Selenicereus huhuu!!



Oon nyt pari viikkoa karppaillut ja kiloja on jo 3 (jipii!!) lähtenyt.
Miten on hedelmien kanssa?? kuinka paljon niitä saa / on hyvä syödä??
Mullakin oli aiemmin ihan hirveä makean himo, sitä kaipaa vieläkin välillä. Sokeria en ole syönyt mut omenoita syön 1-2 päivässä ja appelsiinin, joskus banaania ym.. Onko nuo hedelmät tälle laihtumiselle este??
Tosi hyvin oon päässyt syömähimostani minäkin , eli voin kyllä kaikille ahmateille suositella tätä juttua ;)
Mulla on hyvän olon keittokirjat 1 ja 2 mut noista hedelmistä en löytänyt sieltäkään mitään.

Kiitos jos ehit vastata :heart:

sulla on muuten y-kansio täynnä!! :attn: :attn: :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 23.04.2006 klo 21:39 Laventeli kirjoitti:
Oon nyt pari viikkoa karppaillut ja kiloja on jo 3 (jipii!!) lähtenyt.
Miten on hedelmien kanssa?? kuinka paljon niitä saa / on hyvä syödä??
Mullakin oli aiemmin ihan hirveä makean himo, sitä kaipaa vieläkin välillä. Sokeria en ole syönyt mut omenoita syön 1-2 päivässä ja appelsiinin, joskus banaania ym.. Onko nuo hedelmät tälle laihtumiselle este??
Tosi hyvin oon päässyt syömähimostani minäkin , eli voin kyllä kaikille ahmateille suositella tätä juttua ;)
Mulla on hyvän olon keittokirjat 1 ja 2 mut noista hedelmistä en löytänyt sieltäkään mitään.

Kiitos jos ehit vastata :heart:

sulla on muuten y-kansio täynnä!! :attn: :attn: :)
Hedelmätkin sisältävät hedelmäsokeria (siinä missä marjatkin) ja ne voivat ylläpitää makean tms. napostelun tarvetta. Hyväkarppaukseen mahtuu omena silloin tällöin, mutta banaania en kyllä lähtisi syömään.. Siinä on julmetusti hiilareita. Esim. omenassa (kotimainen) on imeytyviä hiilareita 7,1g/100g joka on kokonaisuudessaan sokeria ja banaanissa 18,3g josta 13,5g sokeria (www.fineli.fi).

Ei sinulle kukaan voi sanoa, mitä et saisi syödä, voit rakentaa karppauksestakin itsellesi sopivan ruokavalion ja mahduttaa siihen hedelmiä. Ei karppauksen tarvitse olla minimihiilareilla olemista, jos oma olo on sellaisenaan hyvä. Jos keskiarvo nainen on laiharilla, eli syö n. 1500 kcal/vrk virallisten ohjeiden (60%hh) mukaan, syö hän hiilareita n. 225g/vrk. Mikä tahansa pienempi luku on parempi :whistle: Voit syödä vaikka 150g, jos olo on mainio ja paino tippuu! Vaikka tippuisi hitaastikin. Ja sitten kun ei enää tipu ja tuntuu, että vielä pitäisi tippua, niin hiilareita alemmaksi..

Heikkilä painottaa juuri ravinteikkaan ruoan syömistä, eli suuhun ei mitään mistä ei olisi hyötyä ravitsemuksellisestikin, ei siis pelkkää energiaa (kuten pasta). Marjoissa on paljon vitamiineja, suhteessa enemmän kuin hedelmissä.
 
linda
no kävin katsomassa enkä löytänyt kuin eniten ja vähiten hiilareita sisältävät ruoka-aineet :headwall:

Mua alkaa nyt turhauttaa ihan pirusti, kesä on tulossa eikä per.kele tääkään toimi kun en osaa oikein niitä hiilareita laskea!!

Sokerin ja viljat, perunan, maissin ja porkkanan olen jättänyt pois ja hedelmätkin minimiin, eikä paino silti laskenut ole pääsiäisestä kuin parikiloa :kieh:

Liikuntaa olen lisännyt 4 kertaan viikossa, joksus enemmänkin. kaikki herkutteluni olen herkutellut kirjan jälkiruoka ohjeilla.

