Onko mun mies ihan idiootti vai mikä?Ei sis mitää pervoa :))

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nappe"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nappe"

Vieras
Mä en ymmärrä puuttuuko tolta mun mieheltä joku yks aivosolu vai onko sielä pääkopas oikeesti mitään?Vai onko ihan normaalia?

Meillä on kaksi alle 5v lasta,olen niiden kanssa kotona ja koitan samalla pyörittää hiukan omaa yritystä(semmosta pientä,mutta kuitenkin sen eteen on jotain tehtävä)

Mä joudun kotona tehdä kaiken,siis lähestulkoon ihan kaiken.koitan siivota(vaikka välillä tuntuu turhalta kun hetken päästä sama sotku) pyykin pesut yms yms. Mies tekee kotona sillon tällön tiskikoneen tyhjää,vie roskat. Siinä mitä se tekee.

Olis kauheen kiva jos vois pitää semmosta yleis siisteyttä.

Tekeekö teillä miehet paljon kotona juttuja vaikka käyvät töissä?

välillä vaan tuntuu ettei enää millään jaksais,yksin pyörittää koko touhua.Mulla ei oo koskaan mitään omaa vapaa aikaa :(

Saako tota miestä enää koulutettua että sekin jotain tekis? Silti pitäs jaksaa sen kans sänky puuhia vaikka tällä hetkellä ei vois vähempää kiinnostaa.

No ei tee, just silloin tällöin noita tiskikoneen tyhjennyksiä ja roskien viemisiä jos pyydän, ja silloinkin niistä on kauhea haloo ja mainostaminen kun "mää teen kotihommia". Jotenkaan mies ei vaan tajua miten paljon hommaa ihan oikeasti kotona on tehtävä jos meinaa pitää paikat siistinä ja jääkaapissa ruokatarvikkeita ja niistä vielä ruokaa pöytään. Olispa mun (ja sun ;D) miehelle äiti opettanut edes jotain niin ei mun tarvisi vielä sitäkin tehdä...

tekee,sen mitä itse en ehtisi tai minkä haluaa tehdä,(tykkää tehdä ruokaa joskus esim)ja se on ollu tarpeeksi.yleensä menee niin että jompikumpi tekee jotain lapsen kanssa ja jompikumpi tekee vaikka ruokaa.pyykit,tiskit ja siivouksen hoidan mä.mies tuskin tekis yhtään mitään jos ei oltais joskus alettu asiasta puhumaan.ne kun jotkut tuntuu pitävä vaimoketta palvelijana ja kokkaajana ym,ja tottuu siihen ettei tarvii tehdä mitään,jos nainen liian ahkerasti palvelee. mut siis,tekee tarpeeksi.mä oon kotona vielä lapsen kans joten koen mun hommaks tehdä kotonakin lähes kaiken.

Kiva kuulla että muillakin.joskus kun pyytää jotain tekeen on vastaus että kohta.Sitten voikin mennä muutama päivä eikä sitä hommaa oo vieläkään tehty.

Hirvittää vaan se aika kun minäkin menen töihin,kuinkahan sitten käy? hhmmm.

Tyhjentään joskus tiskikoneen, ja ravistaa pyydettäessä mattoja, roskienvienti vaatii jo useamman pyynnön :D mut ei todellakaan tee mitään pientä järjestelyä ohimennessään!! Ehei, vaan itsekin se jättää vaatteita ja tavaroita lojumaan mihin sattuu, ja sittten mun pitäis tietää mihin ne on kadonnu! Tosi ärsyttävää!

[QUOTE="Nappe";25110793]Kiva kuulla että muillakin.joskus kun pyytää jotain tekeen on vastaus että kohta.Sitten voikin mennä muutama päivä eikä sitä hommaa oo vieläkään tehty.

Hirvittää vaan se aika kun minäkin menen töihin,kuinkahan sitten käy? hhmmm.[/QUOTE]

No minä olen jo mennyt, lapsi nyt 3 vuotta, ja sama meno jatkuu. Olen joskus ajatellut jättää kaiken vaan tekemättä vaikka kuukaudeksi, lapsen vaan pesisin ja ruokkisin, mutta kun sitten olisi omilla harteilla kaikki kuukauden aikana tekemättä jääneet hommat... Miten tästä kierteestä pääsee yli kun mies ei vaan näe samalla tavalla tarpeelliseksi kaikkia kotitöitä? Sen mielestä lakanat pitää vaihtaa 4 kertaa vuodessa, imurointi pari kertaa kuukaudessa riittäisi, lattiat pestään jouluksi ja samoin pölyjen pyyhintä kerran vuodessa. Ja syödään sen mielestä eineksiä jos ei jakseta itse laittaa. Itse en ihan noilla haluaisi mennä...

