Seksiä vai ero?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Väsynyt Veera
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Väsynyt Veera

Vieras
Suhteemme on muuttunut kaverilliseksi. Pienet lapset väsyttävät ja ovat vieneet seksihaluni tosin kuin mieheltäni. Seksinpuute ja siitä seuraava jatkuva vonkaaminen aiheuttaa riitoja.

Nyt mieheni sanoi, ettei voi enää elää näin. Että seksiä on joko minun tai jonkun muun kanssa. Vaihtoehtona on ero. Minua ei siis huvita, mutta ajatus, että mieheni rakastelisi jonkun toisen kanssa on mahdoton. Erokin kauhistuttaa. Miten pärjäisin kahden pienen lapsen kanssa taloudellisesti? Olen osapäivätöissä ja joutuisin varmaan turvautumaan sosiaalitoimistoon.

En ymmärrä, eihän seksinpuutteeseen ole kukaan kuollut. Enkö mieheni enää rakasta minua ja enkö ole hänelle tärkeä ilman seksiäkin? Hän kyllä sanoo, että kestäisi seksittömyyden, jos se johtuisi jostain fyysisestä syystä, mutta haluttomuuteni ei kelpaa syyksi.

Auttakaa siskot. Mitä minun pitäisi tehdä?

Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt Veera;11174542:
En ymmärrä, eihän seksinpuutteeseen ole kukaan kuollut. Enkö mieheni enää rakasta minua ja enkö ole hänelle tärkeä ilman seksiäkin? Hän kyllä sanoo, että kestäisi seksittömyyden, jos se johtuisi jostain fyysisestä syystä, mutta haluttomuuteni ei kelpaa syyksi.

Miehille seksi ja sen saaminen on sama kuin elämäntehtävä. Ihmisen evoluutiosta huolimatta miehet elävät edelleen sitä aikakautta kun ihminen laskeutui puusta kahdelle jalalle.
Miesten on likipitäen mahdotonta ymmärtää ettei naista aina jaksa kiinnostaa heidän kolmannen jalkansa tuotokset, vaan tärkeysjärjestyksessä edelle menevät lapsien hyvinvointi sekä myös naisen omat kiinnostuksen kohteet, jotka ovat paljon moninaisemmat kuin miesten se yksi ja ainoa.

Itse mieluummin eläisin lasten kanssa kahden kuin katselisin vierellä miestä, jonka alkukantainen ajatusmaailma rajoittuu ajatukseen: jos ei seksiä, niin vieräisiin.

Suhteemme on muuttunut kaverilliseksi. Pienet lapset väsyttävät ja ovat vieneet seksihaluni tosin kuin mieheltäni. Seksinpuute ja siitä seuraava jatkuva vonkaaminen aiheuttaa riitoja.

Nyt mieheni sanoi, ettei voi enää elää näin. Että seksiä on joko minun tai jonkun muun kanssa. Vaihtoehtona on ero. Minua ei siis huvita, mutta ajatus, että mieheni rakastelisi jonkun toisen kanssa on mahdoton. Erokin kauhistuttaa. Miten pärjäisin kahden pienen lapsen kanssa taloudellisesti? Olen osapäivätöissä ja joutuisin varmaan turvautumaan sosiaalitoimistoon.

En ole siskosi, mutta tiedän, että kärsit synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Nyt sinun pitää ottaa asia miehesi kanssa puheeksi ja teidän pitää ymmärtää, että haluttomuudelle on syy, ja se syy on korjattavissa. Sinun pitää levätä ja hyvä olisi saada apua lastenhoitoon. Viikonloppuloma olisi nyt paikallaan. Voimia sinulle.

En ole siskosi, mutta tiedän, että kärsit synnytyksen jälkeisestä masennuksesta. Nyt sinun pitää ottaa asia miehesi kanssa puheeksi ja teidän pitää ymmärtää, että haluttomuudelle on syy, ja se syy on korjattavissa. Sinun pitää levätä ja hyvä olisi saada apua lastenhoitoon. Viikonloppuloma olisi nyt paikallaan. Voimia sinulle.

Kiitos kannustuksesta. En tosin mielestäni ole masentunut, väsynyt ehkä. Mieheni vain ei herätä himojani. Ihan kun asuisi yhdessä veljensä tai kaverinsa kanssa. Millähän ne halut saisi takaisin ja äkkiä sittenkin, ettei tässä käy huonosti. Vaikka olenkin loukkaantunut miehelleni erolla kiristämisestä. Ei se ainakaan seksihalujani lisää.

