Sektiosta tuli mieleen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielipide
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielipide

Vieras
Olen ihan aikuisten oikeesti sitä mieltä, että sellanen nainen joka tarkoituksella valitsee SEKTION, on vähintäänkin säälittävä. Eihän tätä saisi sanoa ääneen, mutta oikeasti olen tätä mieltä ja TIEDÄN että suurin osa naisista on tätä mieltä! Tulee väistämättä mieleen sellanen turhanpäiväinen, pinnallinen, nirppanokkainen vikisijä.*angel-hymiö*

(saa kivittää!)

Mä olen tosi säälittävä, kun valitsin sektion...mä olisin sitten semmoinen "pilvenpäällä oleva enkeli-hymiö", jos olisin yrittänyt puskea ipanan alakautta...ei mahtunut, ni ei mahtunut...

HMMMM... Mä VALITSIN sektion koska vauva oli perätilassa ja olin ensisynnyttäjä. Lapsen terveyden takia sen valitsin vaikka tiedän et myös perätilasynnytys VOI mennä ihan hyvin. Ja sektio meni hyvin, 9pisteen vauva. Määritteleppä missä kohtaa tein väärin ja olin säälittävä, todella kiinnostaisi.

Sellainenhan tässä kirjoittelee, turhanpäiväinen vikisijä :D Mulle tehtiin perätilan ja ahtaan lantion vuoksi sektio lääkärin suosituksesta. En jaksa näistä edes provosoitua, ap:lla tuskin on suurta lääketieteellistä tietämystä asiasta. =)

En kivitä :D itse en tarkoituksella valitsis sektiota mutta ymmärrän toki jos joku niin tekee (voi olla kovat pelot synnyttämisestä)
Mua itteeni jollainlailla harmitti kun en pystynyt synnyttämään alakautta... :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja nuppunen:
En kivitä :D itse en tarkoituksella valitsis sektiota mutta ymmärrän toki jos joku niin tekee (voi olla kovat pelot synnyttämisestä)
Mua itteeni jollainlailla harmitti kun en pystynyt synnyttämään alakautta... :saint:

mistähän tuo silmänisku tuli....höh...

Lääketieteellistä syistähän Suomessa sektio tehdään. Se, mikä siinä on mukavaa, on tietoisuus siitä, että sektio on turvallisempi lapselle kuin alatiesynnytys. Äidillehän se on vaarallisempi.

Päh, samaa mieltä, JOS nainen valitsee sektion jonkun tyhmän syyn takia, ettei alapää repeäisi tai venyisi, tai haluaa sektion ennen laskettua aikaa ettei maha repeäisi rumaksi viimeisten viikkojen aikana jne. (en mä edes tiedä tehdäänkö kotomaassa tommosia, mutta jenkkilässä ainakii)

Tiedän äidin, jolle tehtiin sektio ihan "oikeista" syistä ja joka synnytti toisen lapsen alakautta, sai siitä kivusta jonkin sortin traumat ja sanoi, ettei enää ikinä synnytä alakautta vaikka kuinka olisi mahdollista! Oli ollut alapää kuukausi tolkulla kipeänä ja seksi ei sujunut, siinä se todellinen syy. Siis halusi vielä lapsia, mutta aikoi tehdä kaikkensa jotta saisi sektion (ettei alapää menisi tohjoksi ja ei menettäisi seksikkyyttään). Siis TÄTÄ tarkoitan!! SANOTAAN, että halutaan sektio PELON vuoksi, mutta halutaan se ehkä oikeasti sen vuoksi, ettei pimppa venahda ja voi pian taas rakastella synnytyksen jälkeen...SAIRASTA, sanon minä!!

Kyllä ihmiset on oikeesti pahoja toisia kohtaan! Olisin ite kyllä mielellään synnyttänyt normaalisti alakautta mutta se on vähän vaikeaa kun on ensin kärsitty 17 tuntia supistuksista ja odotettu et pääsee ponnistaan mut kun ei kohdunsuu aukene kuin 2 senttiä niin siitä on vähän huono ponnistaa! Kaksi sektiota jo takana eli ikinä en voi ponnistaa lasta maailmaan!

Alkuperäinen kirjoittaja just just:
Kyllä ihmiset on oikeesti pahoja toisia kohtaan! Olisin ite kyllä mielellään synnyttänyt normaalisti alakautta mutta se on vähän vaikeaa kun on ensin kärsitty 17 tuntia supistuksista ja odotettu et pääsee ponnistaan mut kun ei kohdunsuu aukene kuin 2 senttiä niin siitä on vähän huono ponnistaa! Kaksi sektiota jo takana eli ikinä en voi ponnistaa lasta maailmaan!

Pyh, pahoja ja pahoja, kun eihän tässä nyt puhuttu tommosesta tilanteesta lainkaan. Haluat ehkä ymmärtää asian päin mäntyä?