[QUOTE="vieras";25110805]Tyhjentään joskus tiskikoneen, ja ravistaa pyydettäessä mattoja, roskienvienti vaatii jo useamman pyynnön :D mut ei todellakaan tee mitään pientä järjestelyä ohimennessään!! Ehei, vaan itsekin se jättää vaatteita ja tavaroita lojumaan mihin sattuu, ja sittten mun pitäis tietää mihin ne on kadonnu! Tosi ärsyttävää![/QUOTE]

Ja voi jestas just tuo kun pitää tavaroita lähinnä vaatteita jättää joka paikkaan ja että se mua niin risoo.Vaikka miljoonasti on sanonu et voisko ne edes heittää tonne komeroon,pois mun silmistä niin ei ei ei.

Raivostuttavaa!

tekee tietysti..ei se ole mikään tekosyy jättää kotihommia toiselle,että kun ei jaksa kun käy töissä..itsekin olen töissä ja vaikka olin yh,niin hyvin jaksoin tehdä kotihommiakin..miehen työpäivät koostuu yötöistä sekä 6 h päivätöistä

Meillä se taas menee niin että mies vie roskat..kun mä en aina ehdi ja kerrankin jätin isomman kasan tuohon nurkkaan niin johan lähti vikkellään pussit :D Tiskaakin välillä ja kokkaa jopa..

Olen pienemmän naperon kanssa kotosalla,eli hommaa on päivittäin kyllä ihan kiitettävästi.
Se on pieni teko omalta mieheltä..Itse kuitenkin pidän pyykkäämisestä ja imuroimisesta,niitä se ei taida,tai
itseäni häiritsee se vähän tuosta ja täältä tyylii siivoamisessa :D

[QUOTE="Noora";25110818]No minä olen jo mennyt, lapsi nyt 3 vuotta, ja sama meno jatkuu. Olen joskus ajatellut jättää kaiken vaan tekemättä vaikka kuukaudeksi, lapsen vaan pesisin ja ruokkisin, mutta kun sitten olisi omilla harteilla kaikki kuukauden aikana tekemättä jääneet hommat... Miten tästä kierteestä pääsee yli kun mies ei vaan näe samalla tavalla tarpeelliseksi kaikkia kotitöitä? Sen mielestä lakanat pitää vaihtaa 4 kertaa vuodessa, imurointi pari kertaa kuukaudessa riittäisi, lattiat pestään jouluksi ja samoin pölyjen pyyhintä kerran vuodessa. Ja syödään sen mielestä eineksiä jos ei jakseta itse laittaa. Itse en ihan noilla haluaisi mennä...[/QUOTE]

Meillä just ajatusmaaila näin :) Ette uskokkaan kuinka lohduttava kulla että muillakin!!
Mä oon monesti ajatellu heittäväni hanskat tiskiin,mutta sitten mua alkaa ärsyttään se epäjärjestys ja meen siivoomaan.Miestä tuskin haittais aikoihin se että joka paikka tursuaa jos jotakin tavaraa. En taida mennä ikinä töihin saa se elättää meidät :DD Siin äpä oliskin hyvä kiristys keino jos ei ala osallistumaan kotitöihin en mene töihin :)) En mä nyt sitä sano et sen pitäs kaikki tehdä,mut olis kiva jos joskus tekis jotain ilman sataa kertaa pyytelemättä.

mä tässä taannoin olin sairaana pitemmän aikaa ja vuoteen oma kotona. Aikaa meni noin 2vko kun
koti oli sotatanner noin sotkun kannalta ajatellen.

Mies hoiti 3 lasta kotona ja muut juoksevat asiat. ne mitä mä yleensä teen.
hän oikeesti tulee töistä kotia siistiin kotiin ja valmiiseen pöytään, syö levähtää katsoen urheilutuloksia. Sit alka tekeen jotain lasten kanssa. JA kun pyydän että voitko panna pyykit kuivuun yms joyain nopeaa pientä on siitä kamala haloo.

Nooh nyt joutui tosiaan oleen väkisin mun "hommissa" mun maatessa vuoteessa ja vessa käynti vain sallittu. Ja mähän pysyin siel.

Lapset sai ruokaa ja vaatteet pääl mutta jo muutaman päivän kuluttua alkoi mies kiristyy kun kaikki hukassa, keiitiössä kaaos, pyykkiä alkoi oleen.

HÄN niin kovin kehui kaikille että ihanaa olla kotona lomalla kun saa olla lasten kaa ja eikä töihin tarvi mennä.Kaverit kyllä piikitteli että entäs kotityöt kun vaimo vuoteen oma. Hän vain naurahti että ne on pikkuhommia.

