sektion jälkeen raskaaksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninnu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

ninnu

Vieras
Sektiosta on 8 kk ja nyt jo uudestaan tulin raskaaksi. rv 7.
Pelottaa että kuolen ja kohtu repeää!Haavaan käy vieläkin silloin tällöin kipeää ja tuntuu kiristävältä.
Kuinka yleistä on että kohtu ei kestä?
Olen aina haaveillut isosta perheestä voiko olla mahdollista että lapsiluku jää kahteen.edessä on toinen sektio...

Tulin 7kk sektion jälkeen raskaaksi. Nyt loppusuoralla ja kaikki on mennyt jopa paremmin kuin ensimmäisessä raskaudessa, vaikkei mulla siinäkään vaikeuksia ollut paitsi se perätila. Nyt näyttäisi tulevan alatiesynnytys, mistä olen kyllä ihan tyytyväinen.
Neuvolalääkärin muistan sanoneen, että kohtu tervehtyy erittäin nopeasti, on sektion jälkeen jo 2kk normaali. Ja jos arpikudosta tms. sektion jälkeistä ""haittavaa"" kohdussa on, uusi raskaus ei ala ellei sille ole kohdussa ""suotuisat olot"".
Lähinnä se varoaika sektion jälkeen raskaudessa on ajateltu äidin henkisen jaksamisen kannalta, mutta kuka on sanomaan missä ajassa kukin lapsensa haluaa?
Meillä ainakin on ihan toivottu tämä toinen tulokas vaikka ensimmäinen onkin ihan vintiö-iässä ;) joten ihan helppoa tuskin tulee olemaan.

kyllä mää tiedän naisen jolla on viisi lasta ja kaikki sektiolla. ei se sanottua ole kuinka monta voi sektiolla saada. itsellä eka sektiolla ja toista odotan ja varmasti sektiolla tämäkin, ainakin itse haluan kolme-neljä lasta eikä siinä ole taatustikkaan mitään ongelmaa.

Tuttuni sai juuri kolmannen lapsensa sektiolla, siis kaikki 3 synt. sektiolla. Hänelle oli sanottu, ettei enää suositella ainakaan sektiosynnytystä. Tampereella asuu, joten olisko TAYS ollut sairaalana.

Särähti korvaan tuossa edellisessä tuo 3 raskautta eikä enää yhtään uutta ainakaan sektiolla suositella....Kun eikös se ole niin, että jos saa 2 sektiolla peräkkäin, ei alatiesynnytystä enää voi ajatella, vaan ne kaikki loput mahdolliset tulee sitten sektiolla.

Hei,

Olen 34 vuotias äiti ja itselläni 5 sectiota takana (viimeisin nyt helmikuussa) ja vieläkin vatsani kestää raskauden ja uuden section joten sterilisaatiota ei tehty. Kahden ensimmäisen lapseni ikäeroa on vain 1.2kk ja hyvin oli masu parantunut heidän odotuksien välillä ja kesti hyvin uuden raskauden. Toki kaikilla äideillä on erilainen masun ""kestävyys"" ja yleisin taitaakin olla tuo 3 raskautta sectiolla.

Eka syntyi sektiolla. Lääkäri sanoi ääkäri samalla kun parsi mua kasaan leikkaussalissa että ""uutta putkeen vaan"". Oli niin ""hyvännäköinen"" kohtu. Nyt toinen tulossa ja taatusti sektiolla.

Ilmeisesti siis ei enää suositeltu ollenkaan raskautta. (En tiedä näistä sektio-jutuista itse ollenkaan.) Enkä tiedä, oliko joku syy, miksei enää suositeltu, ei niin hyviä tuttuja oll, että olis kehdannuta tarkemmin kysellä.

Yhteistyössä