Etukäteen sovittu sektio on suunniteltu sektio. Muuten sektio on joko kiireellinen sektio tai hätäsektio. Kiireellinen sektio voi olla ns täysin kiireetön, mutta siihen on päädytty kesken synnytyksen syystä tai toisesta.
Kakkosessa spinaalipuudutus ja keuhkoja myöten olin puuduksissa. Vaikka olikin vähän hankala hengittää ja oksensin niin ihanaa oli kun ei sattunut.
Kolmas tiedossa tammikuussa...
Mammaliini, mulla kävin samoin, paitsi että mua ei nukutettu vaan leikkausta jatkettiin vaikka tunsin sen. Jälkikäteen halusin kuulla leikkaavan kirurgin syyn tähän ja hän totesi " vauvan sydänäänet eivät olleet parhaat mahdollset ja katsottiin että se pitää saada mahdollisimman pian ulos" tähän sitten tyydyin kunnes toisen synnytyksen yhteydessä toisessa sairaalassa minulle kerrottiin, että a) minut ois saatu tajuttomaksi saman tien (eli aika ei ollut este) ja b) että vauvan sydänääniä ei tuolloin voitu tietää.. Olivat aivan kauhistuneita! Kärsin siis ihan turhaan! En muista kivusta muuta kuin että sattu aivan hirveästi ja tuntui kuin polttokolvilla olisi viilletty vatsaan. Sitten kuvottava tunne kun mahassa "möyrittiin ja melskattiin". Ompelusta ei ole mitään kuvaa, joten olen kai saanut siihen jotain puudutusta. Nukutuksessa en ollut.Mulla leikattiin puudutuksella ja ommeltiin tikiti nukutuksessa kun loppui puudute kesken ja alkoi sattua ihan sairaasti!
Kakkosessa spinaalipuudutus ja keuhkoja myöten olin puuduksissa. Vaikka olikin vähän hankala hengittää ja oksensin niin ihanaa oli kun ei sattunut.
Kolmas tiedossa tammikuussa...