selkäkipu

onko teillä muilla selkäkipua ja milloin on syytä hakeutua lääkäriin?
itselläni selkä vihotellut pari viikkoa, tänään meni sitten jalat alta.. kipu on todella kova :(
lääkkeenä oon ottanu 1000mg paramaxia, muuta ei ole..
- kärhö 13+3
 
Jos menee jalat alta niin suosittelen kyllä sitä lääkäriin menoa asap.
Itsellä työn puolesta tulee helposti selkäkipuja, mutta se on lähinnä sellaista väsymykseen liittyvää ja työasentojen vaikeuden vuoksi tullutta kipua. Liitos- ja iskiaskivut iskivät ensimmäisen kerran viikoilla 25+ ja rv30 jälkeen sitten ihan haitaksi asti - haittaa jo kovasti työntekoa (olen pa-ka ja pääasiassa seisaaltani päivät) ja liikkumista muutenkin. Nyt siis menossa 32+3.

Selkäkipu on ankea kaveri ja kyllä se kannattaa lääkärille käydä kertomassa, ettei pahene ja aiheuta mitään ikäviä juttuja.
Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
Mulla oli tossa vaiheessa raskautta tosi ikäviä selkäkipuja. Kävin fysioterapeutin luona juttelemassa, ja sain liikuntaohjeet ja lainaksi SI-nivelen tukivyön. Auttoi sen vaiheen ohi. Lääkäriin vaan, jos on kivut noin pahat. Pyydä lähetettä fysioterapiaan, että saat sulle sopivat henkilökohtaiset liikuntaohjeet raskauden ajaksi. Niitä pitää sitten vaan tehdä joka päivä ohjeistuksen mukaan, että auttavat. Kipulääkkeenä tuskin antavat muuta, elleivät sitten panacodia tyrkytä. Itse en kyl ottanut vaikka olisi sitä avokätisesti kirjoittanut, ei oma nuppi kestä sen vaikutusta lainkaan.

Onneksi tämä odotus ei kestä loputtomiin, itseasiassa oma odotus on mennyt ihan älytöntä vauhtia ohi. Vasta patistin miestäni apteekkiin hankkimaan testiä, ja nyt onkin jo 34+0 :D
 

Yhteistyössä