Sektio pelon takia..

Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 13:18 joojoo kirjoitti:
ei tullut repeämiä (mitä tämän palstan pelkosektiomammojen mukaan tulee tietenkin kaikille) ja lapsi sai 10 pistettä (mikä tietenkin heidän mielestään on mahdotonta, tottakai vauva kärsii hapenpuutteesta ja saa erbin pareesin ja kehitysvamman...)

hohhoijaa..
Hohhoijaa itelles, kun lähdet näin lapselliselle linjalle, myös yleistämään kaikkia pelkosektion haluavia :eek: Kukaan ei ole väittänyt että nuo asiat tapahtuu kaikille ja välttämättä, mutta jos niin pelkää käyvän omalle kohdalle, niin minkä sille voi??? Ja itse ainakin keskustelin aivan asiallisesti sekä lääkärin että kätilön kanssa ja he olivat samaa mieltä asiasta kanssani. Ei ollut tarvetta alkaa lattialla maaten peppuroimaan ja inttämään että, haluaaaa, (kuten tuossa joku, vai olitko se sinä, kun sanoi).
Liekö olemassa sellaista tilastoa, moniko alatiesynnytyksessä vaurioitunut lapsi olisi sektoimalla terve, verrattuna sitten päinvastaisesti, moniko sektiossa kenties vaurioitunut olisi alakautta tullessaan terveempi. Itsellä on vahva veikkaus miten prosentit menis....
Tämä vaan ajattelemisen aiheena, teille jotka edelleen olette sitä mieltä, että me itsekkäät pelkosektiolaiset ajattelemme pelkästään omaa napaa...
 
"Minä tein näin: en lähtenyt edes puimaan alatiesynnytystä ja sitä mitä toivoisin alatiesynnytyksessä vaan sanoin että haluan sektion enkä voi muuttaa kantaani ja kyselin sektiosta:"

"Jankuttakaa vaan. Älkää suostuko vaikka lupaisivat kaikki mahdolliset puudutukset. Ei se tositilanteessa kuitenkaan niin mene. Vaan tilanteen mukaan. Älkää antako periksi älkääkä ottako itseenne käännytysyrityksiä"

"Panoksia piti vain koventaa koko ajan. Eikä antaa tuumaakaan periksi"

"Aion kyllä kysyä sitten et onko niillä aikomus pakottaa mut alatiesynnytykseen vaikka en halua. Jos näin on niin vaihdan sairaalaa sitten samantien!!"

"Yli kuukausi ensimmäiselle "pelkolääkärille" enkä aio kuunnella mitään jaarituksia, vaan alan heti puhua sektiosta. "


kuulostaako nämä kommentit siltä, että nämä äidit yrittävät päästä peloistaan? että he tahtovat keskustella asiallisesti?

säälin kyllä lääkäreitä...
 
pelottaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 13:03 Toinen pelokas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 12:56 pelottaa kirjoitti:
"En halua että #&%?$!* on repaleinen ja vajaavainen" syyt vain pistivät niskavillat pystyyn. Luulisi, että tälläiset kommentit ärsyttäisivät niitäkin (ja varsinkin niitä) jotka hakevat pelkosektiota ns. oikealla syyllä ja asiallisesti.
No tuo kyllä taas nostaa minun niskavillani pystyyn, ettet koe repeämispelkoa oikeana pelkona. Ja sitä, että jos pelkää, miten voi henkisesti kestää sen, jos alatiesynnytyksen jälkiseurauksena menettää esim. virtsan ja ulosteenpidätyskyvyn :/ Minun (ja vissin vain minun) mielestäni tämäkin on oikea syy pelätä...
En sanonut, että en pidä sitä oikeana pelkona, vai sanoinko? Kyllähän sitä pelätä voi vaikka mitä.
Mielestäni se pelko vaan ei ole ns. (!) oikea syy vaatia sektiota. Ei ainakaan ensisynnyttäjällä ennen ainuttakaan polikäyntiä tai raskautta! Käsittääkseni suurin osa lääkäreistä on kanssani samaa mieltä, siksi kai se "käännytys" siellä polilla.
Epäasiallinen kohtelu tai suoranainen #&%?$!*/peloittelu on sitten eri juttu. Riskien kertominen EI sitä ole.
 
