seksi parisuhteessa

  • Viestiketjun aloittaja Haluton
  • Ensimmäinen viesti
Haluton
Tämmöisestä asiasta haluaisin puhua ja tietää olenko yksin ns.ongelmani kanssa.

Ollaan oltu miehen kanssa 11vuotta yhdessä.Olen aina ollut meistä se haluttomampi osapuoli peti puuhissa,mutta viimeiseen puoleen vuoteen ne hommat ei ole kiinnostanut enää ollenkaan.

Osa syy voi olla se,etten koskaan ole saanut orgasmia miehen kanssa,millään tavalla.
Meillä riidellään tästä asiasta nykyään joka ilta.On sitten kiva nukkua yö ja herätä aamulla syyllinen olo niskassa.Mies ei ymmärrä,enkä osaa sanoa miksi en oikeasti halua.

Hän epäilee välillä,että petän,mitä en tee.
Sitten hänen mielestä yksi syy voisi olla se että hän on lihonnut viimeaikoina huomattavasti.Sen olen kieltänyt,mutta olen kuitenkin alkanut miettiä voisiko syy olla siinä.

Minun mielestä hän on ikäänkuin lakannut pitämästä huolta itsestään.
Mieheni on vielä suht nuori,joten sekin huolestuttaa että kuinka huonoon kuntoon hän päästää itsensä.

Painoa on siis tullut lisää,ja alkoholin käyttö lisääntynyt.Parturilla on jäänyt käymättä.Koko ulkoinen olemus on epäsiisti.

Joten voisikohan syy osa syy olla siinä.

Mutta olenko ainut haluttomuuteni kanssa??
Jos jollakin sama ongelma,olisi hienoa jos joku kertoisi.

Tämä ongelma säteilee meidän elämäämme jo kokonaisvaltaisesti.Eli se asia on koko ajan läsnä.

alkaa jo ahdistamaan...
 
Et varmasti ole ainut ko. ongelman kanssa! Jos molemmat haluatte parannusta asiaan, kannattaisi mennä yhdessä seksuaaliterapeutin puheille. Tai jos mies ei suostu, mene ensin yksin. Ongelma kuitenkin varmasti vaikeuttaa elämäänne ja ikävä tosi asia on, että jos mies ei seksiä saa kotoa niin ennenpitkää hän hakee sitä jostain muualta. Uskottomuus on kuitenkin paljon vaikeampi ongelma käsitellä kuin haluttomuus. Voimia!
 
Meillä melkein sama tilanne. Siis mies on hieman päästänyt itseään "repsahtamaan". Tämä ei kuitenkaan haittaa minua niin paljon kuin miestäni! Onneksi kuitenkin seksielämämme ei vielä ole radikaalisti muuttunut. Ainut muutos on se että esileikit ovat vähän lyhentyneet ja valot pitää aina laittaa pois.
 
Dana
Ilmeisesti seksi ei ole koskaan vain ollut sulle mikään "suuri" juttu etkä tarvitse sitä juurikaan. Me olemme kaikki niin erilaisia, että vaikea vetää rajaa siihen, mikä on "normaalia" ja mikä ei. Jos et kertakaikkiaan ole kiinnostunut seksistä, niin et ole. Ja kirjoituksestasi ymmärsin, ettet edes ajattele muita miehiä seksuaalisesti. Silloin se ainakin tarkoittaa sitä, ettei miehesi ole se "ongelmasi" eikä hän ole tehnyt tai jättänyt tekemättä mitään. Yksinkertaisesti se on seksi, joka ei kiinnosta.

Ohjeeksi en osaa oikein antaa mitään, ehkä olisi kuitenkin hyvä kysäistä vaikka jonkun parisuhde-/seksiterapeutin mielipidettä, sillä onhan se niin, että jos kuitenkin parisuhteessa toinen haluaa ja tarvitsee seksiä, niin ennemmin tai myöhemmin toisen haluttomuudesta tulee valtava ongelma! Kannattaa varmaan ainakin yrittää selvittää haluttomuuden syitä ja mahdollista "hoitoa", jottei muutoin hyvää (?) parisuhdetta tarvitsisi romukoppaan heittää!

=) :heart:
 
voi kurjuus
Oletko hakenut mistään apua? Onko sinulla jokin lääkitys joka aiheuttaa sen ettet saa tyydytystä seksistä?
Ehdottaisin, että menet keskustelemaan miehesi kanssa asiasta jonnekin. Uskompa ettei täältä saa apua. :headwall:
 
Haluton
Lääkkeitä en käytä.taisin jättää paljon olennaista pois kirjoituksesta.