Mitäs hemmettiä sitten seuraavaksi teen kun ei toimi painonvartiat eikä herrbat sun muut hömpötykset :headwall: :headwall:

Laittakaa nyt joku linkki mistä löytyy lista paljonko eri vihannekset ym sisältää hiilareita pliiis.. tää luovuttaa ihan kohta :( :(
 
kili
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2006 klo 19:13 linda kirjoitti:
no kävin katsomassa enkä löytänyt kuin eniten ja vähiten hiilareita sisältävät ruoka-aineet :headwall:

Mua alkaa nyt turhauttaa ihan pirusti, kesä on tulossa eikä per.kele tääkään toimi kun en osaa oikein niitä hiilareita laskea!!

Sokerin ja viljat, perunan, maissin ja porkkanan olen jättänyt pois ja hedelmätkin minimiin, eikä paino silti laskenut ole pääsiäisestä kuin parikiloa :kieh:

Liikuntaa olen lisännyt 4 kertaan viikossa, joksus enemmänkin. kaikki herkutteluni olen herkutellut kirjan jälkiruoka ohjeilla.

Mitäs hemmettiä sitten seuraavaksi teen kun ei toimi painonvartiat eikä herrbat sun muut hömpötykset :headwall: :headwall:

Laittakaa nyt joku linkki mistä löytyy lista paljonko eri vihannekset ym sisältää hiilareita pliiis.. tää luovuttaa ihan kohta :( :(
No mene nyt vaan sinne finelin etusivulle ja kirjoitat hakuruutuun haluamasi elintarvikkeen (oik yläkulma) ja napsauta hae... Sitten valitset esiintulevalta listalta sen elintarvikkeen tarkemman nimen josta haluat ravintoainekoostumuksen. Sitten luet mitä lukee hiilihydraattien kohdalla... Tämän yksinkertaisemmin en enää osaa selittää että jokohan nyt alkaisi löytymään. ;)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.05.2006 klo 19:13 linda kirjoitti:
Laittakaa nyt joku linkki mistä löytyy lista paljonko eri vihannekset ym sisältää hiilareita pliiis.. tää luovuttaa ihan kohta :( :(
Ei ole kovin kaunis, lista copy pastella, mut tässä 30 vähiten hh sisältää tuoretta kasvista. Näitä lihan ja rasvan kanssa, niin pitäisi lähteä homman liikkeelle. Toi nimen jälkeinen luku on se hh-määrä.

1 Sinimailasen itu 0.3 100
2 Pinaatti 0.4 100
3 Vihanneskrassi 0.7 100
4 Jäävuorisalaatti rapea, amerikansalaatti 1.0 100
5 Tilli, tuore 1.0 100
6 Lehtiselleri 1.1 100
7 Persilja 1.1 100
8 Lehtisalaatti ruukkusalaatti, lollo rosso 1.2 100
9 Nokkonen 1.3 100
10 Kurkku 1.4 100
11 Mangoldi 1.5 100
12 Parsakaali brokkoli 2.0 100
13 Retiisi 2.0 100
14 Ruusukaali 2.0 100
15 Kurpitsa 2.0 100
16 Parsa puhdistettu 2.0 100
17 Kukkakaali 2.2 100
18 Kiinankaali 2.3 100
19 Purjosipuli 2.4 100
20 Kesäkurpitsa zucchini 2.5 100
21 Paprika vihreä 2.5 100
22 Itu keskiarvo, sinimailanen, mungopapu 2.6 100
23 Munakoiso 3.1 100
24 Tomaatti 3.3 100
25 Lehtikaali 3.4 100
26 Nuppuvihannes kukkakaali, porkkana, parsakaali 3.5 100
27 Punakaali 3.5 100
28 Ruohosipuli 3.8 100
29 Valkokaali keräkaali 4.1 100
30 Kyssäkaali kaalirapi 4.2 100
 

Yhteistyössä