SEKUNDÄÄRISET LAPSETTOMAT!

Meillä on vajaa kolmevuotias touhottaja, joka aikoinaan sai alkunsa helposti pilleireiden jälkeen. Nyt on toista yritetty vuosi, mutta ei näy, ei kuulu :( . Keväällä oli alkuraskauden keskenmeno ja sen jälkeen ei mitään...
Mikä syy teillä on sekundääriseen lapsettomuuteen? Mitkä hoidot teillä on auttaneet?
Toivoisin vastauksia, tällä hetkellä olo on tosi maassa... :'(
 
Meillä ei ole löydetty syytä sekundaariseen lapsettomuuteen.Epäilys lievästä endosta on ja mulla tiputteluvuotoa.Meillä myös vajaat 3v.poika ja toista yritetty n.1.5v ensin clomeilla ja nyt tehtiin eka inssi.Kavereillani"vatsat pompahtaa"vuoronperään,olen iloinen heidän puolestaan,mutta myös vähän katkera että miksi ei meillä?Tsemppiä sulle ja eletään toivossa! :hug:
 
Hei!

Mulla on vasen munanjohdin kiinnittyneenä suoleen. En aina ovuloi (joskus aiemmin käytin Clomifeniä, jolloin ovuloin). Elämän muutokset ja stressi osasyynä; henkiset paineet. Kierron epäsäännöllisyys ilman keltarauhashormonia ja mitä vielä....
Mutta elän toivossa ja luottamuksessa, että jos meille on tarkoitettu syntyväksi vielä pikkuinen, niin sehän syntyy tai jos ei niin ei.
Oon kyllä ajatellut, että hommaisin vielä niitä Clomifenia, sillä ne kävi mulle muutenkin hyvin, auttoi mm. PMS-oireisiin ja ovistikut ois tarpeen, joita en ole kuin yhdellä kierrolla käyttänyt.
Lapsen saannin toiveissa jo 12 vuosi menossa.... että semmoista.
Kaksi poikaa on, aikuisia jo.
 
meillä yksi lapsi vuoden yrityksen jälkeen -03. sen jälkeen ei käytetty ehkäsyä, haluttiin heti perään toinen, vuos yritettiin ja mitään ei kuulunu. Lähettiin tutkimuksiin ja vika löyty sit miehestä. Meille sanottiin ettei ilman keinohedelmöitystä toista lasta saada. Kunnallisella puolella tosi pitkät jonot ja päädyttiin sit menee yksityiselle. Siellä päädyttiin mikroinjektiohoidon alotukseen. Alottelin sit kotona nenä sumutteet ja yhteyttä piti ottaa kun menkat ois alkanu, ni ois päästy piikittelemään, mut menkat ei alkanu ja hain testin ja plussaa näytti. En kyllä ollu uskoa todeks ja lähetinkin miehen apteekkiin hakee pari uutta testiä ja kaikki näytti plussaa. Nyt rv 29+1 eli pienen ihmeen la on 3.12.
 
Meillä on luomupoika 7 v ja IVF-tyttö 9 kk. Varsinaista syytä sekund.lapsettomuuteen ei ole löytynyt, lievää endometrioosia kyllä on. Inssit eivät tuottaneet tulosta ja tyttömme syntyi viidennen alkionsiirron tuloksena. Onnea kaikille yrityksiin ja hoitoihin :hug:
 
ensimmäinen luomuvauva, jonka jälkeen toiveista huolimatta toista ei ruvennut kuulumaan. Ensiksi yritettiin inseminaatiota-ei tulosta, ja sen jölkeen mikroinjektiohoito josta ensimmäisestä siirrosta "onnistuminen" ja pari vuotta sen jälkeen "pakkasvauva". Miehen puolella vikaa.
 
Heippa vaan!!!

Meidän tarina on sellanen, että ensimmäinen lapsi saatiin viiden vuoden yrittämisen jälkeen, kun munatorvet huuhdottiin. Toista on nyt yritetty reilut 1,5 vuotta ja tuloksetta. Eilen kävin jälleen munatorvien huuhtelussa. Nyt ei muuta kuin "yritystä", toivottavasti tuottaa tulosta.
Tämä sekundaarinen lapsettomuus on kyllä kamalaa!!!Muille tuntuu olevan vaikeaa ymmärtää, että lapsia ei vain tule. Yleinen kommentti on, että onhan teillä jo yksi, miten niin ei tule toista??Siinäpä sitten selittele...
 
Meillä hyvin erilainen tilanne kuin muilla. Kaksi ensimmäistä sai alkunsa heti, yksi keskenmeno välissä, joka oli myös saanut alkunsa heti. Viisi vuotta välissä, sitten kolmatta yritettiin lähes vuosi, yksi keskenmeno. Nyt neljättä on yritetty tai siis ei ole estelty 2,5 v, yksi keskenmeno, mutta sen jälkeen ei tärppiä 1,5 vuoteen. Jotenkin en myöskään uskalla suutani avata, että "kärsin lapsettomuudesta", mulla on kolme luomulasta, mutta kun se neljäs oli haaveissa. Joka kk petyn pahasti ja kärsin asiasta itsekseni, ihmiset ei voi ymmärtää, miten pahalle tällainenkin lapsettomuus tuntuu... Ikä painaa päälle, meidän täytyy haavemme unohtaa lähiaikoina...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2005 klo 12:23 Tiitu kirjoitti:
... Ikä painaa päälle, meidän täytyy haavemme unohtaa lähiaikoina...

Hei Tiitu!

Minkä ikäinen olet?
Jos olet alle 45, niin toivoa on!
Tunnen yhden äitin, hän sai 4 lapsensa 44 vuotiaana, edell. synnytyksestä oli jo aikaa n. 16 v.
"Kaikki ajallaan" :heart:
 
Meillä ei huomattu olevan mitään vikaa, testeissä kävin jos jonkinmoisissa. Kunnes itse huomasin tikuttamalla, että en ovuloi. Clomeilla onnistui meillä raskaus, mutta tuli ennen aikainen synnytys ja kuoli kypsymättömien keuhkojen takia. Minulla on nähtävästi myös veren hyytymätekijöissä vikaa. Sitä on hidasta tutkia, joten nyt vain odotellaan.
 

Yhteistyössä