Seksistä loppuraskaudessa - milloin mennyt vaikeaksi jne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Höh

Vieras
Äh, ärsyttää kun on halut edelleen olemassa mutta touhusta ei tahdo tulla yhtään mitään. Viikkoja on nyt tasan 34.

Nyt on reilu viikko mennyt sillain, etten ole ensinnäkään pystynyt lainkaan tulemaan. Siis kun orgasmi on lähellä niin on pakko jättää leikki kesken koska tuntuu jostain syystä ettei "kannata" tulla, tunne on jotenkin liian voimakas ja sitten meinaa supistaa tuon jälkeen. Onko muilla ollut tuollaista?

Yhdyntä syystä tai toisesta kirvelee kovasti ja kirvely jää päälle pariksi tunniksi seksin jälkeen, joten siitä ei oikeen pysty nauttimaan lainkaan.
Mutta eipä ne muutkaan tavat niin hirveästi houkuta jos ei voi tulla kuitenkaan.

Voi kun menisikin halut ja kropan kunto käsi kädessä, ettei sitten tekisi edes mieli jos ei onnistu kerran...

Juu eihän minua mikään masturboimasta estä, mutta kun oikeesti tuntuu että mä en kertakaikkiaan voi tulla...pakko jättää kesken. Niin turhauttaa pidemmän päälle.
Ja seksi on mulle yhteinen juttu enemmänkin, eli miehen kanssa sitä ennemmin harrastaisin yhdessä, mutta hankalaksi menee. Yhdyntä kirvelee ainakin tällä hetkellä liikaa apuvälineidenkin kanssa, ei kykene.

Sulla on varmaan kuivat limakalvot, ootteko koittanut liukkaria? Kyllähän se seksi kieltämättä oli aika hankalaa loppuaikoina, mutta lähinnä asentojen suhteen... Harrastettiin kyllä ihan synnytykseen asti, taustalla kun oli myös se että yritettiin samalla käynnistää raskautta :) Mulla kun molemmat vauvat ollut reilusti yliaikaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
no sit tee niin kuin susta itsestä tuntuu. ei sitä kukaan sulle täällä voi kertoa mitä sun pitäis tehdä.

En oo pyytänytkään. Kysyin milloin muilla on mennyt seksi vaikeaksi ja onko muilla ollut sellainen tunne ettei voi tulla. En kysynyt mitä minun pitäisi tehdä, vaan kaipasin muiden kokemuksia.

Tietty vinkkejä otetaan vastaan jos jollain on ollut samanmoista ongelmaa ja on päässyt siitä eroon.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:
no sit tee niin kuin susta itsestä tuntuu. ei sitä kukaan sulle täällä voi kertoa mitä sun pitäis tehdä.

En oo pyytänytkään. Kysyin milloin muilla on mennyt seksi vaikeaksi ja onko muilla ollut sellainen tunne ettei voi tulla. En kysynyt mitä minun pitäisi tehdä, vaan kaipasin muiden kokemuksia.

Tietty vinkkejä otetaan vastaan jos jollain on ollut samanmoista ongelmaa ja on päässyt siitä eroon.

No varmaan siitä pääsee eroon synnytyksen jälkeen. Jos on vaikeaa, jätä harrastamatta. Ei kai se nyt niin suuri ongelma voi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
Sulla on varmaan kuivat limakalvot, ootteko koittanut liukkaria? Kyllähän se seksi kieltämättä oli aika hankalaa loppuaikoina, mutta lähinnä asentojen suhteen... Harrastettiin kyllä ihan synnytykseen asti, taustalla kun oli myös se että yritettiin samalla käynnistää raskautta :) Mulla kun molemmat vauvat ollut reilusti yliaikaisia.

On varmasti kuivat joo. Vielä ei oo liukkaria kokeiltu mutta sitähän tuli kyllä äitiyspakkauksessa kaksikin purkkia joten olisihan sitä tuolla.
Oon jotenkin ajatellut ettei sitä voisi raskaana...?

Alkuperäinen kirjoittaja tiinu:
Miksi seksiä pitää harrastaa raskaana?
Vähän sairasta, vauvakaan ei tykkää kun isin pippeli osuu päähän.

hmm.... eipä taida olla tähän mitään muuta sanottavaa että kuin että voihan elämä!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
No varmaan siitä pääsee eroon synnytyksen jälkeen. Jos on vaikeaa, jätä harrastamatta. Ei kai se nyt niin suuri ongelma voi olla.

