Facebookista ja vanhojen kavereiden kuulumiset, onko muilla samaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veetuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veetuttaa

Vieras
Mua harmittaa ihan hirveästi koko facebook ja mietinkin että lähtisinkö sieltä kokonaan pois.

Eli sieltä on löytynyt vanhoja kavereita, joiden kanssa on oltu hyviäkin ystäviä yläasteella ja lukioaikana ja monen kanssa pidetty yhteyttä senkin jälkeen kirjeitse. Muutama vuosi ehti olla välissä ilman yhteydenpitoa. Nyt sitten olen kaikille laittanut viestiä että moi, mitä kuuluu ja kertonut omia kuulumisia omaan vanhaan tapaani. Niin vastaukseksi tulee muodollisia kirjakielellä parin lauseen viestejä!!! Siis oikeasti, saan tuttavallisempia viestejä omasta pankistakin kuin näiltä ihmisiltä joiden kanssa on joskus ollut läheinen! Tuntuu että kaikki yrittää hirveästi pitää etäisyyttä (vaikka kaverikutsu olisi tullut heiltä itseltään), mutta miksi ihmeessä ei voi kirjoitella ja kertoa elämästään samalla tavalla kuin ennenkin? Toki tässä on itse kullekin tapahtunut monenlaista, mutta siitä huolimatta.. itse ainakin olin ihan valmis jatkamaan kaveruutta siitä mihin se oli jäänyt.

Ihan "paras" oli tyyppi, joka vastasi yhdellä lauseella että ihan tavallista arkea. Just. Minähän varmaan tiedän mikä hänelle on tavallista arkea, onko perhettä tai lapsia, mitä tekee työkseen vai tekeekö mikään jne. Jos nyt vaikka olisi työtön ja sitä jostain syystä häpeäisi niin kai sitä jotain edes voi elämästään kertoa, esim. että missä asuu!!

Mä en jaksa kovin pitkiä tarinoita kirjoitella. Ei oikeastaan ole aikaakaan. Jos tollasen "Mitä elämässäni on tapahtunut viimeisen 5 - 10 vuoden aikana" raapustaisin, menisi ihan kohtuuttoman kauan aikaa. FB ei ole mikään sähköposti järjestelmä, vaan nopean kommunikoinnin yhteisöpalvelu.

Olen laittanut siis sinne laatikkoon viestiä eli en seinälle.

Enkä tosiaan "vaadikaan" että tarvitsisi kertoa mitä kaikkea on tapahtunut tällä välillä, mutta kai sitä nyt voi sanoa tyyliin naimisissa, 2 lasta ja asutaan Helsingissä. Ei vie montaa sekunttia kirjoittaa noita tietoja. Osalla sentään näkyy profiilissa esim. paikkakunta, mutta tuo kenestä mainitsin niin hänellä ei ole yhtään mitään tietoja siellä itsestään.

Itse pyysin yhtä kouluaikaista ystävääni kaveriksi ja kirjoitin pitkän viestin, jossa kyselin kuulumisia ja kerroin omiani, mutta mitään hän ei vastannut siihen, kaveriksi sentään hyväksyi. Hän oli tuolloin yksi parhaimmista (niistä vähistä) ystävistäni, ja olin monesti miettinyt mitä hänen elämäänsä kuuluu, mutta taisinpa huomata että olen ollut mietteideni kanssa kovin yksin monet vuodet....

Yhteistyössä