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Väsynyt Veera;11174591:
Kiitos kannustuksesta. En tosin mielestäni ole masentunut, väsynyt ehkä. Mieheni vain ei herätä himojani. Ihan kun asuisi yhdessä veljensä tai kaverinsa kanssa. Millähän ne halut saisi takaisin ja äkkiä sittenkin, ettei tässä käy huonosti. Vaikka olenkin loukkaantunut miehelleni erolla kiristämisestä. Ei se ainakaan seksihalujani lisää.

Tätä ohjetta et saa kertoa miehellesi, et koskaan. Fantasioi jostakin muusta miehestä jota haluaisit, ihan oikeasti, hän tulisi ja ottaisi sinut. Siis ei ihan oikeasti.

Miehille seksi ja sen saaminen on sama kuin elämäntehtävä. Ihmisen evoluutiosta huolimatta miehet elävät edelleen sitä aikakautta kun ihminen laskeutui puusta kahdelle jalalle.
Miesten on likipitäen mahdotonta ymmärtää ettei naista aina jaksa kiinnostaa heidän kolmannen jalkansa tuotokset, vaan tärkeysjärjestyksessä edelle menevät lapsien hyvinvointi sekä myös naisen omat kiinnostuksen kohteet, jotka ovat paljon moninaisemmat kuin miesten se yksi ja ainoa.

Itse mieluummin eläisin lasten kanssa kahden kuin katselisin vierellä miestä, jonka alkukantainen ajatusmaailma rajoittuu ajatukseen: jos ei seksiä, niin vieräisiin.

Älä yleistä ja aliarvioi kaikkia miehiä. On myös miehiä, jotka osaavat asettua pienten lasten äitien asemaan ja jotka jaksavat odottaa. Aapeen mies vaikuttaa epäkypsältä egoistiltä.

Viimeksi muokattu:
Älä yleistä ja aliarvioi kaikkia miehiä. On myös miehiä, jotka osaavat asettua pienten lasten äitien asemaan ja jotka jaksavat odottaa. Aapeen mies vaikuttaa epäkypsältä egoistiltä.

kyllä ap:n miehellä on oikeus olla tyytymätön; näin asia tulee ratkaistavaksi. Seksielämän kieltäminen ei kuulu parisuhteeseen toisen osapuolen määräämänä.

Viimeksi muokattu:
kyllä ap:n miehellä on oikeus olla tyytymätön; näin asia tulee ratkaistavaksi. Seksielämän kieltäminen ei kuulu parisuhteeseen toisen osapuolen määräämänä.

Seksielämän vaatiminen ylirasittuneelta pienten lasten äidiltä ei myöskään kuulu hyvään parisuhteeseen. Mies on kuin pikkukakara: Määäääääää haluuuuuuuun!

Viimeksi muokattu:

Jos nonnero sanoo, että olet masentunut, niin kyllä sinä olet. Tuolla toisella palstalla tyrmäsi kysyjän lääkäriin menon, koska lääkärit eivät tiedä samaa kuin hän.

Miehesi on loukkaantunut siitä ettet pidä häntä haluttavana. Sinä puolestasi loukkaannut ajatuksesta että hän olisi jonkun toisen kanssa. Jaa-a. Missä rakkaus? Jos sitä olisi sinun puolellasi, antaisit hänelle vaikka liukasteen kanssa. Jos sitä olisi hänen puolellaan, hän ei uhkailisi erolla tai vierailla. Jos sitä olisi molempien puolella, et kirjoittaisi tänne.

Vakava paikka miettiä suhteen vakavuutta.

Puhukaa asiasta keskenänne ja ymmärtäkää toisianne.

Puhutte haluttomuudesta ja lupaatte yrittää tulla halukkaaksi jälleen.
Seksuaalisuudesta puhuminenkin on usein riittävää.
Haluttomuus kuuluu myös seksuaalisuuteen.
Hyväilyt auttaa asiassa myös.
Lupa masturbointiin teidän nähden tai piilossa voi riittää miehen tyytymiseen tilanteeseen.
Pyytämisen hyväksyminenkin voi riittää.

Paremman tulevaisuuden toive voi olla liiton kestävyyden tae.

