Seksin ongelmat synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei!

Olen synnyttänyt 2kk sitten ja jälkitarkastus on myös tehty. Selvisin synnytyksestä ilman repeämiä ja muutenkin tuntuu, että synnytys oli erittäin helppo. Ensisynnyttäjä olen. Ehkäisykeinoksi minulle asennettiin ehkäisykapseli 3 viikkoa sitten.

Ongelmana on tällä hetkellä seksi. Suoraan sanottuna en saa miestäni tyydytettyä "ykkös reiällä" mitenkään. Myös itsestäni seksi ei tunnu yhtään miltään. Haluamisesta ei ole kyse. Alapääni tuntuu erittäin löysältä ja tiedostan sen itse (pidättämisvaikeus tms). Myös epämääräistä ääntä (emätin pieruja) tulee jatkuvasti, varsinkin seksin yhteydessä ja kiihottumisen aikana. Myös jonkinlaista nestettä tulee ulos, sen tarkemmin en tiedä mitä kyseessä on. Sekin jo pilaa tunnelman. Mieheni haluaa anaaliseksiä, mutta itsestäni se ei tunnu kovinkaan hyvältä, voisin nauttia siitä jos minulla ei olisi tunnetta koko ajan että "hirveä kakkahätä".

Seksi on ollut aina meille todella tärkeää suhteessamme, mutta nyt sitä ei käytännössä ole kun ei edes tee mieli, koska tietää alapään olevan kuin tunneli jossa vaan joku heiluu vapaasti.

Joten, onko kenellekään antaan minkäänlaista vinkkiä miten saisin harjoitettua parhaiten lantionpohjan lihaksiani ja korjata löysyyttä/ asento ehdotuksia tms missä voisi tuntua edes vähän tiukemmalta?
Myös anaaliseksiin liittyviä vinkkejä ja konsteja kaipaan. Kokemuksia omista tilanteista ja keinoista mitkä auttaneet olisivat myös tervetulleita.

Ikä 20, jos sillä merkitystä mihinkään.

• Tykkää
Reactions: KalaMies
Hei!

Olen synnyttänyt 2kk sitten ja jälkitarkastus on myös tehty. Selvisin synnytyksestä ilman repeämiä ja muutenkin tuntuu, että synnytys oli erittäin helppo. Ensisynnyttäjä olen. Ehkäisykeinoksi minulle asennettiin ehkäisykapseli 3 viikkoa sitten.

Ongelmana on tällä hetkellä seksi. Suoraan sanottuna en saa miestäni tyydytettyä "ykkös reiällä" mitenkään. Myös itsestäni seksi ei tunnu yhtään miltään. Haluamisesta ei ole kyse. Alapääni tuntuu erittäin löysältä ja tiedostan sen itse (pidättämisvaikeus tms). Myös epämääräistä ääntä (emätin pieruja) tulee jatkuvasti, varsinkin seksin yhteydessä ja kiihottumisen aikana. Myös jonkinlaista nestettä tulee ulos, sen tarkemmin en tiedä mitä kyseessä on. Sekin jo pilaa tunnelman. Mieheni haluaa anaaliseksiä, mutta itsestäni se ei tunnu kovinkaan hyvältä, voisin nauttia siitä jos minulla ei olisi tunnetta koko ajan että "hirveä kakkahätä".

Seksi on ollut aina meille todella tärkeää suhteessamme, mutta nyt sitä ei käytännössä ole kun ei edes tee mieli, koska tietää alapään olevan kuin tunneli jossa vaan joku heiluu vapaasti.

Joten, onko kenellekään antaan minkäänlaista vinkkiä miten saisin harjoitettua parhaiten lantionpohjan lihaksiani ja korjata löysyyttä/ asento ehdotuksia tms missä voisi tuntua edes vähän tiukemmalta?
Myös anaaliseksiin liittyviä vinkkejä ja konsteja kaipaan. Kokemuksia omista tilanteista ja keinoista mitkä auttaneet olisivat myös tervetulleita.

Ikä 20, jos sillä merkitystä mihinkään.

Otan kantaa tuohon asentoon, että tiukimmalta tuntuu, kun nainen puristaa reitensä yhteen, eli esim. takaapäin ja jalat yhdessä.

Niin, a naa li sek sistä:

Lusikasta on hyvä vasta-alkajalle!

Pitää olla erittäin kiihottunut. Kannattaa ekalla kerralla olla or gas min partaalla, ensin pikkusormea työntää ja sitten antaa munan työntyä erittäin hitaasti HYVÄN liukasteen kanssa!
A naa li or gas mi on niin ihanan tuntuista kun sen osaa vaan saada, suosittelen!

Ennen a naa li sek si ä suolen tyhjäys käsisuihkulla niin, että rentoutat ja pientä painetta, suihkupää anukselle ja hups vesi menee sisään, päästä vettä sisään aluksi vähän ja sitten laske ulos. Toisella kertaa sen verran kun tunnet että tekee mieli ponnistaa.
Apteekissa on myös myytävänä perähuuhtelusetti, mutta mun mielestä se on vain rahastusta, onnistuu käsisuihkulla vallan mainiosti.

