K
kolmen äiti
Vieras
Lyhykäisyydessään tilanteeni on seuraavanlainen: olen synnyttänyt kolme lasta alateitse ja vaikea rektosele korjattu kahden viimeisimmän synnytyksen jälkeen. Nyt neljännen synnytyksen lähestyessä suositellaan sektiota juuri tuon rektoseleen lähes varman uusimisen vuoksi. En ole aiemmin edes perehtynyt sektion riskeihin ja nyt alkoi hirvittämään...itse leikkaukseen liittyvät riskit, mutta ehkä kaikkein eniten toipilasaika, kun näitä muksuja tässä sitten vastasyntyneen lisäksi on nuo kolme muutakin jotka aika vauhdikkaita tapauksia 
Rektoseleen uusiminen taas olisi ikävää, korjausleikkauksesta kunnolla toipuminen on vienyt molemmilla kerroilla yli puoli vuotta. Toisaalta kun kudostyppini on hauras ja paranee hitaasti, sektiosta toipuminenkin olisi varmaan aika kamalaa. Itse synnytykset ovat sujuneet hyvin ja niistä laskeumaa lukuunottamatta olen toipunut nopeasti.
Mietin, että onko tämä riittävä lääketieteellinen peruste sektiolle, joka vauvallekin riskialttiinpi kuin alatiesynnytys? Laskeumat ovat kuitenkin korjattavissa olevia asioita. Hankalaa, kun päätöksen tekeminen jätetty hormonihöyryissä hermoilevalle äidille itselleen!
Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Mielipiteitä?
Rektoseleen uusiminen taas olisi ikävää, korjausleikkauksesta kunnolla toipuminen on vienyt molemmilla kerroilla yli puoli vuotta. Toisaalta kun kudostyppini on hauras ja paranee hitaasti, sektiosta toipuminenkin olisi varmaan aika kamalaa. Itse synnytykset ovat sujuneet hyvin ja niistä laskeumaa lukuunottamatta olen toipunut nopeasti.
Mietin, että onko tämä riittävä lääketieteellinen peruste sektiolle, joka vauvallekin riskialttiinpi kuin alatiesynnytys? Laskeumat ovat kuitenkin korjattavissa olevia asioita. Hankalaa, kun päätöksen tekeminen jätetty hormonihöyryissä hermoilevalle äidille itselleen!
Onko kellään kokemuksia vastaavasta tilanteesta? Mielipiteitä?