Uskoisin, että hän rakastaa, sen kertoo tuo, että hän on miettinyt vaihtoehtoja ja jopa sitä, jos syy olisi fyysinen tai muu sairaus, niin hän ymmärtäisi. Rakastatko sinä miestäsi? Vai onko hän vain osa perheessä, joka toimii ulkoisesti? Jos rakastat, niin mitään ei ole vielä menetetty. Kuinka kauan olette olleet yhdessä ennen lasten tuloa? Voisiko ajatella, että menette seksuaaliterapeutille joko yhdessä tai sinä yksin. Tai sitten lainaatte kirjastosta alan kirjallisuutta ja haette netistä enemmän tietoa. Nyt olet ajatustesi kanssa kehässä -mitä enemmän ajattelet asiaa, sitä vähemmän haluat. Jos rakastat miestäsi, niin olisiko ihan mahdotonta vaikka kerran viikossa rakastella hänen kanssaan? Ei mitään sirkustemppuja, vaan lähekkäin oloa, joka päättyy rakasteluun. Rakastelu tuo arkielämäänkin uuden sävyn. Henkisiä ja fyysisiä paineita lähtee molemmilta. Onko sellainen mahdollista, että mies jäisi vuodeksi kotiin ja sinä palaisit töihin?

Itse huomasin noin kahdeksan vuoden yhdessä olon jälkeen, että en enää halua miestäni, enkä edes tahdo haluta. Rakkaus oli osaltani loppunut. Lapsi oli tuolloin neljä vuotias.

Olen samassa tilanteessa kuin sinä ap, sillä erolla että lapsia ei ole, eli ei voi olla kyse ainakaan synnytysmasiksesta. Vaan EVVK enää mun mies. Seksi kyllä kiinostaisi mutta jonkun muun kanssa, mennä nyt sit rikkomaan yritys, talo myyntiin, (osin mun ja mieheni suvun yhteisfirma), että paljon tapahtuu jos laitan hopeat jakoon. En tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt vaimo;11175902:
Olen samassa tilanteessa kuin sinä ap, sillä erolla että lapsia ei ole, eli ei voi olla kyse ainakaan synnytysmasiksesta. Vaan EVVK enää mun mies. Seksi kyllä kiinostaisi mutta jonkun muun kanssa, mennä nyt sit rikkomaan yritys, talo myyntiin, (osin mun ja mieheni suvun yhteisfirma), että paljon tapahtuu jos laitan hopeat jakoon. En tiedä.

Voi olla noinkin, mutta ei saa hakea ensimmäiseksi syytä puolisosta, vaan pitää miettiä ensin omat mahdolliset ongelmat; väsymykset ja muut arkipäiväiset jutut...

Jos haluaa eron, ei ole mikään pakko rikkoa miehen ja suvun yritystä tai jakaa edes hopeoita.
Voi tehdä virallisen erosopimuksen, että lähtee tyhjin käsin, ei esitä vaatimuksia nyt tai myöhemmin.

Toisaalta suku voi ihan hyvin maksaa jotain sen kohtuullistamiseksi, että saat eron. Tuskin olet korvaamaton, kun olet tullut kehiin vasta avion myötä. toivottavasti nurkan valtaus ei ole ollut yksi ja ainut motiivisi.

Jos haluaa eron, ei ole mikään pakko rikkoa miehen ja suvun yritystä tai jakaa edes hopeoita.
Voi tehdä virallisen erosopimuksen, että lähtee tyhjin käsin, ei esitä vaatimuksia nyt tai myöhemmin.

Toisaalta suku voi ihan hyvin maksaa jotain sen kohtuullistamiseksi, että saat eron. Tuskin olet korvaamaton, kun olet tullut kehiin vasta avion myötä. toivottavasti nurkan valtaus ei ole ollut yksi ja ainut motiivisi.

samaa mieltä

Viimeksi muokattu:
Voi olla noinkin, mutta ei saa hakea ensimmäiseksi syytä puolisosta, vaan pitää miettiä ensin omat mahdolliset ongelmat; väsymykset ja muut arkipäiväiset jutut...

En minä ole mitään väsynyt, enkä hae syytä puolisosta vaan karu totuus on se että mieheni ei kiinnosta minua enää yhtään. Ei ole kiinnostanut ainakaan 7 vuoteen enää!

Viimeksi muokattu:

No en varmasti lähtisi tyhjin käsin kun olen paljon tuonut yritykseen varallisuutta ja työpanostani ja tietotaitoa 15 vuoden ajan! Ei tosiaan ollut ainut motiivini parisuhteeseen.

Tyhjin käsin, en varmasti lähde.