Vierailijana
Tää on kyllä just niin...tuntuu että sektioäidit ylistää omaa paremmuuttaan julistamalla kaikki alateitse synnyttäneet loppuelämäksi viallisiksi! Ja ruokkikaahan lisää pelkoja tuolla, eikä tietenkään kuunnella niitä jotka kertoo ettei asia todellakaan ole noin! Vai luuleeko joku oikeasti ettei synnytyksestä toivu koskaan??!!

Täällä näkyy NIIN pinnallisia syitä sektiolle, onko se p...u teille ainoa keino pitää mies vai mikä on, kun siihen ei saa pientäkään naarmua(jotka kyllä paranee) tulla tai ollaan "pilalla"! Ja nyt ennen kuin alkaa sataa niskaan niin kerronpa että minä oon ainakin toipunut - ja jopa paremmassa kunnossa kuin ennen.

Kyllä niistä peloista pitäisi pystyä puhumaan, eikä itkeä sen kummemmin kuuntelematta että sektio mulle heti nyt.
 
Toinen pelokas
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 17:23 Vierailijana kirjoitti:
Täällä näkyy NIIN pinnallisia syitä sektiolle, onko se p...u teille ainoa keino pitää mies vai mikä on, kun siihen ei saa pientäkään naarmua(jotka kyllä paranee) tulla tai ollaan "pilalla"!
:LOL: :LOL: Ei kai sulla kalahtanut kalikka omaan nilkkaan... :whistle:
No jospa ei kuitenkaan. Onko täällä joku julistanut teidät kaikki alakautta synnyttäneet sitten viallisiksi?? Ei kai siitä tarvitse ottaa itseensä, jos joku itsestään niin ajattelee, jos joutuisi synnyttämään alakautta
:eek:
Jos joku ikäisesi sanoo, että hän on mielestään liian nuori/vanha, ajatteletko että hän tuomitsee siinä samalla sinutkin?
Uskomatonta touhua.
Minä onneksesi lopetan kommentoinnin ainakin tähän ketjuun, ja toivon että tätä boikotoivat muutkin pelkosektion saaneet/haluavat :wave: Antaa näiden pelkosektiovastaisten (olipa se syy mikä hyvänsä) tapella täällä keskenään kun ovat meitä muita parempia ihmisiä/äitejä/synnyttäjiä!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 13:56 joojoo kirjoitti:
"Minä tein näin: en lähtenyt edes puimaan alatiesynnytystä ja sitä mitä toivoisin alatiesynnytyksessä vaan sanoin että haluan sektion enkä voi muuttaa kantaani ja kyselin sektiosta:"

"Jankuttakaa vaan. Älkää suostuko vaikka lupaisivat kaikki mahdolliset puudutukset. Ei se tositilanteessa kuitenkaan niin mene. Vaan tilanteen mukaan. Älkää antako periksi älkääkä ottako itseenne käännytysyrityksiä"

"Panoksia piti vain koventaa koko ajan. Eikä antaa tuumaakaan periksi"

"Aion kyllä kysyä sitten et onko niillä aikomus pakottaa mut alatiesynnytykseen vaikka en halua. Jos näin on niin vaihdan sairaalaa sitten samantien!!"

"Yli kuukausi ensimmäiselle "pelkolääkärille" enkä aio kuunnella mitään jaarituksia, vaan alan heti puhua sektiosta. "


kuulostaako nämä kommentit siltä, että nämä äidit yrittävät päästä peloistaan? että he tahtovat keskustella asiallisesti?

säälin kyllä lääkäreitä...
Tämä on kyllä aivan taivaan tosi!!!!!!!
 
