selenicereus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jippojuupeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jippojuupeli

Jäsen
04.04.2006
47
0
6
mua kiinnostais mitä sun hiilareihin kuuluu päivittäin....
Muistaakseni joskus kerroit et syöt n 80 g hiilareita /päivä.
mä koitan ettiä itelleni sopivaa ruokavaliota, siis ehottomasti vähähiilarista. Kokojyväruisnäkkärin oon sallinu päivittin (vihannesten lisäks) ja sit luonnonjugurttia marjoilla (ei sokeria)...
Mut sähän olet ylläpito vaiheessa jo...
pitäskö mun jättää ne näkkäritkin pois, kun haluun viel laihtuu reilusti...?
Kiitos jos viittit vastata...
Meijän oma karppi GUru B)

Hui ku minä säikähdin omaa nimeäni otsikossa... :o

Mun hiilarit koostuu lähes kokonaan vihanneksista ja kasviksista, käytän maitotuotteista maustamatonta jogurttia/kermaa/maitorahkaa ja "kahvimaitoa" (eli siis rasvatonta litkua, jos ei ole kermaa kotona..). Lisäksi sit marjoja ja erilaisia pähkinöitä/manteleita. Niistäpä ne sitten pääosin tulevat. Leipää en syö, mitä nyt välillä haukkaan pojan leivästä maun vuoksi palasen =)

Näkkäri on aika kevyttä tavaraa, mitä siinä yhdessä viipalessa nyt olis hiilareita, en osaa nyt laskea.. Mutta jos sitäkin syö monta palasta päivässä, niin äkkiähän siitä kertyy. Jos sulla on vaan rehuja + maustamatonta jogurttia + näkkäri päivässä, niin eihän siitä nyt kauheesti hiilareita kerry?! Tokihan sen näkkärin voi jättää pois, mutta ei siinä montaa grammaa hiilareita häviä ;)

Jos minäkin jättäisin maitotuotteet pois, niin hiilarit laskis ennestään, mutta sen verran paljon tykkään että en taida luopua ihan vaan sen vuoksi, että saisin vähemmän hiilareita. Kun ei se kuitenkaan ole se itseisarvo vaan se, että viihtyy ja pystyy pitämään valitsemansa tien. Ettei koko ajan poukkoile eri variaatioihin...

joo, mulle toi näkkäri on kahvin kans ehoton...
ja pähkinöitä otan välipalaksi joskus kans. niit on nykyään aina kaapissa =)
Tästä toivonmukaan tulee pysyvä ruokavalio.

saako kysyä, et paljon pudotit painoa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.04.2006 klo 12:25 jippojuupeli kirjoitti:
saako kysyä, et paljon pudotit painoa?

Rutistin pois vain nelisen kg, nekin muutaman ekan kuukauden aikana. Nyt ei ole tapahtunut mitään yli puoleen vuoteen... siksi kai tässä ylläpidolla ollaankin ;) Ei mulla sinänsä ole tarvetta pudottaa, mutta ainahan sitä muutaman kilon voisi olla kevyempi. En vain jaksa nähdä nyt sitä vaivaa.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.04.2006 klo 09:49 Laventeli kirjoitti:
Lukasin just tuosta antti heikkilän hyvän olon keittokirjasta että jos syö liian vähän hiilareita, se voi estää laihtumisen??

Mikäs se on se liian vähän? Mulla ei tuota Heikkilää itselläni ole, niin en pysty tarkistamaan.

Yhteistyössä