seksi tuntuu kipeältä

Onko kohtalotovereita?

Minulla on seksi tuntunut kurjalta ja kipeältä jo parisen vuotta. Alavatsakipujen takia kävin sitten lääkärissä ja todennäköisesti endometrioosi jyllää. Tämä siis aiheuttaa kipua myös yhdynnässä.

Miehen kanssa riitoja on ollut tästä asiasta monenlaisia. Loppujen lopuksi hän on aika ymmärtäväinen, mutta välillä on aika hankalaa. Minulla myös...tuntuu, etten oikein pysty tätä vaimon roolia täydellisesti toteuttamaan.

En nauti seksistä enää yhtään. Aina kipu ei tunnu, mutta kun pelkään sen alkavan taas, joten en osaa seksistä nauttia. Ja yhdynnässä pitäis olla kun lapsi olisi haaveena.

Lääkäri sanoi, että kipuun auttaa e-pillerit. Näitä en haluaisi käyttää, kun lapsi olisi toivomuksena. Endometrioosimömmön poistaminen leikkauksellakin on tämän lääkärin mielestä turhaa, koska se kasvaa kuitenkin kohta takaisin.

Mitä minä teen, eikö tosiaan ole mitään apua tähän asiaan?

 
..tosi vaikea/harmillinen tilanne niin sinulle kuin miehellesikin.Pitäisiköhän sinun käydä kuuntelemassa toisenkin lääkärin mielpide?!Kai sille nyt jotainvoidaan tehdä,kyllä kaverillanikin poistettiin sitäö ja tuli pian sen jälk.raskaaksi.Itsellä endoepäily,muttta sen takia ei laparoskopiaan lähetetty..eikä ole hirveänkovia kipuja.Voimia sulle!
 
En tästä paljoa tiedä, mutta kysyisin myös toisen lääkärin mielipidettä, vaikka yksityisellä ja lapsettomuuteen perehtyneellä. Kaikki lääkärit eivät kaikesta tiedä, sen on joutunut oppimaan. Kyllähän niitä paljon leikataan ja leikkauksista on ollut apua yhdyntä kipuihinkin.
 
Kiitoksia vastauksista!

Täytyy kyllä kysyä tosiaan toiseltakin lääkäriltä mielipidettä asiaan. Endometrioosi on minulle ihan uusi asia ja jäi kyllä tosi epätoivoinen olo lääkärin mielipiteestä. Muutenkin elämä raskasta psyykkisesti kun lapsihaave ei toteudu, mutta että vielä seksikin käy kipeää.

 
Hei, minulla ärhäkkä endo ja alunperin tutkimuksiin meninkin yhdyntä/kovien mahakipujen takia. Ja koska lapsitoiveita oli meilläkin minulle kyllä heti suositeltiin laparoskopiaa endon pois saanniksi edes hetkeksi. Lapa tehtiin, ja sen perään inseminaatio josta nega. Sitten endo taas alkoi jyllään ja jouduin sitte jo 8 kuukauden päästä uuteen lapaan ja sen jälkeen aloitetttiin koeputkihedelmöitys josta nyt tuloksena että ei hedelmöitymistä siinä maljalla. Ja jo nyt on toisessa munasarjassa taas endo alkanut kasvamaan. Kyllä lapasta aina hetkellisesti apua on, ja mulle se kyllä oli ihan välttämätön tehdä kun kivut olivat tosiaan niin kauheat. Nyt en tiedä jatkosta, luulen että enää ei hoitoja jaksa ja lapsi haaveet saa heittää...

Mutta koita sä nyt päästä sinne lapaan, ja toivotaan että teillä sen myötä myös onnistuu ne lapsihaaveet.
 

Yhteistyössä