En ole siis IKINÄ.kenenkään kanssa,saanut orgasmia.Seksi alkuun,vieraan ihmisen kanssa tuntuu hyvältä,muutei sitten pidemmän päälle.

Olen ollut tämän miehen kanssa 11 vuotta yhdessä.Tämä ongelma on ollut läsnä koko ajan,muttei sitä ole näin käsitelty ikinä,ennen kuin nyt.

Tietoisesti en ajattele,että ei ton kanssa voi harrastaa seksiä,kun se on niin epäsiisti.Alitajunnasta en tiedä.

Itse olen niin estoinen,etten usko voivani mennä vieraalle ihmiselle puhumaan.Olen sen kai vakaasti päättänyt,että kun en saa seksistä mitään,ei sitä tarvitse harrastaakkaan.

Olen joskus sanonut miehelleni,että menis vieraisiin.Ei muo kiinnostais.Olisipahan mulla vähemmän syyllinen olo.
Todellisuudessa en usko kuitenkaan,että kestäisin sitä.

"Väkisin"antaminenkaan ei tunnu kummastakaan kivalta.Mies tietää että annan ns.säälistä,ja se tuntuu tympeeltä.

Kaikki hellyyskin on kadonnut kun en halua että mieheni koskee minuun,koska ajattelen että hän koskee vain siksi että on vailla sitä yhtä vaan.Eikä mies enää koskekkaan.

Kiitos kuitenkin kaikille,jotka vaivautui vastaamaan :flower:
 
nimetön
No ei ole meilläkään vuoteen ollut minkäänlaista seksuaalista kontaktia, sitä ennen oli puol vuotta taukoa...että siten menee eikä helpotusta asiaan näy, mua ei kiinnosta pätkääkään ja se johtuu siitä että meillä riidellään niin paljon, enkä voisi kuvitellakaan antavani sellaiselle joka loukkaa mua!!! Ja mä oon nii v...n täynnä tätä touhua että alkaa pinna loppua kohta, mutta vaikeeta on lähteä suhteesta pois koska meillä on yhteinen lapsi.
 
inlove
Tämä ei varmaan autoa sinua, mutta kerronpa kuitenkin. Elin itsekin parisuhteessa 15 vuotta, josta viimeiset 11 vuotta olin suhteellisen haluton. Keskimäärin harrastimme seksiä varmaan kolme kertaa vuodessa. Toki tämä tuli ongelmaksi. Kokeilin syrjähyppyäkin ja huomasin nauttivani seksistä kuitenkin, mutta en sitten kuitenkaan oman mieheni kanssa. Meillä tämä hellyys tuntui myös siltä, että sitä saa vain seksin toivossa. Ja yleensä hellyyttä sai vain illalla nukkuumaan mennessä (= lue epämääräistä hipelöintiä) seksin toivossa. Parisuhteemme ei muutenkaan ollu kovin onnellinen ja muutenkaan tyydyttävä. Erosta puhuttiin, mutta päätimme yrittää.

Vuoden kuluttua päätöksestämme kävi niin, että rakastuin toiseen mieheen. Ero tuli ja samalla tietenkin seksi tuli uudelleen kuvioihin. Ja nautin suunnattomasti. Meillä seksi kuuluu nykyään jokaiseen päivään, tavalla tai toisella. Jotenkin olen miettinyt tuosta entisestä suhteesta, että seksi ei maistunut, koska rakkaus puuttui, siis todellinen rakkaus. Eikä exäni ollut kyllä kovin taitavakaan, laukesikin aina tosi nopeasti. Sainkin tämän uuden kumppanini kanssa elämäni ensimmäisen orgasmin, olin tuolloin 36v.

 
pinkkuinen
Huomenta.Mä joskus jossain kysyin tätä ihan samaa kysymystä,ja sainkin vastauksia että oot sairas,eroa,oot varmaan tosi tylsä,ukkos pettää....Mut onneks tää palsta ei ole ihan niin tyly ;)
Mulla on ihan sama ongelma.Ei seksi maistu niin ei maistu.Mut en haluis ketää muutakaan.Kyllä munkin mies on lihonu,mut sillä ei oo vaikutusta asiaan tässä meidän tapauksessa.
ME on puhuttu asiasta,mutta kuten teillä,minäkään en osaa ketoa miksi en halua.Kun varsinaista syytä ei ole.Siis minkä minä tietäisin???
Joskus oltiin erossa viikon verran.Siis Ei EROTTU,vaan ukko oli reissussa,niin sen jälkeen oli ihana peuhata vällyjen välissä.
Pitäsköhän taas passittaa ukko reissuun... :ashamed:
 
Haluton
Kiitos teille,inlove ja pinkkuinen,että vastasitte.
Jotenkin tuntuu hyvältä huomata etten ole yksin ongelmani kanssa.Tarkoittaen et en ookkaan sit ihan kummajainen.Taas on pari iltaa mennyt riidellessä asiasta,ja taitaa se sääli anto olla edessä :/ Mies on ollut niin kiree nyt lähiajat,että se heijastuu jo lapsiinkin. :(

Kiitos,vielä kerran. :heart:
 
Haluton
Niin,ja nimettömälle kanssa kiitoksia.Olen pahoillani,että tellä asiat on noin.Mun haluttomuus ei johdu sillä tavalla miehestäni.

