Naimisiin/kihloihin kun mies ei halua kosia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Ollaan miesystävän kanssa puhuttu, että mentäis naimisiin tässä lähitulevaisuudessa. Mies olisi valmis päättämään hääpäivän vaikka heti mutta kuin minä tahtoisin sen kosinnan ensin ennen kuin haluan puhua naimisiinmenosta yhtään tarkemmin tai lupautua viettämään loppuelämää miehen kanssa. Miehen mielestä kosinta on ihan turha ja voitaisiin vain hääpäivä päättää, ostaa sormukset ja mennä kihloihin, mutta kun mielestäni kihlausta edeltää kosinta ja olen sanonut miehelle, että kosii sitten kun on valmis päättää hääpäivän. Niin mies vain sanoo että päätetään hääpäivä ja mennään kihloihin ei siinä mitään kosintaa tarvi :(
Minulle se kosinta on kuitenkin tärkeä juttu joten miten saisi miehen kosimaan?

Miksi ihmeessä se on niin tärkeä? joo, tiedän että kaikissa romanttisissa elokuvissa niin tehdään... mut...

Olette vissiin ollut vuosia ja vuosia yhdessä?

Ja miksi sinä et kosi jos kosinta niin tärkeä.

Miksi ihmeessä se on niin tärkeä? joo, tiedän että kaikissa romanttisissa elokuvissa niin tehdään... mut...

Olette vissiin ollut vuosia ja vuosia yhdessä?

Ja miksi sinä et kosi jos kosinta niin tärkeä.
Ollaan me oltu nelisen vuotta yhdessä. Ja molemmat ollaan muuten aika romanttisia ihmisiä ylipäänstä joten en siksikään tajua miksei mies voi vaan kosia minua. En minä naisena voi kuvitella miestä kosivani, kyllä kosinta on miehen tehtävä.

Ollaan me oltu nelisen vuotta yhdessä. Ja molemmat ollaan muuten aika romanttisia ihmisiä ylipäänstä joten en siksikään tajua miksei mies voi vaan kosia minua. En minä naisena voi kuvitella miestä kosivani, kyllä kosinta on miehen tehtävä.
Höpöhöpö. Ei ole. Kyllä nainen voi kosia. Tiedätkö, se saattaisi miehestäsi olla todella ihanaa. sen sijaan että sä mariset: kosikosikosi...tai ei mennä naimisiin.

Mä en ymmärrä tota stereotypiaa ollenkaan.

Oletko 16 vai 17?

Jos oikeasti vatvot tuollaista ja ajattelit kysellä manipulointivinkkejä tältä palstalta niin toivottavasti mies tajuaa kaasuttaa taakseen katsomatta kohti auringonlaskua uuteen suhteeseen ennenkuin on myöhäistä.

Hyvät tavat ovat hyviä, vaikka olisivat vanhojakin.
Kiittäminen, tervehtiminen ym on hyviä tapoja.
Niihin ei kuulu osuutta miehen tulee kosiman

Mutta hei miesten pitää kosia niin silloin ...naisten vaihtaa vaippoja ja hoitaa lapsi&huushollia ja miehen tehtävä tuoda leipä (ei osallistua lapsien hoitoon, kotitöihin ym). Vanhan "hyvät tavat "käytäntöön. Jääräpäisesti.

Et sie raukka pääse sitten ikinä naimisiin
Näinpä.

Herääkin kysymys: kumpi onkaan tärkeämpää. Se että saa viettää elämän rakkaansa kanssa. Vai että saa romanttisen kosinna ja päivän prinsessana.

Miesrukka. Tulee olemaan pulassa. Meinaan jos naimisiin päätyvät niin saa kuulla loppuelämänsä siitä ettei kosinut.

Ap, ehkä sun kannattaa vaihtaa miestä joka vastaa sun toisarvoisiin haaveissiin. Päästä hyvä mies markkinoille. on paljon naisia joille kosinta ei ole maailmaa mullistavaa. Ja myös naisia jotka uskaltaa itse kosia, jos ja kun tuntuu että rinnalla on "se oikea".

Numero 13, tässä mun vastaus .
Vastaukseni perustuu hurahtaneisuuteen, olen yks niitä hurahtaneita.
Se sanoo raamatussa, että mies valitsee vaimonsa.
En kyllä muista kyllä tuollaista kohtaa. Adamille Jumala teki vaimon, kun Adan esin tajusi, ettei mikään eläin sopinut hänelle vaimoksi.
Isak ei saanut valita vaimoaan, vaan Aabraham lähetti palvelijansa kaukaiseen maahan ottamaan Isakille vaimon. Jaakobilla oli vähän enempi vapauksia, mutta Laaban petti hänet antoi ensin Lean hänelle vaimoksi. Juuda saattoi valita vaimonsa. Raamattu ei ainakaan kerro, että Jaakob olisi sotkeutunut siihen. Simson sai kyllä ottaa itselleen haluamansa vaimon (vaikka vahemmmat vastuselivat), mutta joutui kärsimään siitä, kun vaimo petti miestään jo häissä. Ehkä osa Raamatun henkilöistä oli vaapaampia. Esim Booas varmaankin halusi Ruutin. Ja vielä järjesti, että asia hoituu laillisesti. Mutta toisten kohdalla valinnan teki joku muu muis mies itse.

Yhteistyössä