Seksiä kuuluu haluta. Haluttomuus on tila jota pitää hoitaa, jopa lääkkeillä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieeras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieeras

Vieras
Olen nainen, 39v. Takana kaksi pitkää parisuhdetta. Ensimmäinen 11v ja nykyinen joka jatkunut 7v. Olen pitkään pohtinut naisen seksuaalisuutta, sen kaarta elämän vaiheissa. Minulla on paljon aikoja jolloin seksi ei kiinnosta. Tämän päivän media ja ympäristö selvästi antaa ymmärtää että se on väärin, että kärsin haluttomuudesta ja että se on tila/sairaus joka täytyy parantaa. Parisuhteen alussa olen aina harrastanut kiihkeää seksiä, usein ja pitkään. Muutama vuosi yhdessäoloa ja kerrat harvenevat muutamaan kertaan viikossa. Muutama vuosi lisää ja kerrat harvenevat edelleen. Lapsien saannin jälkeen seksiä on muutaman kerran kuussa, lähinnä ovulaation aikaan. Mieheni halut jakautuvat tasaisesti kuukaudessa. Harrastamme yhteistä seksiä silloin kun lähinnä minä teen aloitteen. Erillistä seksiä=itsetyydystystä kumpikin harrastaa satunnaisesti. Ja tämä kuvio on molemmille ok. Mielestäni naisen halukkuutta säätelee nimenomaan biologia. Luonto. On surullista että ympäristö painostaa seksiin ja jos sitä et konemaisesti useita kertoja viikossa halua, on sinussa jotain vikaa.

Mä haluaisin n. 3-4 krt viikossa mutta ukko haluaa vaan 2 krt kuukaudessa ja siihen on tyydyttävä. Joskus on piikkeuskuukausi jolloin harrastetaan jopa 4 kertaa kuukauden sisällä mutta sekin vaan noin kerran vuodessa. Ei halut kohtaa ei ja se ei ole reilua että aina kaikki menee toisen halujen mukaan.

Olen nainen, 39v. Takana kaksi pitkää parisuhdetta. Ensimmäinen 11v ja nykyinen joka jatkunut 7v. Olen pitkään pohtinut naisen seksuaalisuutta, sen kaarta elämän vaiheissa. Minulla on paljon aikoja jolloin seksi ei kiinnosta. Tämän päivän media ja ympäristö selvästi antaa ymmärtää että se on väärin, että kärsin haluttomuudesta ja että se on tila/sairaus joka täytyy parantaa. Parisuhteen alussa olen aina harrastanut kiihkeää seksiä, usein ja pitkään. Muutama vuosi yhdessäoloa ja kerrat harvenevat muutamaan kertaan viikossa. Muutama vuosi lisää ja kerrat harvenevat edelleen. Lapsien saannin jälkeen seksiä on muutaman kerran kuussa, lähinnä ovulaation aikaan. Mieheni halut jakautuvat tasaisesti kuukaudessa. Harrastamme yhteistä seksiä silloin kun lähinnä minä teen aloitteen. Erillistä seksiä=itsetyydystystä kumpikin harrastaa satunnaisesti. Ja tämä kuvio on molemmille ok. Mielestäni naisen halukkuutta säätelee nimenomaan biologia. Luonto. On surullista että ympäristö painostaa seksiin ja jos sitä et konemaisesti useita kertoja viikossa halua, on sinussa jotain vikaa.

Olen samanikäinen takana 2 pidempää parisuhdetta ( joista lapsia), ensimmäinen 4v ja toinen nyt kestänyt 13v. Meillä on edelleen 4-8 kertaa viikossa seksiä,jos vapaata ja saadan olla kahdenkesken niin jopa 4x vrk( mutta se on satunnaista)
Että eiköhän me olla yksilöitä?

Hmm. Ei kai sitä kenenkään ole pakko väkisin haluta? Ei ainakaan minun mielestäni. Jotkut voivat olla onnellisia ilmankin. Mutta se ei taas ole reilua jos ei kerro rehellisesti itsestään ja esittää vaikka suhteen alussa olevansa halukaampi mitä normaalitilassa olisi. Kun kumpikin on tyytyväisiä niin täysin ilman seksiäkin on mielestäni normaalia olla suhteessa. :)
Itse olen jokseenkin seksuaalinen ihminen ja on pari haluttomampaa miestä osunut kohdalle nuoruudessa. Se oli turhauttavaa ja raastoi sisältä henkisesti. Sittemmin löysin samanhenkisen puolison. Toki yksi vaikea raskaus toi taukoa meillekin mutta terveydelliset syyt ovatkin eri juttu ja niitä järkevät aikuiset ymmärtää.
Sitten taas jos tietoisesti huijaa tulevaa puolisoaan, vaikka tietää ettei koskaan tule haluamaan täysillä kumppaniaan tai ylipäätään seksi ei kiinnosta missään muodossa niin argh. Yleensähän haluton osapuoli myös vaatii toista täydelliseen uskollisuuteen..

Sinulla ap ei kai ole mitään syytä tuntea huonommuutta kuitenkaan kun käsittääkseni olet löytänyt kumppanin jonka kanssa teillä on nuo asiat ok? Miksi siis vertailla muihin itseään ja turhaan mieltänsä pahoittaa. Kun kummatkin ovat parisuhteessa tyytyväisiä niin muiden ajatuksilla ei ole silloin mitään väliä :)

Eikai tuossa mitään pahaa ole jos tuo määrä seksiä ihan oikeasti on molemmille ok. Itse en kyllä voisi elää suhteessa missä seksiä vain pari kertaa kk. Meillä pikkulapsi vaihe ja seksiä 2-4 krt. viikko. Tuo 2 on kyllä liian vähän,onneksi harvemmin sellaisia viikkoja. Mutta tällähetkellä ei resurssit enempään riitä kummallakaan.

Sen sijaan jos seksiä ei ole kuin paristi kuukaudessa ja toinen osapuoli kärsii tästä niin mielestäni pitää joka löytää ratkaisu haluttomuuteen tai sitten erota. Seksi on suurimmalle osaa ihmisiä tärkeä asia. Kenenkään ei mielestäni pidä jäädä sellaiseen suhteeseen jossa toinen osapuoli haluaa seksiä murto-osan siitä mitä itse.

Älä siis ap mieti mitä teiltä odotetaan yleisesti seksin suhteen. Miettikää vaan niitä omia toiveita ja odotuksia, koska kenenkään muun mielipiteellä ei ole mitään merkitystä. Ja mielestäni myös se on tärkeeä, että onko se harvakseltaan harrastettu seksi molemmille mieluista ja nautittavaa, vai vaan pakkopullaa. Koska jos molemmat pitää seksistä ja haluaa seksiä ei kyse ole haluttomuudesta.

Yhteistyössä