Just tänään johonkin viestiin vastasin... Mulla sektio kiireellisenä kesken käynnistyksen (sydänäänet huononi), mutta itse tiesin jo pitkään että sektio tulee, ennen lääkäreitä

eli iso vauva, ei laskeutunut, ei supistuksia siis yhtäkään, yli lasketun ajan jne.
Joka tapauksessa, ihan rauhassa tippa käteen, tais kyllä jo ollakin, katetri, siirto leikkuriin. Miestä en halunnut mukaan, odotti ulkopuolella. Aivan mahtava anestesialäääri kertoi mitä tehdään. En tuntenut oikeastaan kuin pientä " tönimistä" vatsalla kun vauva otettiin pois. Sitten vauva näytettiin kapaloituna

vauva oli samassa huoneessa koko ajan mut tarkistivat voinnin heti. Sitten ommeltiin, mies meni vauvan mukana punnituksille. Sitten heräämöön, vauva rinnalle, imetystä autettuna. Kaikessa rauhassa osastolla, syöttelin välillä. Pidin vauvan ihan vierellä kainalossa koska liikkumaan ei päässyt.
Lääkkeitä niin paljon kuin sai nassuun! Aika kivut oli, sängyssä kääntyillessä. Apua tarvi kun suihkuun seuraavana päivänä pääsi. Sairaalassa oltiin 5pv.
Mä olin fyysisesti kipeä, olen aina vatsan alueen toimenpiteistä. Mut lääkkeitä napaan niin paljon kuin sai.
Mulla oli aivan ihana synnytyskokemus.