Vierailijana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 17:34 Toinen pelokas kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 17:23 Vierailijana kirjoitti:
Täällä näkyy NIIN pinnallisia syitä sektiolle, onko se p...u teille ainoa keino pitää mies vai mikä on, kun siihen ei saa pientäkään naarmua(jotka kyllä paranee) tulla tai ollaan "pilalla"!
:LOL: :LOL: Ei kai sulla kalahtanut kalikka omaan nilkkaan... :whistle:
No jospa ei kuitenkaan. Onko täällä joku julistanut teidät kaikki alakautta synnyttäneet sitten viallisiksi?? Ei kai siitä tarvitse ottaa itseensä, jos joku itsestään niin ajattelee, jos joutuisi synnyttämään alakautta
:eek:
Jos joku ikäisesi sanoo, että hän on mielestään liian nuori/vanha, ajatteletko että hän tuomitsee siinä samalla sinutkin?
Uskomatonta touhua.
Minä onneksesi lopetan kommentoinnin ainakin tähän ketjuun, ja toivon että tätä boikotoivat muutkin pelkosektion saaneet/haluavat :wave: Antaa näiden pelkosektiovastaisten (olipa se syy mikä hyvänsä) tapella täällä keskenään kun ovat meitä muita parempia ihmisiä/äitejä/synnyttäjiä!
Ai että onko..??!! Sitähän täältä saa jatkuvasti kuulla että alateitse synnyttäneet on viallisia!!! juu enpä ota itseeni, mutta ihmetyttää että juuri tuolla asenteella noita palkoja ruokitaan entisestään...
 
ihmettelijä
Onpa outoa inttämistä asioista... Miksi pitää riemastua siitä, miten joku toinen haluaa synnyttää? Eihän se, että joku synnyttää sektiolla ole keneltäkään alatiesynnyttäjältä millään muotoa pois. Kukaan muu kuin äiti itse ei voi tietää, mikä hänelle ja vauvalle sopii ja sitä pitäisi ehdottomasti jokaisen lääkärinkin kuunnella! Viheliäisintä on juuri se, että tämä valitettavasti varsin miehinen vastarinta (lääkärikunnassa) nujertaa naiset, eikä synnyttämään menossa olevaa todellakaan kuunnella eikä hänen omista tuntemuksistaan välitetä! Omituisinta silti on se, että naiset keskenään tappelevat asioista, kun järjellä ajatellen kaikkien naisten pitäisi pitää toistensa puolta tätä vieläkin niin miehistä maailmaa vastaan.

Ja kun se alatiesynnytys kuitenkin on todellakin varsin monelle ensikertalaiselle melkoisen repivä kokemus... Julkisuudessa ei vain paljoa puhuta siitä, miten pahasti tarkalleen ottaen ensisynnyttäjät repeävät ja mitä oireita niistä repeämisistä on joko heti tai pidemmällä ajanjaksolla - "Tena-lady on miljoonien naisten käyttämä...." Eipä ole kivoja oireita ne, mutta koska on "vain" naisten elämästä ja elämänlaadusta kyse, ei sitä pidetä yhtään minään, vaikka kusi nyt sattuisikin valumaan pitkin kinttuja ilman pidätyskykyä.

Ja kuten aiemminkin täällä mainittu, suunniteltujen sektioiden riskit vauvoille ovat myös pienet.

Jos miehet synnyttäisivät, tämmöisiä keskusteluja ei käytäisi, vaan synnytykset olisi "ulkoistettu" jo ajat sitten!
 
Tataa
Ei kellään ole sektion syy se että p.e.p repeää. Ei kukaan niin sano.

Syyt on muut.
Mutta tällä palstalla taitaa olla katkeria kirjoittajia joille niin on käyny ja he itkevät kun luulevaat sitä sektioiden syiksi. Ja kokevat että kaikki tietää että he on omasta mielestään pilalle menneitä ja luulevat että muutkin niin ajattelevat.
 
Lääkäreitä sääliväll
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.06.2006 klo 20:26 Vieras kirjoitti:
En halua masentaa ketään mutta mulle kävi hassusti kun menin yksityislääkärille (naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri joka toimii synnytyspolilla synnytyslääkärinä) jolla EML oikeudet on ja tarkoitukseni oli puhua EML-sektiosta.

