Seksitön parisuhde, voiko sellaista olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap ymmällään

Vieras
Minä ja mieheni emme ole harrastaneet seksiä yli kahteen vuoteen. Parisuhde toimii muuten, ja halimme ja pussailemme kyllä. Yhdyntä ei vain kiinnosta. Olen ihan onnellinen suhteessa, ja tietääkseni mieheni myös

Kaverini kanssa tuli tilanne puheeksi, ja hänen mielestään me emme voi olla onnellisia.

Mitäs mieltä te olette? Voiko olla rakkautta ilman seksiä?

No, näköjään voi. Jos ei se teitä häiritse, niin tuskin sen pitäisi muitakaan häiritä. Minua ei ainakaan. Ja minä sentään kuulun niihin, jotka kuolee, jos ei saa vähintään sitä 2-3 kertaa viikossa. Pääasia, että parisuhde voi hyvin ja olette onnellisia. =)

Meillä myös lähes seksitön parisuhde. Viimeksi ollut kesäkuun alussa yhden kerran seksiä (tulin muuten raskaaksi!!! ei suunniteltu ja nyt rv12) sitä ennen oli kerran talven aikana. Eli tänä vuonna 2 kertaa seksiä mutta ollaan muuten läheisiä ja onnellisia. Kaksi lasta tietysti vaatii veronsa mutta silti. Emme vain seksiä halua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap ymmällään:
Mitäs mieltä te olette? Voiko olla rakkautta ilman seksiä?

Ihan varmasti voi olla, samoin kuin seksiä ilman rakkautta. Aika harvoin kuitenkaan yhteen sattuu kaksi ihmistä, jotka molemmat tahtoisivat rakkautta ilman seksiä tai seksiä ilman rakkautta, parisuhteessa siis. Mutta kyllä se mahdollista on. Ja myös se, että jos parisuhteesta tulee seksitön vaikkapa sairauden vuoksi, suhde voi hyvinkin kestää rakkauden varassa.

Mä olen niin skeptinen ihminen, etten usko että mies voi olla tyytyväinen ilman seksiä, rakastelua, minkäänlaista seksiä.
Sinuna herättäisin keskustelun miehesi kanssa. Mitä hän asiasta ajattelee.
Kaksi vuotta on pitkä aika ja suhde ilman seksiä on kaverisuhde.
Olette ilmeisesti hyviä ystäviä ja tovereita keskenänne, mikä on hyvä asia. Ja varmasti sillä saralla (ainakin sinä) olet ( te? ) onnellisia.
Mutta kyllä parisuhteeseen seksuaalisuus (jossain muodossa) kuuluu. Juuri seksuaalisuus ja kumppanin (edes jonkinlainen) haluaminen erottaa parisuhteen toverisuhteesta.

Ensinnäkin kysymyksesi on ehkä hieman hassusti aseteltu, että "voiko olla rakkautta ilman seksiä", no sitähän toki on ilman seksiäkin! Minä esimerkiksi rakastan monia ystäviäni.

Mutta mitä seksittömään parisuhteeseen tulee niin... En ymmärrä sitä, että jos on romanttisessa mielessä rakastunut omaan mieheensä, niin miksi tämän kanssa ei halua seksiä? Jos RAKASTAA miestään, mutta ei halua seksiä, on kyse mielestäni ystävyydestä. Ja tottakai tällöin voi olla onnellinen, onhan siinä ystävä jota rakastaa ja joka rakastaa, mikäs siinä jos suhde toimii ja MOLEMMAT on tyytyväisiä? Pusut ja halit kuuluvat parisuhteen lisäksi myös ystävyyteen, mielestäni siis.

Itse uskon että useimmat parisuhteet muuttuvat ajanmyötä ystävyysliitoiksi, harvat onnekkaat harrastavat säännöllistä seksiä vielä kymmenien vuosienkin päästä... :heart: Tietysti toivon että me kuulutaan tähän sakkiin mieheni kanssa vielä silloinkin :heart: =)

Alkuperäinen kirjoittaja miracle:
Toki voi olla, mutta oletkos varma onko miehesi onnellinen vain siksi, että käy myös vieraissa ja siten tyydyttää omat tarpeensa?

Heh. Olen ihan vuorenvarma siitä, että ei käy vieraissa. Samoin kuin siitä, ettei ole minua tyytymättömämpi ainakaan tilanteeseen.

jos hyväksyy omalta puoleltaan että voi elää ilman seksiä mutta entäs jos puoliso ei pysty siihen. Mielestäni ihminen joka parisuhteessa kieltää lopullisesti seksin itsensä kanssa on velvollinen myöntämään puolisolleen oikeuden tyydyttää tämän tarpeen muualla. Miksi?
No, koska sanoessaan ettei itse tarvitse seksiä parisuhteessa hän tulee myöntäneeksi ettei sillä ole merkitystä parisuhteen onnellisuudelle. Näin ollen toinen puoliso voi harrastaa seksiä muiden kanssa koska sillä ei ole merkitystä. Se on vain jotain millä ei ole mitään tekemistä parisuhteen kanssa. Näin. =)
Vai yhtäkkiäkö sillä onkin merkitystä jos sitä harrastaa toisen kanssa? Why?

Alkuperäinen kirjoittaja ap ymmällään:
Kaverini kanssa tuli tilanne puheeksi, ja hänen mielestään me emme voi olla onnellisia.

Minä tykkäisin huonoa, jos joku kaverini tekisi minun parisuhteestani tuonkaltaisia johtopäätöksiä oikein millään perusteella.