Älkää nyt hyvät ihmiset taas provosoituko. Joillekin vaan on elämää suurempi asia se synnytys, ja hyvä niin. Mulle taas elämää suurempi asia on tämä äitiys - pääasia kai, että jokaisella on omat ilonaiheensa.

en ole vielä synnyttänyt (jouluna edessä), mutta yritän välttää sektiota viimeiseen asti, lähinnä TOIPUMISEN nopeuttamiseksi.. en kertakaikkiaan voi olla viikkoja vuodepotilaana ja vastasyntyneen äiti samanaikaisesti. mutta jos sektio jostain syystä jouduttaisiin tekemään, tietenkin siihen suostun ja sen mukaan elelen.. minulle on tärkeintä entä vauva saadaan sieltä mahdollisimman turvallisesti ulos, niitä "hyvä äiti" -mitaleja minulla on aikaa keräillä myöhemminkin :)

Et sinä viikkoja vuodepotilaana olisi: ihan normaalisti vauvaasi hoitelisit. Sitten on eri asia, kun on kaksi pientä hoidettavana, eikä isompaa saa kuukauteen nostaa. Mun mies oli onneks koko ekan kuukauden kotona kuopuksen synnyttyä, joten siitä selvittiin.

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Alkuperäinen kirjoittaja just just:

Pyh, pahoja ja pahoja, kun eihän tässä nyt puhuttu tommosesta tilanteesta lainkaan. Haluat ehkä ymmärtää asian päin mäntyä?

Lähinnä ajattelin sitä toista ketjua samalla kun tuon kirjoitin! Sitä vaan ajattelin et eiköhän se ole jokaisen oma asia miten lapsensa synnyttää! Tämä palstahan on pelkkää toisten ihmisten haukkumista!

^ No vitsit vitsinä. Ei kannata ottaa nokkiinsa jokaisesta :D Mullakin on takana kaksi sektiota, eikä se ole mulle mikään halvatun ongelma, enkä koe tarpeelliseksi puolustella itseäni ja synnytystapojani, enkä myöskään koe tarpeelliseksi loukkaantua jostain täällä heitetystä provosoivasta läpästä.

Mä en yleensäkkään ymmärrä, että mitä se MUILLE kuuluu mikä on kenenkin synnytystapa. Itsellä on la ens maanantaina ja jos joudun leikkaukseen (kuten esikoiselta kävi), niin en edes sano kenellekkään perheemme ulkopuoliselle sitä millä tavalla lapsi syntyi. Mitä se niille kuuluu? Luotan lääkäriin, joka tekee asiasta maanantain lääkärikäynnillä päätöksen.

Jaaha, no olethan toki oikeutettu mielipiteeseesi..vaikka et nyt tunnukaan ajattelevan asiaa pintaa syvemmältä.
Jokainen valitkoon synnytystapansa omista lähtökohdistaan katsoen, tosin aina sitä ei voi edes valita...

Mulle on oikeasti ihan sama jos jokin haluaa synnyttää lapsensa sektiolla, oli syyt sitten pelko tai vaikka se alapään venyminen, tai ihan mikä vaan.

Mutta itse olen äärettömän ylpeä sekä onnellinen siitä, että olen saanut synnyttää kaksi terhakkaa tenavaa alateitse. Synnyttäminen on hienoa! Upeaa! Mahtavaa!

Minusta taas sektio on rohkea valinta. Se on iso leikkaus. Siinä on riskejä kuitenkin paljon enemmän kuin alatiesynnytyksessä, toipuminen kestää yleensä kauemmin ja arpikin jää melkoinen vatsaan. Kivuton se ei ole sekään, mutta kipu tulee vaan eri vaiheessa; jälkeenpäin. :/

Alkuperäinen kirjoittaja alkup:
Tiedän äidin, jolle tehtiin sektio ihan "oikeista" syistä ja joka synnytti toisen lapsen alakautta, sai siitä kivusta jonkin sortin traumat ja sanoi, ettei enää ikinä synnytä alakautta vaikka kuinka olisi mahdollista! Oli ollut alapää kuukausi tolkulla kipeänä ja seksi ei sujunut, siinä se todellinen syy. Siis halusi vielä lapsia, mutta aikoi tehdä kaikkensa jotta saisi sektion (ettei alapää menisi tohjoksi ja ei menettäisi seksikkyyttään). Siis TÄTÄ tarkoitan!! SANOTAAN, että halutaan sektio PELON vuoksi, mutta halutaan se ehkä oikeasti sen vuoksi, ettei pimppa venahda ja voi pian taas rakastella synnytyksen jälkeen...SAIRASTA, sanon minä!!

No tuota noin, jos on aiemmassa synnytyksessä revennyt peräaukkoon asti ja siitä jäänyt pitkäaikaisia vaivoja niin kyllä ymmärrän jos haluaa sektion. Ei se synnyttäminen ole sen arvoista että lopun elämään kärsit pidätyskyvyttömyydestä.

Mulle ei ole merkitystä, mitä reittiä kukakin lapsensa maailmaan saattaa..

Ystäväni, ei missään nimessä halunnut "puskea mitään tuolta alapäästä, ja venyttää värkkiään"... Silloin kyllä ajattelin, noh :whistle: :/ . Hänellä syyt ei ollut fyysiset, eikä synnytyspelkoja ollut tms.

Yhteistyössä