Kun kerroin haluavani sektion hän alkoi tiukata miksi ja oli hyvin hyökkäävä ja aggressiivinen. Tivasi että oletko puhunut neuvolassa ja miten hän muka voi auttaa.

En halunnut ruveta erittelemään ja käymään läpi syitä syviä ja ukkeli otti neuolakorttini jossa vatsani oli jo mennyt kaikkien neuvolan mittausten mukaan yli käyrien. Hän vetäisi siihen mediaanin kohdalle pisteen ja huusi että tässä kohtaa se kasvukäyrä on.
Myöhemmin Neuvola ihmetteli tätä poikkeavaa täpläää käyrillä ja sanoi että sen voi jättää omaan arvoonsa.
Ukkeli tivasi syitä ja lopulta sain listattua muutaman, ja ukko huusi että niillä (traumaattisilla kokemuksilla) ei ole mitään tekemistä raskauteni kanssa.

En saanut EML-sektiota vaan sain sitten pelkosektion, mutta sen sain helposti kun käytin asiamiestä joka hoiti pelkosektion minulle, kun en halunnut itse ruveta vatvomaan syitäni enää pelkopolilla lääkäreiden kanssa.
Sektiolääkäri oli nuori nainen mutta hoiti homman hyvin.
Sinä lääkäreitä säälivä, säälitkö totakin äijää???
 
Lukekaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.06.2006 klo 12:59 Anna-Lea kirjoitti:
En saanut sektiota. Halusin, en saanut. Lapsi oli iso.

Repesin mutta mitä sillä väliä, paranin lopulta.
Lapsi kärsi synnytyksessä mutta toipui.
Hyvä niin. olen onnellinen siitä.

Pahin kokemus jäi siitä että minua ei kuunneltu. Peloteltiin ja piinattiin.
Siitä #&%?$!*ä jonka kävin läpi raskausaikana ja synnytyksessä en pääse koskaan yli.

Olen käynyt nyt terapiassa psykologilla yli 5 vuotta.
Terapian aihe ei ole traumaattinen synnytys eikä vähältä piti tilanteet.

Terapian syynä on lääkäreiden epäinhimillinen ja töykeä kohtelu.

Aluksi kävin viikoittain, sitten joka kuukausi. Nyt puolen toista vuoden aikana olen käynyt noin 6 viikon välein.
Toivon että toivun joskus siitä kaikesta mitä lääkärit minulle aiheuttivat.
Toivoisin myös pääseväni yli erään lääkärin pirullisuudesta ja julmuudesta. Aika näyttää. Nykyään en mene lääkärille jos ei ole aivan pakko ja minut ambulanssilla viedä. Missään papakokeissa tms. en myöskään pysty käymään.
Jutun pointtihan on se että ihmisten erilaisuus pitäisi ymmärtää. Ja olla puukottamatta toista ja lyömättä lyötyä. Olla edes pahentamatta tilannetta jos ei muuta voida. Mutta suomessa sekä lääkärit että jotkut alatiesynnyttäjät näyttävät liikkuvan vielä kivikauden valmiudet aivoissa. Kuten edellisen kirjoittajan stoorista käy ilmi.
 
Vieras vain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 19:57 ihmettelijä kirjoitti:
Onpa outoa inttämistä asioista... Miksi pitää riemastua siitä, miten joku toinen haluaa synnyttää? Eihän se, että joku synnyttää sektiolla ole keneltäkään alatiesynnyttäjältä millään muotoa pois. Kukaan muu kuin äiti itse ei voi tietää, mikä hänelle ja vauvalle sopii ja sitä pitäisi ehdottomasti jokaisen lääkärinkin kuunnella! Viheliäisintä on juuri se, että tämä valitettavasti varsin miehinen vastarinta (lääkärikunnassa) nujertaa naiset, eikä synnyttämään menossa olevaa todellakaan kuunnella eikä hänen omista tuntemuksistaan välitetä! Omituisinta silti on se, että naiset keskenään tappelevat asioista, kun järjellä ajatellen kaikkien naisten pitäisi pitää toistensa puolta tätä vieläkin niin miehistä maailmaa vastaan.