Toki meilläkin riidellään,ja solvataan toisiamme molemmat kun oikein suututaan.Ja kyllä se sattuu.

Me ollaan erottu kerran.Otin lapset ja lähdin.Mutta huomattiin kuitenkin rakastavamme toisiamme niin paljon että palattiin yhteen.Ja opimme sen että asioista pitää pystyä puhumaan.

Voimia sinnekkin :flower:
 
Hiljaista pitää
Hiljaista on meilläkin, kirjoituksesi onkin ihan (melkein) kuin olisin itse kirjoittanut. Sillä erotuksella, että olen saanut orgasmeja mieheni kanssa mutten yhdynnästä.

Meillä ei olla harrastettu seksiä yli vuoteen ja kyllä se minua rassaa, vaikken miestäni haluakaan lähelleni päästää. Olen kasvattanut kovan kuoren, jonka läpi en miestä päästä. Ja sisimmässäni olen hyvin yksin...

En osaa neuvoa, kun en omaakaan tilannetta saa parannettua. Lasten takia kai yhdessä ollaan... mutta tiedä, ettet ole yksin ongelmasi kanssa. :\|
 
Mitä jos saisit keskustelun aikaiseksi ennenkuin jokailtainen riita alkaa. Jos teillä molemmilla on todella halua jatkaa yhdessä niin varmasti yhteinen sävel löytyy tässäkin asiassa kunhan molemmat yrittää! Jos saisit miehen ymmärtämään miten tärkeää sinulle se muukin hellyys on ja sopisitte yhdessä tiettyjä juttuja joissa tulisi sitä muuta hellyyttä esim halaamme aina kun näemme työpäivän, yleensäkin kun ollaan oltu erillään. Yhdessä miettisitte mitkä on teille sopivia tapoja antaa hellyyttä! Mitä ja miten toimitte suhteen alussa? Mikä tuntui hyvälle... Mennään illalla sänkyyn vierekkäin ollaan lähekkäin silitellään halaillaan jutellaan päivän asiat mutta tarkoitus on olla vain lähekkäin! Saada toinen uskomaan ja ymmärtämään, että ne halut löytyvät sieltä jostain mutta ei väkisin vaan ajan kanssa. Saada mies ymmärtämään, että tämä muukin läheisyys on hänellekin hyvä juttu vaikkei se itse asiaan päätykään. Yhdessä lähtisitte hakemaan hellyyttä ja läheisyyttä sellaista mistä molemmat nauttisivat... Se vaatii aikaa ja halua yrittää. Se vaatii kärsivällisyyttä. Pettymyksiin pitää varautua etukäteen sopia ettei asiasta saa tulla riitaa (se luo kuilua). Ihan varmasti se jää sulaa jos molemmat yrittävät tosissaan ja ovat kärsivällisiä tämän piräisi saada mieskin ymmärtämään.
 
Emme mekaan ole harrastaneet seksia vahaan aikaan, mutta ei se kumpaakaan haittaa yhtaan. Tuli sita alkuaikoina niin paljon tehtya, etta ei valia vaikka ei nyt mitaan tapahdukaan! Luuletteko ihmiset ihan oikeasti, etta avioparit jotka ovat yhdessa 50 vuottakin koko ajan himoitsevat toisiaan? Come on!
 
Ap:lle ja muillekin:
Olen ollut samassa tilanteessa, seksi ei maistu, ei sitten millään. Kunnes ikää (tai viisautta tai ITSEKKYYTTÄ) tuli tarpeeksi ja luin jostakin "naisten lehdestä" ko. asiasta. Siellä kirjoitettiin naisen orgasmista, toiset ei saa ja toiset saa. Minä kateellisena luin koko jutun moneen kertaan, olinhan se joka ei ole koskaan orgasmia saanut. Siinä joku (minua) viisaampi nainen sanoi, että

NAISELLA ON OIKEUS SAADA ORGASMI. JA SE ON NAISEN OMA ASIA.

