selventäkää mulle käsite "white trash". Onko se sama kuin juntti??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "daa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itselleni tulee juntti sanasta mieleen ensimmäisenä sellainen maalaistyyppi, joka ei ymmärrä tai halua ymmärtää mitään oman suppean kokemuspiirinsä ulkopuolelta ja white trash on enemmän sellainen kaupunkien köyhien lähiöiden (meillä ei ole trailer parkkeja) asukki, johon kuuluu samat ominaisuudet. Yleensä tunnusmerkkeihin kuuluu vahva halveksunta muihin ihmisryhmiin kuuluvia kohtaan ja toki se pukeutuminen...

Ei ole WT sama kuin juntti. Juntti on yleensä maalainen ja pitää perinteisistä arvoista, usein kova työmies. WT on useimmiten kaupunkilainen eikä missään nimessä käy töissä. Esim. allekirjoittanut pitää itseään junttina mutta kiistän jyrkästi että olisin WT.

Itselleni tulee juntti sanasta mieleen ensimmäisenä sellainen maalaistyyppi, joka ei ymmärrä tai halua ymmärtää mitään oman suppean kokemuspiirinsä ulkopuolelta ja white trash on enemmän sellainen kaupunkien köyhien lähiöiden (meillä ei ole trailer parkkeja) asukki, johon kuuluu samat ominaisuudet. Yleensä tunnusmerkkeihin kuuluu vahva halveksunta muihin ihmisryhmiin kuuluvia kohtaan ja toki se pukeutuminen...

miten white trash sitte pukeutuu??

[QUOTE="aapee";24660230]miten white trash sitte pukeutuu??[/QUOTE]

Tiukkoja toppeja (koosta riippumatta), valkaistut farkut, rööki huulessa, vahvasti värjätty tukka, isot korvikset, "halpa ulkoasu" ylipäänsä.

"Miehet" lippis sisällä säällä kun säällä, rööki huulessa, tatskoja, lökäfarkut.

Noita maalaistyyppejä, löytyy kyllä kaupungeistakin.

Mua on aina häirinnyt tossa white trash -nimityksessä se, että siinä korostetaan jotenkin uutena asiana, että tällainen "roskasakki" on valkoista. Ihan kuin joku perusolettamus olisi se, että trash on sitten esim. mustaihoista. Mitä mieltä muut ovat tästä?

juntti on aito ja rehellinen. white trash tulee mieleen että on omaksunut sellaisen alakulttuurin, jossa ollaan äänekkäitä, kiroillaan, edustetaan vahvoja mielipiteitä ilman tietoja taustalla, käytetään alkoholia ja ollaan siitä ylpeitä, eletään elämää tietyn muotin mukaan ja pinnalliset arvot kukoistavat, katsotaan BB:tä tai ehkä jopa hakeudutaan sinne, oma napa on maaiman keskipiste. Tämä on vain tulkintaa, saatan erehtyä. :D

mie olen palstan mukaan white trash :whistle:: lyhyt, punainen tukka joka sojottaa pystyssä, tatuointeja, kesällä narutopin alta näkyvät rintaliivit, vahva silmämeikki, usein tummaa huulipunaa, korot kopsuu... löytyvätpä kaapistani palstan nimeämät pirihuora-farkutkin! olen vieläpä kotiäiti, en tosin yh eikä lapseni nimi ole Jannica tai Jade

[QUOTE="jokunen vaan";24660288]Mua on aina häirinnyt tossa white trash -nimityksessä se, että siinä korostetaan jotenkin uutena asiana, että tällainen "roskasakki" on valkoista. Ihan kuin joku perusolettamus olisi se, että trash on sitten esim. mustaihoista. Mitä mieltä muut ovat tästä?[/QUOTE]Tuo termi on ollut käytössä Amerikassa jo pitkään, ihan sieltä kun mustat olivat orjia. Valkoista köyhää väkeä kutsuttiin white trash-nimellä.

[QUOTE="jokunen vaan";24660288]Mua on aina häirinnyt tossa white trash -nimityksessä se, että siinä korostetaan jotenkin uutena asiana, että tällainen "roskasakki" on valkoista. Ihan kuin joku perusolettamus olisi se, että trash on sitten esim. mustaihoista. Mitä mieltä muut ovat tästä?[/QUOTE]

Amerikkalaista perintöä, ei kait kukaan oikeasti kuvittele, että siellä mukamas ei olisi enää rasismia? Muutama vuosikymmen taaksepäin tummaihoiset oli virallisesti toisen luokan ihmisiä, eikä heillä edes ollut mahdollisuuksia samaan kuin valkoihoisilla, jotkut asiat maailmassa muuttuu hitaasti, eikä orjuudesta ja köyhyydestä nouseminen hetkessä kaikilla tapahdu.

Sana white trash on lähtöisin jenkeistä, jossa sitä käytetään usein puhuttaessa valkoihoisista trailer-parkeissa asuvista köyhistä. Suomessa sanaa käytetään usein väärin. Se on siksi WHITE trash, että usein juuri se valkoinen roskaväki käyttäytyy samalla tavalla kuin köyhät mustat. Mustilla on ihan oma slanginsa, ja on tyypillistä, että valkoiset puhuvat ns. mustien kieltä ja käyttäytyvät samalla tavalla kuin nämä mustat. Tavallaan yrittävät olla samanlaisia kuin köyhät mustat. White trash sanaa ei siis tulisi käyttää kovapalkkaisesta henkilöstä joka vain pukeutuu "halpamaisesti". Siihen liittyy selkeästi köyhyys, sekä usein huumeet ja alkoholi. Tiedän tämän siksi, että olen asunut useita vuosia jenkeissä, ja hyvin lähellä köyhää aluetta.

Perkeleet lähteneet ymmärtämään kaupunkilaisten hapatuksia! Selkään pitäisi antaa!

Tai ainakin pitäisi antaa ymmärtää, että olisi viisainta lähteä kaupunkiin ja pysyä siellä.

Sitten on vielä oma lukunsa nämä maalaispitäjien herrat (lääkäri, valtesmanni, metänhoitaja, apteekkari ja lukion rehtori). Nehän eivät ole juntteja eivätkä sinänsä läheskään kaikki maalaisikaan.

Yhteistyössä