Viimeksi muokattu:

Enkö mieheni enää rakasta minua ja enkö ole hänelle tärkeä ilman seksiäkin? Hän kyllä sanoo, että kestäisi seksittömyyden, jos se johtuisi jostain fyysisestä syystä, mutta haluttomuuteni ei kelpaa syyksi.

Voi ei, mikä sua vaivaaaa?? Kun solmit parisuhteen, sinua odottavat tietyt velvoitteet ja yksi näistä velvotteista on puolison tyytyväisenä pitäminen.

Mikään ei ole ihanampaa kuin jatkuvasti perseessä kiinni kiehnaava, vonkaava mies. Sisäistä tämä, että muut naiset olisivat sulle kateellisia, jos tietäisivät.

Onko ongelman ydin sitten jossain sellaisessa, että miehesi on erityisen vaativa seksikumppani, hänelle ei kenties kelpaa mitkään normihoidot, ja hänen vaikea tyydytettävyytensä olisi tehnyt sinut haluttomaksi?

Tietenkin asiaan on vain yksi ratkaisu: annat hänelle niin usein kun hän haluaa. Mutta jos mies on erityisen vaativa, silloin antaminen ei välttämättä riitä, vaan hän saattaa silloin vaatia myös naisen halukkuutta. Mies tietenkin nauttii yhtälailla naisen halukkuudesta kuin nainenkin alati kiehnaavasta miehestä.

Miksi pitäisi rikkoa yritys, talo myyntiin, hopeat jakoon. Ei avioerossa ole pakko viedä fifty prosent. Voitte yhteisymmärryksessä jakaa hopeat. Sitten yrityksestä ja talosta hän maksaa sinut ulos eli maksaa sinun osuutesi.

Tietenkään, jos et ole sijoittanut kiinteistön hankintavaiheessa tai yrityksen perustamisvaiheessa niihin mitään, silloin tietenkään sinun ei kuulu viedäkään mitään. Reilun pelin säännöt käyttöön. Ei sellaisesta voi vaatia mitään, mihin ei ole ostanut kuin pari nojatuolia!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt vaimo;11175980:
No en varmasti lähtisi tyhjin käsin kun olen paljon tuonut yritykseen varallisuutta ja työpanostani ja tietotaitoa 15 vuoden ajan! Ei tosiaan ollut ainut motiivini parisuhteeseen.

Tyhjin käsin, en varmasti lähde.

Joo, tee laskelma vuotuisesta palkastasi ja kerro se viidellätoista. Esimerkiksi 25 000 * 15= 375 000. Tämä on sinun vuosien mittaan kertynyt palkkasi. Ota ulos firmasta 400 000, korkojen kanssa.

kaikilla ei ole vain näin onnellisesti, että voisivat kuitata viidentoistavuoden palkan käteen ja joillakin olisi ollut elämiskustannuksiakin matkan varrella, mutta käytä tilaisuutesi. Firma siinä kaatuu ja moni muukin, mutta saatpa osasi, joka sinulle kuuluu...

Joo, tee laskelma vuotuisesta palkastasi ja kerro se viidellätoista. Esimerkiksi 25 000 * 15= 375 000. Tämä on sinun vuosien mittaan kertynyt palkkasi. Ota ulos firmasta 400 000, korkojen kanssa.

kaikilla ei ole vain näin onnellisesti, että voisivat kuitata viidentoistavuoden palkan käteen ja joillakin olisi ollut elämiskustannuksiakin matkan varrella, mutta käytä tilaisuutesi. Firma siinä kaatuu ja moni muukin, mutta saatpa osasi, joka sinulle kuuluu...

Miksi vaimon pitäisi luovuttaa kaikki ilmaiseksi? Hän on tuonut VARALLISUUTTA, työpanostaan, tietotaitoa... Tottahan toki saa mahdollisessa erotuksessa laillisen tasinkonsa. Voihan se tasinko olla muutakin omaisuutta kuin firma. Mies on aikanaan ottanut vaimon yhtiökumppaniksi ja luultavasti siksi, että firma hyötyy hänestä. Miehellä olisi aikanaan ollut mahdollisuus pitää vaimo erossa firmasta.

Viimeksi muokattu:
Ja sanoiko tuo kyllästynyt vaimo, ettei hän olisi palkkaansa saanut? Ymmärsin, että olisi saamassa osuutensa firman arvosta. Jos ei palkkaa ole nostanut 15 vuoteen, niin totta hitossa hänelle kuulu myös ne! Tekisitkö itse hyväntekeväisyystyötä ja lähtisit alepan kassien kanssa pois pitkästä liitosta. Tuskinpa.

Yhteistyössä