Sektiossa ilman miestä/tukihenkilöä olleet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Mihin vauva on viety kun itse olet ollut heräämössä???
Onko vauva jossain huoneessa yksin ja siellä joku kätilö tai hoitaja käy silloin tällöin katsomassa? Vai siirtyykö suoraan lapsivuodeosastolle ja siellä on koko ajan joku vauvan kanssa samassa tilassa?

mul kyl olimies mukana, mut eis e ollu ku tunnin synnytyksen jälkeen meidän kanssa. Osastolle mentiin yhdessä ja poika vierellä koko ajan, soitin aina vaan kelloa ku tarttin apuja. varmasti riippuu äidin voinnista missä vauva on. esim eka lapsi syntyi ei suunnitellulla sektiollaillalla klo 21 26 h puurtamisen tuloksena ja silloin syötin hänet ja sit hänet vietiin että minä sain huilta. pulloa hänelle ei annettu vaan sitten tuotiin syömään kun aika oli.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
mul kyl olimies mukana, mut eis e ollu ku tunnin synnytyksen jälkeen meidän kanssa. Osastolle mentiin yhdessä ja poika vierellä koko ajan, soitin aina vaan kelloa ku tarttin apuja. varmasti riippuu äidin voinnista missä vauva on. esim eka lapsi syntyi ei suunnitellulla sektiollaillalla klo 21 26 h puurtamisen tuloksena ja silloin syötin hänet ja sit hänet vietiin että minä sain huilta. pulloa hänelle ei annettu vaan sitten tuotiin syömään kun aika oli.

Meillä 2 edellistäkin syntyneet sektiolla. Kun minua ommeltiin 'kasaan' niin mies lähti vauvan ja kätilön kanssa synnytysosastolle vauvaa hoitamaan ( punnitukset, pesut jne. ).
Ja sitten kun pääsin pois heräämöstä niin toisella kerralla mies ja vauva olivat jo lapsivuodeosastolla odottamassa ja toisella kerralla minä menin hetkeksi vielä synnytyssaliin miehen ja vauvan luo ja sieltä yhdessä osastolle.
Vauvaa ei heräämöön tuotu kummallakaan kertaa ollenkaan.

Mutta jos mies ei nyt pääsekään mukaan ollenkaan niin mietin että mihin se vauva sitten joutuu. Jos isä mukana niin isä on hoitanut vauvaa äidin heräämössä olon ajan mutta ... :/

Kätilöt pesi ja punnitsi vauvan ja toivat sitten rinnalle sinne heräämöön. Siitä mentiin osastolle ja lapsi nukkui vieressäni yön, hoitajat hakivat syömään ja syöttivät kun tisseistä ei tullut vielä tarpeeksi maitoa.

Koks:issa kai erikäytäntö sitten. Koskaan ei ole vauvaa heräämöön tuotu :/ vai tuodaanko se sitten jos ei ole isää tai muuta tukihenkilöä vauvaa hoitamassa sillä välin kun itse puudutuksesta toipuu heräämössä?

Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, jolloin lapsen isä ei päässyt sektioon mukaan. En joutunut siellä heräämöön, vaan pääsin suoraan sektiosta synnytyssaliin, josta oltiin lähdettykin. Tämä oli Hämeenlinnassa.

KOKS:ssa olin heräämössä ja sillä aikaa lapsi/lapset isänsä kanssa synnyttäneiden osastolla. Ei tuotu heräämöön ensimaidolle esim.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Esikoinen syntyi kiireellisellä sektiolla, jolloin lapsen isä ei päässyt sektioon mukaan. En joutunut siellä heräämöön, vaan pääsin suoraan sektiosta synnytyssaliin, josta oltiin lähdettykin. Tämä oli Hämeenlinnassa.

KOKS:ssa olin heräämössä ja sillä aikaa lapsi/lapset isänsä kanssa synnyttäneiden osastolla. Ei tuotu heräämöön ensimaidolle esim.

Joo, ei minullekaan ole vauvaa heräämöön tuotu.
Heti syntymän jälkeen vilautettu, sitte kuivattu, kapaloitu, laitettu hattupäähän ja sitten taas tuotu hetkeksi siellä leikkaussalissa siihen ihailtavaksi.
Sitten kätilö ja isä ovat vieneet vauvat pesuille ja punnituksiin jne.

ihan yksin olen heräämössä köllötellyt.

Yhteistyössä