Seksi vastenmielistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Anonyymi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Anonyymi"

Vieras
Aina kun olen harrastanut seksiä, minulla tulee vastenmielinen olo, itseinho.... Tekisi aina mieli vahingoittaa itseään.

Vaikka tekisi mieli rakastella niin yritän pidättäytyä, koska tiedän että pienenpäästä minulle tulee paska olo.

Onko kenelläkään muulla saman tyyppisiä kokemuksia?

Minulle tulee ensimmäisenä mieleen pari vaihtoehtoa: joko sinulla on hyvin uskonnollinen kotitausta - tai sinua on seksuaalisesti hyväksikäytetty joko niin, että muistat sen, tai niin, että psyykkeesi suojelee sinua muistamiselta. On myös mahdollista, että sinua on lapsena rankaistu masturboimisesta. Silloin, kun olet ollut niin pieni, ettei siitä välttämättä ole jäänyt elävää muistikuvaa (lapset hyväilevät sukupuolielimiään jo hyvin nuorella iällä), mutta se on jättänyt sinuun hyvin syvän ahdistuksen. Monet vanhemmat eivät tiedä miten suhtautua lasten seksuaaliseen heräämiseen ja pienten lasten kiinnostukseen omia sukuelimiään kohtaan, joten joskus vanhemmat - ilman pahaa aietta - spontaanisti suuttuvat tuollaisten tilanteiden näkemisestä.

Voisiko jokin näistä pitää kohdallasi paikkaansa? Suosittelisin seksuaaliterapeutin pakeilla käymistä. Seksuaaliterapiassa käsitellään hyvin usein tällaisia tuntemuksia.

Tarkennetaan! Olen siis mies. En ole uskovainen. En ole hyväksikäytetty. Mutta minulla on kyllä paskoja muistoja menneisyydestä. Liittyen kotiin ja kouluun. Ja ne on muistissani jatkuvasti.

Tarkennetaan! Olen siis mies. En ole uskovainen. En ole hyväksikäytetty. Mutta minulla on kyllä paskoja muistoja menneisyydestä. Liittyen kotiin ja kouluun. Ja ne on muistissani jatkuvasti.

Jos sinulla on moniongelmatausta (esimerkiksi perheväkivaltaa tai vanhempien välinpitämättömyyttä, koulukiusaamista ja ylipäätään herkkään kasvuvaiheeseen ajoittuvia monia ongelmia, joita et ole käsitellyt) seksuaalisuuteen liittyvät inhon tunteet voivat johtua arvottomuuden tai kyvyttömyyden tunteista. Syitä ja oireita voi olla niin paljon. Ihminen on huikean monisäikeinen olento. Suosittelen vakavasti seksuaaliterapeutille juttelua.

Yhteistyössä