Selkäkivut!!!

Mönkijä1316

Uusi jäsen
28.05.2016
13
1
3
36
Mulla oli esikoista odottaessa kovat alkaselkäkivut, kipu tuntui kovana paineentunteena ja myös toisessa pakarassa ja jalassa tuntui kipua, välillä tuntui kun joku olis iskenyt puukolla. Tän lisäks vielä kävellessä kuului ja tuntui lonksuntaa alaselästä, ihan kun siellä olis ollut jotain pois paikoiltaan. Kivut alkoi silloin kun olin kuudennella kuulla ja parani sitten synnytyksen jälkeen. Nyt odotan toista lasta, viikkoja vasta 11+5 mutta nää ihan samat kivut tuntuu taas :( varsinkin toi lonksunta alaselässä on ihan hirveetä. Tänään aamulla oli paikat niin jumissa etten meinannu päästä sängystä ylös ja eilen kauppareissu kävellen oli yhtä tuskaa... Olen elokuuhun asti esikoisen kanssa kotona ja sit oli tarkoitus palata töihin siihen asti että jään taas äitiyslomalle. Onko kellään kokemuksia tai hyväksikoettuja vinkkejä mikä tähän vois auttaa? :oops: On ihan neuvoton olo, tiedä miten tätä kestää joulukuuhun asti. Ei nyt huvittais vaan kotonakaan maata. Venytellä olen yrittänyt mut ei tee muuta kun pahentaa lonksumista, ja liikunta kipeyttää vaan entisestään. Ja jos tää nyt asiaan mitenkään liittyy niin normaalipainoinen olen ja liikun kyllä paljon eikä siis tapoihin kuulu sohvalla makoilu :LOL:

Mulla löystyi nikamat jotenkin raskausaikana ja iskias alkoi vaivaamaan. Ei auttanut liikunta. Tukivyöstä olisi voinut olla apua, harmi kun en silloin tajunnut.

Tukivyötä vois koittaa jos sulla ei semmosta vielä oo.

Täällä omalla paikkakunnallani semmosen saa vuokrattua (ei maksa mitään) neuvolan kautta. Hain sairaalan apuvälinelainaamosta neuvolan "reseptillä".

Yhteistyössä