkumaan seitsemältä ja herää aamulla yhdeksän aikaan, koira ei pysty olemaan niin monta tuntia pissimättä.
Meillä lapset menee nukkumaan kanssa seitsemältä. :) Aamulla ulkoilee sitten. Mutta meidän koira kyllä pärjää ihan hyvin.
 
koiranomistaja
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja koiranomistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
En ulkoiluta koiraa lasten mentyä nukkumaan. En ulkoiluttaisi itkuhälyttimenkään kanssa.
Meidän lapsi menee nukkumaan seitsemältä ja herää aamulla yhdeksän aikaan, koira ei pysty olemaan niin monta tuntia pissimättä.
Meillä lapset menee nukkumaan kanssa seitsemältä. :) Aamulla ulkoilee sitten. Mutta meidän koira kyllä pärjää ihan hyvin.
Meidän vanha rouva on jo 14 v, muuten viriili mutta ei enää pysty pidättämään pisua yli puolta vuorokautta. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja koiranomistaja:
Meidän vanha rouva on jo 14 v, muuten viriili mutta ei enää pysty pidättämään pisua yli puolta vuorokautta. :)
No sen ikäinen ei varmasti pärjääkään. :) Olen mä kerran koiran käyttänyt ulkona lapsien nukkuessa kun sillä oli ripuli mutta normisti en. Jos meillä lakkaa koiralla kyky pidätellä tuota aikaa minkä joutuu olemaan sisällä, niin ikävä kyllä koirasta joudumme sitten luopumaan. :|
 
koiranomistaja
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja koiranomistaja:
Meidän vanha rouva on jo 14 v, muuten viriili mutta ei enää pysty pidättämään pisua yli puolta vuorokautta. :)
No sen ikäinen ei varmasti pärjääkään. :) Olen mä kerran koiran käyttänyt ulkona lapsien nukkuessa kun sillä oli ripuli mutta normisti en. Jos meillä lakkaa koiralla kyky pidätellä tuota aikaa minkä joutuu olemaan sisällä, niin ikävä kyllä koirasta joudumme sitten luopumaan. :|
Ihminenkään ei pidätä yli 14 tuntia, miksi koiran pitää?
 
me istutaan etupihalla useinkin kesällä, ja meillä on ulko-ovi auki (10m matkaa). ekana 2vn huuto kuuluu sekä avonaisista ikkunoista ja ovesta, tai jos herää ja tulee alakertaan katsomaan missä vanhemmat on (niinkun välillä muutenkin tulee) niin näkee oven auki-meidät siitä kun seisoo.
tää on toiminut jo toisenkin lapsen kanssa, itkuhäläriä ei meillä ole
 
koiranomistaja
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja koiranomistaja:
Ihminenkään ei pidätä yli 14 tuntia, miksi koiran pitää?
No ei sen pidäkään, mutta jos se ei tuona aikana mitenkään osoita haluavansa ulos tai kärsivänsä täydestä virtsarakosta niin miksi sen kanssa pitäisi ulos lähteä? :eek:
Se nimenomaan pyytää ulos n. puoleltaöin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja koiranomistaja:
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja koiranomistaja:
Ihminenkään ei pidätä yli 14 tuntia, miksi koiran pitää?
No ei sen pidäkään, mutta jos se ei tuona aikana mitenkään osoita haluavansa ulos tai kärsivänsä täydestä virtsarakosta niin miksi sen kanssa pitäisi ulos lähteä? :eek:
Se nimenomaan pyytää ulos n. puoleltaöin.
No mun koira ei pyydä. =) En mä sun koirasta ole mitään mieltä, jos hän tarvitsee ja saa ulkoilua, niin asia on mun puolestani ihan OK. Mä kuitenkaan en voi enkä aio ulkoiluttaa koiraa niin että lapset nukkuu kotona keskenään. Mä yksinkertaisesti en uskalla.
 
vieras
silloin kun meillä oli vielä koira, olin kahden pienen lapsen yksinhuoltaja ja asuttiin kerrostalossa, koiran vein aina ulos illalla noin. kahdeksan aikaa lasten kanssa, ja aamulla vietiin koira ulos 7-8aikaa lasten kanssa, kun lapset heräs aina aamulla 6-6.30.
 
koppis
Alkuperäinen kirjoittaja :):
Alkuperäinen kirjoittaja Nipsu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
en uskalla jättää lasta yksin ollenkaan, mikäli joudun olemaan illan yksin sovin jonkun tutun tai naapurin kanssa, että tulee hetkeksi lasta vahtimaan, että pääsen koirat pissattamaan. Pidemmät lenkit sitten päivällä.
Näin mä tein, kun asuin vauvan ja koiran kanssa kerrostalossa. Naapurin rouva tuli meille katsoon Salkkarit, vauva nukku ja minä lenkitin koiran:)
ihana naapuri =)
Mä oon kateellinen!
 
koppis
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
me istutaan etupihalla useinkin kesällä, ja meillä on ulko-ovi auki (10m matkaa). ekana 2vn huuto kuuluu sekä avonaisista ikkunoista ja ovesta, tai jos herää ja tulee alakertaan katsomaan missä vanhemmat on (niinkun välillä muutenkin tulee) niin näkee oven auki-meidät siitä kun seisoo.
tää on toiminut jo toisenkin lapsen kanssa, itkuhäläriä ei meillä ole
Millaiset portaat teillä on talossa, kun 2v. saa/osaa yksin ne kulkea? Meillä on L:n malliset ja niin korkeat, että en uskalla vielä pitkään aikaan antaa meidän tasan 2v:n kulkea niissä yksin. Parhaillaan lapsi nukkuu yläkerrassa. Turvaportti on kiinni enkä luota täysin siihenkään ja siksi lapsi nukkuu pinnasängyssä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
me istutaan etupihalla useinkin kesällä, ja meillä on ulko-ovi auki (10m matkaa). ekana 2vn huuto kuuluu sekä avonaisista ikkunoista ja ovesta, tai jos herää ja tulee alakertaan katsomaan missä vanhemmat on (niinkun välillä muutenkin tulee) niin näkee oven auki-meidät siitä kun seisoo.
tää on toiminut jo toisenkin lapsen kanssa, itkuhäläriä ei meillä ole
Millaiset portaat teillä on talossa, kun 2v. saa/osaa yksin ne kulkea? Meillä on L:n malliset ja niin korkeat, että en uskalla vielä pitkään aikaan antaa meidän tasan 2v:n kulkea niissä yksin. Parhaillaan lapsi nukkuu yläkerrassa. Turvaportti on kiinni enkä luota täysin siihenkään ja siksi lapsi nukkuu pinnasängyssä.
No meillä on U:n malliset portaat ja toi 11kk menee ne jo sujuvasti itse ylös. Pakkohan se on opettaa tulemaan myös alas turvallisesti. Tosin meillä on kyllä portti, ei kulje vielä vahtimatta kuitenkaan.
 
vieras
eikai tohon nyt taas tarvi lastensuojelua sotkea. Mun mielestä on täysin ok tehdä noin jos lapsi nukkuu turvallisesti esim. pinniksessä, ja itkuhälytin on mukana, että pääsee tarvittaessa takas kotiin nopeasti.
Sitä kyllä ihmettelen että jos tekee yli tunnin lenkkejä, ja kauas, niin eikai se itkuhälyttimen kantavuus loputtomiin ole.
 

Yhteistyössä