Ja kun se alatiesynnytys kuitenkin on todellakin varsin monelle ensikertalaiselle melkoisen repivä kokemus... Julkisuudessa ei vain paljoa puhuta siitä, miten pahasti tarkalleen ottaen ensisynnyttäjät repeävät ja mitä oireita niistä repeämisistä on joko heti tai pidemmällä ajanjaksolla - "Tena-lady on miljoonien naisten käyttämä...." Eipä ole kivoja oireita ne, mutta koska on "vain" naisten elämästä ja elämänlaadusta kyse, ei sitä pidetä yhtään minään, vaikka kusi nyt sattuisikin valumaan pitkin kinttuja ilman pidätyskykyä.

Ja kuten aiemminkin täällä mainittu, suunniteltujen sektioiden riskit vauvoille ovat myös pienet.

Jos miehet synnyttäisivät, tämmöisiä keskusteluja ei käytäisi, vaan synnytykset olisi "ulkoistettu" jo ajat sitten!
Jotenkin tuntuu, että turha tästä on miehiä syyttää kun katsoo tätäkin keskustelua :whistle: . Kyse ei kuitenkaan välttämättä ole katkeruudesta tai kateudesta (mitä tämän keskustelun perusteella moni alatiesynnyttäjä on sektioituja kohtaan) vaan näkemyseroista.

Kyllä, lääkäreiden pitäisi ehdottomasti kuunnella äitejä enemmän (Ja moni painostus tässäkin ketjussa on ollut surullista luettavaa!). Mutta mielestäni ei asia ole pelkästään näin yksinkertainen. Myös äidin pitäisi kuunnella lääkäriä. En minä ainakaan haluaisi, enkä uskaltaisi, ottaa itselleni koko vastuuta, mennä yksin päättämään miten synnytykseni tulee hoitaa. Synnytys on luonnollinen tapahtuma, mutta kyllä nykypäivänä lääketieteelläkin on siinä iso osa, onneksi!

Samaa mieltä olen myös siinä, että naisten pitäisi pitää yhtä! Ehkä sitä moni ei sitten usko sillä perusteella, että olen eri mieltä joistain asioista? Kyllä repeämät yms. ovat asioita mitkä pitäisi ottaa huomioon, mielestäni vain "sektioon suoraan" ei ole siihen oikea ratkaisu. En minä ainakaan haluaisi näin ajatella. Sektion ja alatiesynnytyksen kokeneena.

Sekin on totta, että suunniteltujen sektioiden riskit ovat pienet. Tälle vauvalle. Entäpä seuraavat raskaudet? Tai edelliset? Kyllä itse ainakin koin raskaaksi sen, että en täysin voinut viikkoihin hoitaa esikoistani (yhtenä esimerkkinä). Tiettysti nämäkin asiat ovat tapauskohtaisia, mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle jne. Pointtini on kai lähinnä se, niin uskomattomalta kuin se joillekin voi kuulostaakin, ei läheskään kaikki haluaisi sektiosta ratkaisua itselleen. Ja miehiä ei tästä ole syyttäminen!
 
Joo taas kerran
Vastaan vieras vain nimimerkille.

Vieras vain kirjoitti:
"Kyllä, lääkäreiden pitäisi ehdottomasti kuunnella äitejä enemmän (Ja moni painostus tässäkin ketjussa on ollut surullista luettavaa!). Mutta mielestäni ei asia ole pelkästään näin yksinkertainen. Myös äidin pitäisi kuunnella lääkäriä. En minä ainakaan haluaisi, enkä uskaltaisi, ottaa itselleni koko vastuuta, mennä yksin päättämään miten synnytykseni tulee hoitaa. Synnytys on luonnollinen tapahtuma, mutta kyllä nykypäivänä lääketieteelläkin on siinä iso osa, onneksi!"

