Seksi synnytyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja utelias-ulla :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

utelias-ulla :)

Vieras
Harrastettiin seksiä ekan kerran tänään, synnytyksestä vähän päälle 6kk. Onko ihan totta, että suurin osa pystyy sekstaamaan jo alle 2kk synnytyksestä? Sellaisen käsityksen ainakin keskustelupalstoilta saa...Itselläni kesti jo jälkivuotokin 6 viikkoa,harrastatteko seksiä siitä huolimatta vai loppuuko se joillain tosi aikasin?
Itselläni tosiaan oli melko raju synnytys, jonka takia en päässyt edes jälkitarkastukseen vielä 6vkoa synnytyksestä, mutta kyllä sekin kuulostaa jo aika uskomattomalta, että kaikki on ollut kunnossa viikko synnytyksen jälkeen..vai kuulostaako?

Kovin henkilökohtaista miten palautuu fyysisesti ja lisäksi miten halut palautuu. Meillä on molemmilla kerroilla 2vk synnytyksestä jaksettu odottaa. Tokan jälkeen olisi jo paljon aikaisemmin ollut kunnossa hommiin, mutta aikaa oli vähän vaikea löytää :) Mutta mulla on sinänsä ollut helpot synnytykset että ei ole leikelty eikä tullut repeämiä. Ekalla pari tikkiä, tokalla ei mitään. Jälkivuoto kestänyt mitä kestänyt, mutta ollut muutaman päivän jälkeen niin niukkaa että mitäpä tuo haittaa kun vaan kumia käyttää tulehdusriskin minimoimiseksi.

Uskomatonta, oispa itellä käyny yhtä hyvä tuuri! Mulla oli vielä muutaman viikon kuluttuakin niin paljon jälkivuotoa, että paksuimmat siteet housuissa mentiin...Mistähän semmonenkin ero sitten johtuu..
En kyllä ihan heti toista tee, mutta toivottavasti jos joskus vielä uskallan raskautua, ei ihan puolta vuotta mene kipuillessa...

En tiedä yhtään vaikuttaako jälkivuodon määrään se miten paljon on synnytyksessä vuotanut, itsellä nimittäin tuli tosi vähän niissäkään. Molemmilla kerroilla kätilöt huomautti asiasta siihen sävyyn että yleensä vissiin vuotaa vähän enemmän. Mutta joo, ei käy kateeks. Oon tyytyväinen että tuossa on päässyt helpolla, tälläkin kertaa kun menkat varmaan alkaa taas melkein heti jälkivuodon loputtua, viimeksi tais olla viikko-pari taukoa. Ja alkoikin kipeinä ja runsaina.. Kauhulla sitä odotellessa, varmaan se viikko-pari taas menee kun voi odotella niitä ihanuuksia :(

Saako udella mitä sulla synnytyksessä tapahtui kun on palautuminen kestänyt niin kauan?

Mä odotin sen kuukauden eli sen jälkeen kun olin käynyt jälkitarkastuksessa ja kaikki oli ok. Eka kerran oli aika kuivaa touhua, olisi voinut liukastetta käyttää eikä tuntunut kovin hyvältä. Mutta kyllä se siitä lähti sujumaan. Mulle tehtiin episiotomia. Jälkivuoto kesti parisen viikkoa. Ja hyväilyä harrastettiin viikko synnytyksen jälkeen.

Esikoisen jälkeen meni juuri tuo 6 kk, repesin pahasti ja imukupin takia tehtiin iso eppari. Kuopuksen jälkeen meni 4 viikkoa, jälkivuotokin kesti vaan pari viikkoa. Eikä tullut paljon.

Yhteistyössä