Kyllä mulle mahdollisesti usea kuukausi ilman yhdyntää olisi ongelma ja ajatus on stressaava. Seksi ja nimenomaan yhdyntä on mulle tärkeä osa parisuhdetta ja naiseutta.
Jos vaikka synnytyksestä toipumiseen tarvitsee reilumminkin aikaa tuo alapää, niin olisi ollut mukava jos mahdollisimman pitkälle olisi onnistunut vielä ennen sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:

On varmasti kuivat joo. Vielä ei oo liukkaria kokeiltu mutta sitähän tuli kyllä äitiyspakkauksessa kaksikin purkkia joten olisihan sitä tuolla.
Oon jotenkin ajatellut ettei sitä voisi raskaana...?

Kannattaa kokeilla kyllä, se liukkari tulee sulle vielä tutuksi synnytyksen jälkeen :) Tai sitten jos sulla on jotain apteekin kevyttä perusvoidetta, esim. Agualan L niin ajaa saman asian. Auttais varmasti ainakin tuohon kirvelyyn.

Musta tuntuu taas, että me ollaan miehen kanssa jotenki vieraannuttu toisistamme... Mulla on raskaus vasta alussa (kolmastoista viikko menossa) mutta koko alkuraskauden aikana harrastimme seksiä vain kaksi kertaa (kaamee pahoinvointi varsinkin iltaisin) ja nyt kun pahoinvointi on ohi ja seksi taas kiinnostaisi kovastikkin niin se aloitteen tekeminen on niin pirun vaikeaa! :ashamed: Mies ei halua painostaa niin sen vuoksi ei juurikaan tee aloitetta nyt ja mun pitäis se eka aloite tehdä ja saada taas hanat auki... :/ Olen kyllä monesti vihjaillut että pahoinvointi on ohi, mutta kai hän ajattelee että tarvin vielä aikaa... Äh, on tää taas niin vaikeeta!

Hyvä, että otit rohkeasti asian puheeksi ja kysyit. Minusta ainakin seksi on ISO osa parisuhdetta ja oli raskaus kuinka onnellinen yhteinen juttu tahansa, onhan se tylsää, jos ihanan ja luonnollinen osa parisuhdetta pitäisi hylätä raskauden takia.

Mitään vaaraahaan orgasmista ei pitäisi olla, paitsi ihan loppuvaiheessa, jossa sillä voi olla synnytystä käynnistävä vaikutus eli lisää siis supistuksia. Mutta aikaisemmassa vaiheessa nuo supparit ei nyt kyllä vaaraksi ole. Meillä ainakin mies odottaa, että saa hyödyntää seksiä myös synnytyksen käynnistämiseen :)

Millä viikolla muuten olet? Ehkä tuosta kannattaisi kysyä neuvolasta. Ja kirvely tosiaan kuulostaa limakalvojen kuivuudelta. Tai onko sulta otettu mitään testejä hiivasta tai bakteeritulehduksesta? Nekin saattaa muhia muuten aika oireettomana.

Joka tapauksessa minusta on tosi hienoa, että halut on tallella. Eiköhän se ongelma ole yleensä toisin päin.. Toivottavasti löytyy hyvä konsti nauttia vielä. Minä kyllä rohkeasti päästelisin loppuun asti..

Haave:
Miehet ei taida ymmärtää niitä pieniä vihjailuja ;) Ja ainakin mun miestä alkuun arvelutti että voiko sitä seksiä oikeesti harrastaa joten kunnolla piti asiasta keskustella ja mies vakuutella että on ok, ennekuin päästiin samalle viivalle. Ota rohkeasti puheeksi ja ole onnellinen että sulla on mies joka ajattelee sua ja vauvaa tuossa asiassa. Varmasti seksikin tulee mukaan kuvioihin taas kun saatte asiasta juteltua. =)

maissihiiri kiitos! Tuo perusrasva vois olla hyvä ajatus kanssa, niin pääsis tuosta kirvelystä.

Tiks viikkoja on nyt tasan 34. Kysäisin neuvolasta asiaa ja mulla oli virtsanäytteessä hiukan verta joten epäili ihan kuivia limakalvoja siellä. Hiivatulehduksen mahdollisuuttakin kysyin ( mulla ei ole koskaan ollut niin ei oikeen olleet ne oireet tutut ) mutta ei uskoneet siihen mahdollisuuteen kun ei muita oireita ole.
Täytyy toivoa että tuo kirvely menee ohi rasvoilla. Ja eihän sitä tiedä jos tuo orgasmin vaikeus olisikin vain joku vaihe...ainakin toivossa on hyvä elää. =)

Yhteistyössä