Äidithän kuuntelisi lääkäreitä jos heiltä tulisi asiallista keskustelua. Jos heidän kanssa pystyisi pohtimaan asioita oikeasti. Mutta usein tulee vain pi.ruilua. Ja vähättelyä. Ja äidit kuuntlee silti ja ovat sitten poissa tolalta ja henkisesti sairaita lääkärin asenteen vuoksi koko loppuraskauden.
Lääkärit kyllä tietävät miten stressata ja painostaa raskaanaolevaa!

Ja juuri tuo, että SINÄ et halua ottaa vastuuta itsestäsi. Mutta minäpä halusin, sillä tiedän että sellaista lääkäriä ei löydy joka ottaisi vastuun minusta.
On ihan s.on.taa puhua että lääkäri on vastuussa. Niin monta läheistä on menehtynyt jo lääkärin törkeän ylimielisyyden takia että en todellakaan luottaisi niiden sekopäiden päätösten varaan itseäni ja lastani ajattelematta itse aivoillani.
Millä tavalla luulit että lääkäri olisi joutunut vastuuseen jos olisi töpeksinyt synnytyksesi. Ei millään tavalla. Herää pahvi!
 
Vieras vain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 12:56 Joo taas kerran kirjoitti:
Millä tavalla luulit että lääkäri olisi joutunut vastuuseen jos olisi töpeksinyt synnytyksesi. Ei millään tavalla. Herää pahvi!
Herää pahvi? :LOL:
No ainakin voin olettaa, että lääkäri tietää enemmän lääketieteellisistä asioista kuin minä. Vai pitäisikö tässä lasten hoidon ohessa kerätä vielä lääkärin pätevyyttä vastaava määrä tieto jostain? Jos minulla se olisi niin sitten voisin vastuun kokonaan itselleni ottaakin.
Ja todellakin, muut saa tehdä ihan niin kuin haluaa.
 
Joo joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 14:18 Vieras vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 12:56 Joo taas kerran kirjoitti:
Millä tavalla luulit että lääkäri olisi joutunut vastuuseen jos olisi töpeksinyt synnytyksesi. Ei millään tavalla. Herää pahvi!
Herää pahvi? :LOL:
No ainakin voin olettaa, että lääkäri tietää enemmän lääketieteellisistä asioista kuin minä. Vai pitäisikö tässä lasten hoidon ohessa kerätä vielä lääkärin pätevyyttä vastaava määrä tieto jostain? Jos minulla se olisi niin sitten voisin vastuun kokonaan itselleni ottaakin.
Ja todellakin, muut saa tehdä ihan niin kuin haluaa.
´

Just niitä varten on vanha kommunistinen järjestelmä elossa vielä suomen synnytyssairaaloissa, niitä jotka ovat keskittyneitä vain pyhään äitiyteen niin että joku lääkäri saa valita miten ja missä asennossa se äiti synnyttää. Vähän yksilöllisyyttä vastuuta ja selkärantaa omista asioista.
 
Vieras vain
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 18:13 Joo joo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 14:18 Vieras vain kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 12:56 Joo taas kerran kirjoitti:
Millä tavalla luulit että lääkäri olisi joutunut vastuuseen jos olisi töpeksinyt synnytyksesi. Ei millään tavalla. Herää pahvi!
Herää pahvi? :LOL:
No ainakin voin olettaa, että lääkäri tietää enemmän lääketieteellisistä asioista kuin minä. Vai pitäisikö tässä lasten hoidon ohessa kerätä vielä lääkärin pätevyyttä vastaava määrä tieto jostain? Jos minulla se olisi niin sitten voisin vastuun kokonaan itselleni ottaakin.
Ja todellakin, muut saa tehdä ihan niin kuin haluaa.
´

Just niitä varten on vanha kommunistinen järjestelmä elossa vielä suomen synnytyssairaaloissa, niitä jotka ovat keskittyneitä vain pyhään äitiyteen niin että joku lääkäri saa valita miten ja missä asennossa se äiti synnyttää. Vähän yksilöllisyyttä vastuuta ja selkärantaa omista asioista.
Voi luoja miten sä tulkitset noita mun tekstejä! Kätevästi kääntyy "En halua kokonaan vastuuta/päätöksen tekoa itselleni" muotoon "Olen niin keskittynyt pyhään äitiyteen (heh), että lääkäri saa valita miten ja missä asennossa synnytän"... No, ehkä joku tajusi mitä tarkoitin, tai sitten ei :whistle: .
 
