sektion jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselee

Vieras
Onko jälkivuotoa? Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta olen aiemmat lapseni synnyttänyt alateitse. Niin ja arvaan kyllä, että sektoinkin jälkeen on jälkivuotoa, onko näin?

Alkuperäinen kirjoittaja kyselee:
Onko jälkivuotoa? Anteeksi tyhmä kysymykseni, mutta olen aiemmat lapseni synnyttänyt alateitse. Niin ja arvaan kyllä, että sektoinkin jälkeen on jälkivuotoa, onko näin?

kyllä tulee jälkivuotoa,vaan vähemmän kun alateitse.

Alkuperäinen kirjoittaja sektioitu:
Kyllä on ja paljon onkin - ainakin mulla on ollut molempien sektioiden jälkeen. Mutta se alkaa vasta kun pääsee kunnolla liikkumaan.

No niin arvelinkin, mutta onko siis enemmäm kuin alatie synnytyksessä

Ihan saman verran tulee kuin normaalissa alatiesynnytyksessäkin. Jokaisen jälkivuoto on oma juttunsa ja erilaista voi olla samalla ihmisellä joka synnytyksen jälkeen.
Koska jälkivuotohan tulee siitä istukan irtoamiskohdasta, synnytystapa ei liity siihen mitenkään.

Kohtu kuivataan sektiossa mutta kaikilla se ei vaikuta jälkivuodon määrään vaan sitä tulee samalla lailla kuin alatiesynnytyksessäkin. Kestokin vaihtelee hyvin paljon. Ensimmäisen vuorokauden aikana sektion jälkeen vuoto on hankalinta kun sängyssä makaamisen takia veri pääsee kestymään emättimeen ja sitten ykskaks asentoa vaihtaessa sitä hulahtaakin ulos niin että kaikki paikat on veressä. Lisäksi sektion jälkeen jälkivuodon hyytymien tarkkailu on hyvin kivuliasta puuhaa sillä vatsan painelu on leikkaushaavojen takia - sanoisinko suorastaan helvetillistä. Onnea tulevaan! =)

Sektion jälkeen on yleensä vuoto niukempaa koska kohtu saadaan kaavittua paremmin tyhjäksi jo synnytyksessä. Itselläni sektion jälkeen ollut tosi niukkaa vuoto. Siis pikkuhousunsuojalla pärjäsin. Välillä oli päiviä ettei vuotoa ollut ollenkaan. Tätä kesti 5 viikkoa.

Mulla oli aika niukkaa vuotoa, tosin pari ekaa päivää tuli ihan hulahtamalla, mut sit ihan yhtäkkiä niukkeni... Ja mä luulin että sitä jälkivuotoa tulee ja tulee ja tulee vaikka 5 viikkoa, mutta mulla kesti vajaa 2 viikkoa ja siitä viikko oli ihan sellasta tuhrua :laugh: Mä olin varautunu superisoihin yösiteisiin ja sit jouduinkin passittaa miehen ostamaan ihan normaaleja siteitä ja pikkuhousunsuojia :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kohtu kuivataan sektiossa mutta kaikilla se ei vaikuta jälkivuodon määrään vaan sitä tulee samalla lailla kuin alatiesynnytyksessäkin. Kestokin vaihtelee hyvin paljon. Ensimmäisen vuorokauden aikana sektion jälkeen vuoto on hankalinta kun sängyssä makaamisen takia veri pääsee kestymään emättimeen ja sitten ykskaks asentoa vaihtaessa sitä hulahtaakin ulos niin että kaikki paikat on veressä. Lisäksi sektion jälkeen jälkivuodon hyytymien tarkkailu on hyvin kivuliasta puuhaa sillä vatsan painelu on leikkaushaavojen takia - sanoisinko suorastaan helvetillistä. Onnea tulevaan! =)

Mulla oli aika lailla saman verran jälkivuotoa sekä alatiesynnytyksessä että sektiossa, noin 5 viikkoa kesti. Viimeiset pari viikkoa tietysti ihan sellaista oljenväristä ja niukkaa.

Tuo vatsan painelu oli tosiaan järkyttävää :o Toivuin kyllä tosi nopeasti vaikka hätäsektio olikin - oikeastaan nopeammin kuin alatiesynnytyksestä repeämineen.

Yhteistyössä