Pimppitreeniä, niin helpottaa. Ja niitä lihaksia voi ja kannattaa käyttää seksin aikana eli ei vain luota siihen, että luoja on muokannut sen onkalon juuri sopivan kokoiseksi juuri sen oman miehen penikselle juuri 10 minuutin yhdyntää silmällä pitäen. Koskee yhtä lailla synnyttämättömiäkin naisia. Emättimen supistelu tuntuu miehestä hyvältä ja voi helpottaa naistakin "löytämään" sen orgasmin. Kannattaa opetella.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Niin, a naa li sek sistä:

Lusikasta on hyvä vasta-alkajalle!

Ennen suolen tyhjäys käsisuihkulla niin, että rentoutat ja pientä painetta, suihkupää anukselle ja hups vesi menee sisään, päästä vettä sisään aluksi vähän ja sitten laske ulos. Toisella kertaa sen verran kun tunnet että tekee mieli ponnistaa.
Apteekissa on myös myytävänä perähuuhtelusetti, mutta mun mielestä se on vain rahastusta, onnistuu käsisuihkulla vallan mainiosti.
Onpa sulla löysä reikä jos saat sinne vettä käsisuihkulla... :ROFLMAO: mä en todellakaan saa mitään sormea tai edes vettä sinne:LOL::ROFLMAO:

Tiedän toki. Jos susta on kiva kun pska valuu pitkin kinttuja niin ole hyvä. Se on sun valinta. Mä pidän mielummin ulosteenpidätyskykyni kun leikin jotsin typeriä pyllyleikkejä. :ROFLMAO:
Ei minulla ole mitään tuollaisia ongelmia.

Tässäkin asiaan liittyen AP:lle:
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/201801122200663338
(Itse kyllä tykkään tehdä suolihuuhtelun)

Ei ole ikinä käynyt mitään vahinkoja, enkä suojaa lakanoita mitenkään, ihan puhtaana on lakanat säilyneet.(y)

Sellainen mies haluaa peppuseksiä, joka itsekin nauttisi jos joku lykkäsi häntä itseään. Se nimittäin on ihan sama asia miehelle kuin naiselle. Reikä on ulista musta varten.

Olen seurustellut useiden miesten kanssa, eikä kukaan ole halunnut tällaista.

Ap. lle sanosin, että 2kk on todella lyhyt aika. Jumppaile rauhassa. Jos mieli yhdyntää ei tee, älä harrasta sitä! Se ettet nauti anaaliyhdynnästä on ihan normaalia, et tarvitse mitään vinkkejä, älä harrasta sitä.

Puhukaa parisuhteestanne. Lapsen saanti vaikuttaa suuresti muutenkin kuin seksiin. Jos koet nyt painostusta seksiin liittyen, on erittäin todennäköistä että henkisen puolen kolhut eivät häviä mihinkään sittenkään kun seksi taas luistaisi normaalisti.

Tarvitset aikaa ja hoivaa, et anasliseksiä.

Se on väliaikaista. Tee alapääjumppaa. Kun mä sain lapsen niin seksiä oli joskus jälkitarkatuksen jälkeen. Alapää oli pitkään kipeä, eikä ollut haluja. Käveleminen oli hidasta kivun takia. Mies ymmärsi tilanteen eikä vaatinut mitään.

https://www.vau.fi/lifestyle/hyvinvointi/lantionpohjan-lihakset-joutuvat-koville-raskausaikana/
Lantionpohjan lihasten palautuminen synnytyksen jälkeen kestää yleensä muutaman kuukauden. Imettäjillä hormonitoiminta ja sitä kautta myös lantionpohjan lihakset palautuvat entiselleen vasta noin kolmen kuukauden päästä imettämisen lopettamisesta.

Synnytyksen jälkeinen palautuminen voi olla hitaampaa, jos äidillä on paljon ylipainoa, sillä ylipaino lisää lantionpohjalihaksiin kohdistuvaa painetta.
Raskausaikana hormonaaliset muutokset vaikuttavat äidin kehoon monilla tavoilla. Raskaushormonit aiheuttavat esimerkiksi kudosten pehmenemistä ja saavat nivelet löystymään. Hormonien vaikutuksesta myös lantionpohjan lihasten yleinen jännitystila heikkenee. Jatkuva pissahätä ja pidätysvaikeudet tulevatkin tutuksi monelle odottajalle, etenkin raskauden viime metreillä.

Hormonimuutosten ohella raskauden edetessä kasvava sikiön ja lisääntyvän lapsiveden paino lisäävät lihaksiin kohdistuvaa rasitusta. Muutosten vuoksi lihasten tarkoituksellisesta jännittämisestä tulee entistä tärkeämpää.
Raskausajan lisäksi myös alatiesynnytys rasittaa lantionpohjan lihaksia. Etenkin ponnistusvaihe on lantionpohjan lihasten kannalta rankka hetki, sillä lapsen syntyessä kudokset venyvät äärimmilleen.

Synnytyksen tuoksinassa lantionpohjaan voi tulla eriasteisia repeämiä ja hermovaurioita, jotka altistavat esimerkiksi pidätysvaikeuksille.

Jumppaohje:
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/lantionpohjan_jumpalla_varmuutta_ja_suloa