Vieras vain
Ja samaa logiikkaa käyttäen, te jotka haluatte itse päättää kaikesta ettekä halua lääkäriä paikalle sähläämään niin synnyttäkää kotona! Siellä saatte valita asennot ja kaikki ihan itse!
Sitä en nyt ihan ymmärrä miten keskustelu kääntyi sektiosta tähän? Oliko se se ratkaisu ja tapa millä itse päättää? Tapa missä lääkäri ei pääse vaikuttamaan esim. asentoon?!
 
joo
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.06.2006 klo 23:01 Vieras vain kirjoitti:
Ja samaa logiikkaa käyttäen, te jotka haluatte itse päättää kaikesta ettekä halua lääkäriä paikalle sähläämään niin synnyttäkää kotona! Siellä saatte valita asennot ja kaikki ihan itse!
Sitä en nyt ihan ymmärrä miten keskustelu kääntyi sektiosta tähän? Oliko se se ratkaisu ja tapa millä itse päättää? Tapa missä lääkäri ei pääse vaikuttamaan esim. asentoon?!
Lue potilaslaki ja mieti kuinka lääkäreiden armoilla lain mukaan täytyy olla. Ei täydy. Mutta suomenlääkärimafia on samaa luokkaa Venäjäläisen serkkunsa kanssa...
 
JOOH
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 13:56 joojoo kirjoitti:
"Minä tein näin: en lähtenyt edes puimaan alatiesynnytystä ja sitä mitä toivoisin alatiesynnytyksessä vaan sanoin että haluan sektion enkä voi muuttaa kantaani ja kyselin sektiosta:"

"Jankuttakaa vaan. Älkää suostuko vaikka lupaisivat kaikki mahdolliset puudutukset. Ei se tositilanteessa kuitenkaan niin mene. Vaan tilanteen mukaan. Älkää antako periksi älkääkä ottako itseenne käännytysyrityksiä"

"Panoksia piti vain koventaa koko ajan. Eikä antaa tuumaakaan periksi"

"Aion kyllä kysyä sitten et onko niillä aikomus pakottaa mut alatiesynnytykseen vaikka en halua. Jos näin on niin vaihdan sairaalaa sitten samantien!!"

"Yli kuukausi ensimmäiselle "pelkolääkärille" enkä aio kuunnella mitään jaarituksia, vaan alan heti puhua sektiosta. "


kuulostaako nämä kommentit siltä, että nämä äidit yrittävät päästä peloistaan? että he tahtovat keskustella asiallisesti?

säälin kyllä lääkäreitä...


vastatkaa nyt tähän!!!onko asiallista keskustelua? yritetäänkö päästä yli peloista?
 
Minulle on tehty hätäsektio eikä se ollut mikään kaunis kokemus. Alatiesynnyttäjänä olisin selvinnyt huomattavasti vähemmillä kivuilla. Tästä "riemusta"on aikaa lähes puoli vuotta ja vieläkin päivittäin haava muistuttaa olemassaolostaan.
Kun pääsin vauvan kanssa kotiin(5 pvää synnytyksestä), oli kivut vielä melkoiset ja oli todella suuri onni, että mieheni pystyi pitämään edes viikon isyyslomaa. Olin nimittäin petipotilas ja huutelin miestä avuksi mm. silloin kun imetin. Mies nimittäin nosti lapsen toiselle rinnalle, sillä itse en siihen pystynyt. Sitten kun mies palasi töihin olikin melkoista taiteilua, että sain lapsukaisen imetettyä. Sylissä pitäminen teki tuskaa ja sängystä ylösnouseminen oli todellinen taitolaji.
Ymmärrän toki naisia, jotka haluavat sektion, mutta muistuttaisin että sektio on leikkaus ja suurempi operaatio kuin alatiesynnytys. Sektiossa kaikki riskit ovat suuremmat kuin normaalissa alatiesynnytyksessä.
 