Ei se ole miehestä kiinni. Ja minä olen NYT samaa mieltä. Minä haudoin mielessäni tätä asiaa jonkun vuoden, ihan aikuisten oikeasti. Silloinen mieheni meni vaihtoon ja löysin uuden onnen.
Tänä "sinkkuaikana" tein päätöksen, että tämän jälkeen aion nauttia seksistä, aion saada orgasmin ja en enää suhtaudu seksiin kielteisesti.
Uuden onnen kanssa naiskentelin noin puolisen vuotta, ennen kuin se orgasmi sieltä tuli. Ja kovasti tein töitä sen asian eteen!
Tän jutun pointti on se, että TE ITSE PÄÄTÄTTE NAUTTIA SEKSISTÄ!!
TEILLÄ ON SIIHEN OIKEUS!!
Ajatelkaa seksiä, käyttäkää fantasioitanne, NAISET, TEILLÄ ON MIELIKUVITUKSENNE, siitä on apua!
 
ihmelapsi
Miksi mies on lakannut hoitamasta itseään? Itse elin vuodenverran miehen kanssa, joka hyvin pian tapaamisemme jälkeen lakkasi hoitamasta itseään. Lihoi, tukka leikkaamatta, epäsiistit vaatteet jne. Mietin rupesiko se pitämään minua itsestäänselvyytenä kun ei välittänyt MINUA huomioida ulkomuodostaan huolehtimalla. Koska sehän ON toisesta välittämistä, eikö vain, oikeasti.
Valitettavasti tuo mies on myös lapseni isä, tosin yhteiselomme päättyi hyvin pian. Ei pelkästään ulkonäön takia, mutta kyllä sillä varmasti oma vaikutuksensa oli. En halunnut sen näköistä miestä, siis ei haluttanut. Minä olen kuitenkin aika seksiorientoitunut ihminen.
Niin en tiedä mitä sinun ja miehesi pitäisi tehdä, keskustelkaa, hyvässä hengessä, onko mies esim. masentunut ja siksi lakannut hoitamasta itseään. Eihän tuo teidän suhde kauaa voi toimia jos toinen haluaa ja toinen ei, mutta kyllä mies voisi tässä asiassa kirjaimellisesti katsoa peiliin... Tsemppiä sinulle!!!
 
pinkkuinen
Mui taas :wave:
Ajattelin vielä siitä kirjottaa,että mikä on myös varsin surullista,niin se,kun mies tulee vaikka sohvalle viereen,ja jos vaikka ottaa kädestä kiinni,tai silittää tai jotain,niin heti mä "jäykistyn" ja "pelkään" että onko nyt jotain hällä mielessä...Ei kai vaan...
On niin paskamaista suoraan sanottuna,kun ei osaa rentoutua.Minäkin olen kuitenkin sen lajon ihminen että tykkään läheisyydestä,jonka EI tarvii johtaa mihinkään.Mutta heti eka ajatus on että miks tuo ottaa kädestä kii,ei kai se nyt meinaa sänkyhommia...
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
ARGH!!!Miks pitää olla tämmönen?!?!?!?! \|O \|O \|O \|O
Sitä pitää itseään niin huonona ihmisenä joka vaan satuttaa toista :'(
 
clivia
Alkuperäiselle kirjottajalle:
Oletko saanut orgasmia itsetyydytyksen avulla?
Jos saat orgasmin itsetyydytyksen avulla niin vika ei ole silloin sinussa.Kumppanille pitää puhua,sanoa mikä tuntuu hyvältä ja opettaa kädestä pitäen hyväilemään oikein.Mies ei ole ajatustenlukija eikä voi tietää mistä pidät jos et sitä hänelle kerro.
Oma mies on se jonka kanssa asuu ja elää,hänen kanssaan pitäisi pystyä asiasta puhumaan.Jos olet aina ollut haluton,ei ole mikään ihme jos mieskin lakkaa välittämästä ulkonäöstään,miksi välittäisi kun kuitenkaan sinä et häntä halua.
Yllättävän moni mies pitää itseään hyvänä rakastajana ja on hirvittävän pettynyt kun huomaa ettei hän ole oikeasti osannut naistaan tyydyttää kun alat kertoa mistä pitää koskettaa ja miten.Mies kuitenkin on tosi innokas oppimaan nähdessään miten nainen nauttii ja on halukas.Kannattaa satsata parisuhteeseen sen verran että kysyy mistä toinen pitää ja kertoo mistä itse pitää.Seksi on ihana asia kun siitä nauttii.Huonoa seksiä ei kukaan haluakkaan,sellaista mistä ei saa itse mitään.Kyllä sitä silloin on mielummin ilman.
 

Yhteistyössä