Selittäkää mulle miten se rakastaminen muuttuu kun mennään naimisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Me ollaan naimisissa mutta ihan samalla tavalla tässä ollaan mielestäni rakastettu ennen ja jälkeen tuon paperilapun saantia :D

Joten te, jotka niin hehkutatte että naimisiin mennään rakkaudesta, kertokaa miten se on niin paljon täydempää ja parempaa kun on avioliitossa eikä avoliitossa.

No eihän se nyt hyvänen aika.... siis hohhoijaa. No totta helvetissä mennään rakkaudesta naimisiin, mitä sä oikein ajattelet ?? Ei kai naimisiin vihastakaan mennä ???

Onhan naimisiinmeno osoitus siitä, että arvostaa toista ja vakaa aikomus on viettää loppuelämä hänen kanssaan. Mun mielestäni se kielii kunnioituksesta toista kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Naimisiin mennään rakkaudesta, juu.
Naimisiin ei mennä, jotta saataisiin rakkautta, jota ei siihen mennessä olla saatu.
:)

Näin juuri. Menimme naimisiin koska rakastimme. Ei se ole sen parempaa tms kun ennen vihille menoa.

Ja naimisiinmenossahan se halutaan myös muillekin näyttää, vaikka monet "salahäitä" pitävätkin. Mutta nämä sormukset ja muuthan ovat periaatteessa merkkinä siitä, että on "vakavasti varattu" =D Mutta enemmänhän ne on parille itselleen merkki siitä, että tässä ollaan eikä kadota het ikulman taa. Eli se on tavallaan kuin lupaus, että homma jatkuu edelleen. Siis minkään kaverin kanssahan sitä ei naimisiin mennä, eli siks rakkaudesta mennään naimisiin ;)

Tietysti siis naimisiin mennään monesti sit, kun meinataan lapsia hankkia/niitä on tulossa..saa nämä juridiset oikeudet ja muut. Ei isyydentunnustuksia ym.

Ei minusta ole muuttanut rakkautta mitenkään, mutta olo on jotenkin "turvallisempi" kun suhde on virallistettu. Että tässä sitä nyt ollaan ja taistellaan tuulimyllyt ja muut myrskyt - yhdessä. Ja olen huomannut, vaikkakin vielä tuore rouva ja avioeloa takana vajaat 2kktta, että en edes jaksa aloittaa napinoita ihan turhasta. Jotenkin ajattelen, ettei kannata nyt "turhista" narista, kun tässä nyt kuitenkin loppuelämä jaappastaan yhdessä. Hehe.

Koska ihmisen elämän tärkeimpiä tavoitteita on kasvaa omaksi itsekseen, ja tämä onnistuu parhaiten parisuhteessa jossa ollaan niin sitoutuneita että ei ole mitään pelkoa että toinen hylkäisi vaikka olisin kuinka alaston ja heikko.

käytännön syy: Ei turhaa paperihommaa.
periaatteellinen syy: Rakastaa niin paljon että tahtoo sanoa ja luvata sen "Jumalan kasvojen edessä". Joillekin se nykyäänKIN merkitsee paljon.

No mä tunnen itseni paljon tasavertaisemmaksi kuin ennen. Asutaan miehen kotitalossa, johon mulla ei ennen avioliittoa ollut osaa ei arpaa. Avioliiton myötä tunnen eloni täällä vakaammaksi, oli myös kiva saada sama nimi kuin muillakin perheenjäsenillä. Missään vaiheessa mieheni ei ole aiheuttanut ulkopuolista oloa, se on ollut vain sisälläni, mutta avioliiton myötä pääsin siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja <3:
No mä tunnen itseni paljon tasavertaisemmaksi kuin ennen. Asutaan miehen kotitalossa, johon mulla ei ennen avioliittoa ollut osaa ei arpaa. Avioliiton myötä tunnen eloni täällä vakaammaksi, oli myös kiva saada sama nimi kuin muillakin perheenjäsenillä. Missään vaiheessa mieheni ei ole aiheuttanut ulkopuolista oloa, se on ollut vain sisälläni, mutta avioliiton myötä pääsin siitä.

No mä en oo vielä naimisissa ja juuri tuollaine olo on. Mies ei halua siks naimisiin, kun kaikki kaverit ym. jotka on naimisissa valittelee, kun seksi on vähentynyt ja muija on alkanut mäkättään kun menivät naimisiin. Aika lapsellista mun mielestä siks olla menemättä naimisiin.. =(

Alkuperäinen kirjoittaja Olivia:
Alkuperäinen kirjoittaja <3:

No mä en oo vielä naimisissa ja juuri tuollaine olo on. Mies ei halua siks naimisiin, kun kaikki kaverit ym. jotka on naimisissa valittelee, kun seksi on vähentynyt ja muija on alkanut mäkättään kun menivät naimisiin. Aika lapsellista mun mielestä siks olla menemättä naimisiin.. =(

Ei minunkaan mies naimisiin olisi halunnut, kun sanoi että mitä se muuttaa ;). Otin ja kosin vuosi sitten karkauspäivänä, viikon annoin miettimisaikaa ja viikon aikana minun piti perustella hänelle syitä miksi mentäisiin naimisiin (miehellä tosin jo pilke silmäkulmassa ja etsi netistä vihkisormuksia). Miehesi syyt on kyllä lapsellisia tosiaan...

Yhteistyössä