sektio
tää ketju on hirveetä luettavaa. kamalaa syyttelyä puolin ja toisin.

mulla on tilanne se että kunhan raskaaksi tulen (tai ehkä olen jo), niin tahdon sektion, ja TÄYSIN lapsen parasta ajatellen. ja tää mun sektiopäätökseni johtuu näistä alatiesynnytyksessä kuolleista lapsista. mitä nyt olen tätä foorumia lueskellut, niin näitä tapauksia on paljon. tai sitten lapsi on vammautunut jotenkin. sektio taitaa sittenkin olla se turvallisempi vaihtoehto. mistään en ole vielä kuullut että sektiossa olisi lapsi vaurioitunut jotenkin.
aikaisemmin ennen kuin tiesin näistä synnytysjutuista mitään olin jo alatiesynnytyksen kannalla, eihän se haittaa vaikka repeäisi, paraneehan se p.illu, mutta sitä en kestäisi jos lapselle jotain tapahtuisi.

sitä paitsi, olen itse niin pienikokoinen että sektio olisi todennäköisesti turvallisempi.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.07.2006 klo 21:59 JOOH kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.06.2006 klo 13:56 joojoo kirjoitti:
"Minä tein näin: en lähtenyt edes puimaan alatiesynnytystä ja sitä mitä toivoisin alatiesynnytyksessä vaan sanoin että haluan sektion enkä voi muuttaa kantaani ja kyselin sektiosta:"

"Jankuttakaa vaan. Älkää suostuko vaikka lupaisivat kaikki mahdolliset puudutukset. Ei se tositilanteessa kuitenkaan niin mene. Vaan tilanteen mukaan. Älkää antako periksi älkääkä ottako itseenne käännytysyrityksiä"

"Panoksia piti vain koventaa koko ajan. Eikä antaa tuumaakaan periksi"

"Aion kyllä kysyä sitten et onko niillä aikomus pakottaa mut alatiesynnytykseen vaikka en halua. Jos näin on niin vaihdan sairaalaa sitten samantien!!"

"Yli kuukausi ensimmäiselle "pelkolääkärille" enkä aio kuunnella mitään jaarituksia, vaan alan heti puhua sektiosta. "


kuulostaako nämä kommentit siltä, että nämä äidit yrittävät päästä peloistaan? että he tahtovat keskustella asiallisesti?

säälin kyllä lääkäreitä...


vastatkaa nyt tähän!!!onko asiallista keskustelua? yritetäänkö päästä yli peloista?



Pelko on vaikea asia määritellä.

Yleensä sairaanloiseen pelkoon tai ylitsepääsemättömään pelkoon kuuluu se että pelosta ei pystytä pääsemään yli.
Tätä on vaikea selittää.
Olen toiminut tukihenkilönä muissa asoissa ja niissä pelko on usein noussut esille vallitsevana elementtinä.
Minulla on tukihenklönä toimimiseen pitkä koulutus ja kurssitus, en ole ammattilainen vaan vain lähimmäisauttaja. Kuuntelija.

Pelko ja pelon kohtaaminen ovat yksilöllisiä asoita. Jos joku pelkää on häntä on vaikeaa "velvoittaa" yrittämään päästä yli pelostaan. Jos asia olisi niin yksinkertainen niin tuskin hän pelkäisi tai olisi (synnytystapauksissa) pelkosektiota haluamassa.

Voimakkaaseen pelkoon kuuluu tai sen osana usein on se että on valmis tekemään lähes mitä tahansa jotta ei joudu kohtaamaan sitä asiaa mitä pelkää.

Ei auttanut ehkä ketään tämä selvitys ja kriittisiä kommentteja tulee.
Siitä huolimatta halusin vastauksellani tuoda esille sen asian että pelko ei ole yksinkertainen asia vaan erittäin monimutkainen tekijä ihmisen käyttäytymisessä ja jo pelon pelko vai saada toimimaan tavalla jota ulkopuolisen voi olla vaikeaa käsittää.
 

Yhteistyössä