Selittäkää peliriippuvuus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jos osaatte
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jos osaatte

Vieras
Pystyykö joku selittämään mulle järkevästi ja niin, että mä voisin ymmärtää peliriippuvuuden? Mitä se on?

Mun mies pelaa kaikki rahansa, mitä sillä on ja jälkeen päin esittää katuvansa. Mun mielestä tuo kaikki on vaan teatteria, se tarvii vaan jonkun taas kuukaudeksi eteenpäin elättämään sitä. Se ei pärjää yksin.

Peliriippuvuutta verrataan esim. huumeriippuvuuteen, enkä näe yhteyttä sitten ollenkaan?! Huumeista menee pää sekaisin ja addiktioon liittyy varmasti aina jonkinlaisia vieroitusoireita, joita voisi olla esim. tärinä, hikoilu, painajaiset, sydämentykytys jne.

Pelaaminen ei ole mitään kropan sisälle syötettävää ylimääräistä, joka sekoittaisi pään ja aiheuttaisi yhtään mitään jälkioloja (paitsi ehkä hyvällä tuurilla sen morkkiksen).

Mä en käsitä.

Eikö peliriippuvuus ole silloin aivan täysin ja pelkästään joku pääsairaus, jota voisi ennemminkin verrata pakkomielteeseen vaikka rukoilla tai pestä käsiä?

Kaikki riippuvuudet on "pääsairauksia". Riippuvuus ihan siinä kuin alkoholismi ja huumeriippuvuuskin.

Siinä pelaamalla haetaan sitä mielihyväntunnetta ja jännitystä. Ja jos pelit menee persiilleen, tulee siitä eräänlainen krapula ja morkkis. Pelaaja voi henkisesti pahoin.

Toinen yritys kun ensimmäisen heitti kaksplus roskikseen:

Paihdelinkki --> Keskustelu --> Valtti

Tuolta löydän peliriippuvaisten tarinoita. Niitä lukemalla voi yrittää ymmärtää miten hankalaa voi olla päästä eroon tuosta ongelmasta.

Pään magneettikuvista tiedetään että rahapeliriippuvuus näkyy samalla tavalla kuin ihan kovat huumeet. Se nyt vain koukuttaa ihan fyysisesti vaikkei kehoon laiteta mitään kemikaaleja.

Yhteistyössä