Sektion jälkeiset keskenmenot

Ensiksikin pahoittelut kaikille keskenmenon kokeneille. Tulin tunkeilemaan tälle palstalle, vaikken onneksi itse keskenmenoa olekaan ainakaan toistaiseksi joutunut kokemaan. Toistaiseksi ainoa lapseni syntyi sektiolla ja toinen olisi toiveissa. Kovin vain varoitellaan, ettei sektion jälkeen saisi kovin pian tulla uudelleen raskaaksi. Yhtenä syynä ilmeisesti kasvanut keskenmenon riski. Löytyykö täältä sellaisia, joilla olisi vahvasti epäilty keskenmenon johtuneen nimenomaan takana olleesta sektiosta? Jos on, niin miten pitkä väli raskauksilla on ollut ja miten seuraavat raskaudet ovat onnistuneet? Onko keskenmeno tullut jo aikaisessa vaiheessa vaiko vasta myöhemmin? Anteeksi, että tällä tavalla utelen, mutta kovin huonosti on saatavilla tietoa siitä, että miten nopeasti voisi toista lasta suunnitella ja asiantuntijoiden suositukset eroavat kovasti toisistaan.
 
Mulle ainakin sanottiin että vuosi pitää odottaa ennen uutta raskautta, jotta kohtulihas saa rauhassa parantua. Keskenmenon riski on käsittääkseni myös hieman suurempi, mutta jotenkin jäi kuva, että suurin riski olisi leikkaushaavan pettäminen ja siis kohdun repeämä. En missään nimessä halua tai tarkoita pelotella, varmasti raskaus voi mennä täysin ilman ongelmiakin, mutta näin ymmärsin kun itselle tehtiin kiireellinen sectio marraskuussa. Taustalla siis jo yksi keskenmeno ennen tätä, joten suosiolla kyllä odottelen ainakin sen vuoden.
 
Mulle tehty suunniteltu sektio 08/06 ja siitä vuoden päästä ehkäisy pois,kesken meni 10/07 loppukuusta ja nyt taas raskaana. En tiedä mistä johtui,mutta vuosi alusta asti hiukan ja meni kesken 7+4 tai jotain!!! En tiedä paljon vaikuttaa miten päin on leikattu yms...
 

Yhteistyössä