Sektio ja maidon tulo ?

Minulle tehdään suuniteltu sektio 8.5. Nyt olen sitten alkanut miettiä miten nopeasti maito nousee rintoihin ? Esikoisen kohdalla on imetyksestä ikävät kokemukset, koska kotiutumisen jälkeen minulla oli oireeton virtsa tulehdus josta sain tietää vasta viikon jälkeen kun olimme kotiutuneet ja äitipolilta tuli soitto. Sain sitten antibiootti kuurin ja maito ei noussut rintoihin vaikka yritettiin myös herumis pillereitä kokeilla.

Lopetin siten imettämisen kokonaan kun tyttö oli 3 kk. Vauva oli isokokoinen ja nälkä oli kova.
 
Mulle tehtiin suunniteltu sectio keskiviikkona. Maito alkoi nousta toisena päivänä vähitellen ja kolmantena tuli jo paljon. Vauvaa käytettiin heräämössä jo imemässä ja sitten vietiin teholle tarkkailtavaksi ja pääsi imemään vasta seuraavana päivänä. Kuitenkin maito nousi hyvin. Tyttö on kyllä tosi kova imemään, eikä ollu mitään vaikeuksia sen kanssa. Lisämaitoa sai sen pari päivää kun oli hurjan nälkänen. Varmaan tosi yksilöllistä tuo maidon nousu. Ite kanssa jännitin että kuinkahan käy, mutta onneks sitten näin. En silti mitään paineita ottanu asiasta. Olisin sitten antanu korvikkeita. Stressaaminenhan asialla vaikuttaa myös maidon nousuun.
Aikasemmassa sectiossa viisi vuotta sitten maito nousi neljäntenä päivänä.
 
Minulla ei ollut mitään ongelmaa sektion jälkeen. Sektio tehtiin raskausmyrkytyksen takia viikolla 37+6. Maito nousi heti miten. Lapsi tarvi lisämaitoa vain, kun minulla raskausmyrkytys uusi 3-4 pv päästä.

Toivotaan, että tuo kokemuksessi edellisen lapsen kohdalla johtui pissatulehduksesta. Onnea matkaan!! :flower:
 
SusSoo
Mulla oli eka synnytys sektio. Silloin maito nousi varmaan kunnolla vasta kolmantena päivänä. Sitten sitä tulikin kaaressa :D Maitoa tosin tuli noin kolme kuukautta ja sitten sen tulo väheni oleellisesti ja siirryttiin kokonaan korvikkeeseen. Mullekin tehtiin suunniteltu sektio myös 8.5. mutta jo kuusi vuotta sitten =) Onnea synnytykseen!!
 
Mulla nousi heti sektion jälkeen maito ja sitä tuli paljon..Itse asiassa sitä tuli jo silloin kun olin raskaana..Olisin luovuttanut maitoa mutta mulla oli silloin estolääkitys virtsat.tulehdukseen niin en saanut..Imetin 7,5 kk(annoin myös korviketta).
Varmasti yksilöllistä toi maidon tulo..Onnea pienen lapsen äidille ja tsemppiä!Toipuminen sektiosta helpottui liikkumisen avulla ja suosittelen sitä kaikille..
 
Hei!

Mulla esikoinen leikattu ja maitoa tuli jo odotusaikana.. sairaalassa maitoa tuli vaikka kuinka paljon ja jouduin vaihtamaan lakanoita ja paitulia monesti päivässä. Kuopus syntyi alakautta ja vasta kolmantena päivänä alkoi kunnolla maitoa tulemaan siltikään ei lähellekkään niin paljon kuin esikoiselta.

Esikoista tosin imetin vain kolmisen kuukautta ja korviketta sai syntymästään asti lisäksi kun oli 4190g ja söi kuin isot ihmiset. Nannia meni yhessä välissä lava päivässä!! Kuopusta sain imettää vuoden. Korviketta en antanut kuin muutaman kerran. Jospa tällä kolmannellakin sitten onnistuis imettäminen.
 

Yhteistyössä