Ne on pikkuhommia kun kaiken tekee ajallaan pitää järjestyksen yllä.Ennakoi ruuat ja ennakoi muutkin niin pysyy homma hallussa.

2vko meni ja mies oli murtunut ja istui vuoteeni vierellä ja sanoi toivovansa että oikeesti pian paranen ja autan ja opetan hänelle miten homma pysyy kasassa. Sillä hänellä oli sinkkuna kyllä pysynyt koti siistinä kun siinä eil ollut lapsia iältään 2v 3v ja 4v auttamassa...

Meillä mies tekee aika pitkälti tasan samat mitä ap:lla paitsi että mun mies hoitaa myös aika paljon tuota pyykinpesua. Olen tyytyväinen. Toki se risoo välillä kun yleissiisteys aina iltaisin olematon, mutta aamulla mä saan taas hoidettua sen pois alta vajaassa tunnissa kokonaan ja sitten saan nauttia taas monta tuntia siististä kämpästä kunnes mies tulee kotiin :D Parempi sekin, että on sitten jotain tekemistä aina aamupäivästä kun lapsi nukkuu.

Mun mies tekee enemmän kuin minä. Mies käy töissä matkoineen 6-17.30. Itse olen kotona pienen vauvan kanssa ja teen töitä samalla. Teen mitä kerkeän, vien roskat tai tyhjennän tiskikoneen. Yleensä en paljoa kerkiä ja mies tekee sit kun tulee kotia ja hoitaa illan vauvaa.

Meillä minä hoidan ja aina hoitanut kaikki kotityöt, olin töissä tai äitiyslomalla. Mies kun oli esikoisen kanssa hoitovapaalla ja itse tein välillä 16-tuntisia päiviä töissä niin siltikin tein kaikki kotityöt. Mies nyt vähän jotain yritti, esim. imuroida ehkä kerran kuukauteen, ruokaa teki kerran puolentoista vuoden aikana...

Ens viikolla paluu kuopuksen äitiyslomalta töihin ja mies jää lasten kanssa hoitovapaalle, oikein rinnasta puristaa se kaaos mikä täällä tulee olemaan, mutta nyt olen sen verran kasvattanut sisua että saa mieskin tehdä jotain. Lasten kanssa siis mies on erinomainen, mutta nää kaikki sivuhommat joita mies ei edes tajua paljonko päivässä teen... Kehtaa vielä kysellä että oletko VIELÄKÄÄN pessyt niitä mun vaaleita housuja, yms. ... Aaarrgh! Annan kyllä aina kuulua että mitä olen tehnyt sen sijaan että olisin niitä yksiä vitun housuja puunaillut. Mutta yks tykkää kaivaa verta nenästään.

Ja meillä myös mies kehtaa jankuttaa tuosta seksin puutteesta, milläköhän helvetin voimilla sitä jaksais yön pimeinä tunteina koko päivän väännettyjen kotihommien ja lastenhoidon jälkeen, kun meillä se seksi kestää minimissään puolituntia, kun herra nautiskelija välttämättä haluaa että nainenkin saa hänen kanssaan, vaikka nainen olis niin väsynyt ettei alapääkään meinaa pysyä hereillä, ja saada pitäis... Joo, on tosi hienoa että on sellainen mies, mutta kun se seksinpuutteesta nariseminen on vaan niiiiiiin puuduttavaa että sekin vie halut.

KooKoo, tuo on meillä yhteistä että mies haluaa että minäkin saan joka kerta! Ja sitten se vain kestää ja kestää kun ei jaksaisi, ja varsinkaan yhdynnässä en koskaan saa, paitsi lopulta teeskentelen saavani että touhu lopulta päättyisi ja mies olisi tyytyväinen kun hänen mielestä on ollut huono "keikka" jos molemmat ei saa. Ja siis meillä ei mies kovin usein hingu, noin kerran kuussa vaan, ja senkin takia on paineet niin isot etten useinkaan saa. Ja kun mies koko ajan kyselee että onko jo tulossa niin hiphei ja hurraa, ihan mahtavaa...

Tekee kyllä. Oma-aloitteisuus on melko lailla nollassa (vaikka pakko sanoa, että kehitystä ON tapahtunut - pesi mm. ikkunat omasta aloitteestaan, jää lasten kanssa kotiin jos mulla on menoa omasta aloitteestaan - eikä siis edes ole noiden isä - imuroi ja tiskaa oma-aloitteisesti ilman et joka kerta tarvii huomauttaa.. Meillä siis 2 muksua (mun ed. liiosta) joka toinen viikko, joka toinen ollaan lapsettomia - ei yhteisiä muksuja, molemman vuorotyössä ja lisäksi osa-aikayrittäjiä kumpainenkin.

Yhteistyössä