seksi loppunut :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lela
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä seksi palasi kuvioihin n. 5 viikon päästä synnytyksestä, koska episotomiahaava parani mulla tosi nopeasti. Meillä oli mukana liukasteet yms. ja kyllähän se vähän tuntui että ekaa kertaa ollaan asialla, ja että lihaksistoa pitänee vähän treenailla, mutta mulle kokemus oli ainakin ihan positiivinen. Seuraava kerta sujuikin sitten jo melkeimpä vanhaan malliin. Kyllä ne paikat palautuu enemmin tai myöhemmin. Minusta vaan tuntuu, että sitä epämiellyttävämpi se ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen on, mitä pidempään sitä viivyttää..

Me juuri eilen harrastettiin seksiä ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. Eilen tuli kuluneeksi 5 viikkoa synnytyksestä. Mulla repesi väliliha jonkin verran synnytyksessä ja sain 8 tikkiä. Ekan kerran kokeiltiin touhuilla jo 3 viikon kohdalla ja uudelleen 4 viikon kohdalla. Sattui kuitenkin liikaa niin lopetettiin kesken. Olen kyllä sitä mieltä että paikkojen pitää vaan taas pikkuhiljaa tottua seksiin, tuskin mitään olisi revennyt silloin 3 viikon kohdallakaan. Eilenkin teki hieman kipeää mutta se meni ohi, varmaan vaan kuivat paikat... Vielä siitä ei oikein kumpikaan niin hirveesti nauttinut kun minä jännitin kipua ja mies pelkäsi että mua sattuu ;) Mutta hiljaa hyvä tulee, eiköhän se parin kerran jälkeen mene taas kuin ennenkin...

Ihan muuten mielenkiinnosta kysyn että miksi aina puhutaan että seksiä ei "ehdi" harrastaa kun vauva on pieni? Siis kyllähän ne vauvat nukkuu. Toki ymmärrän että esim. koliikki vie voimat eikä tosiaan jaksa, mutta muiden kohdalla en ihan tajua... Ei ole tarkoitus provosoida, ihmettelen vaan.

Varmaankin moni äiti on alussa väsynyt niin siksi ei ole aikaa petipuuhiin, kun vapaa-aika kuluu nukkumiseen. Riippuu varmaan paljon myös siitä, kuinka paljon iskä osallistuu kotitöihin ja vauvan hoitoon. Eli jos mies auttaa, niin sitten on varmasti enemmän virtaa myös äidillä kammarin puolella. ;)

Kaikille vasta synnyttäneille ja imettäville sanoisin kyllä vinkiksi, että ehdottomasti oman mukavuuden ja nautinnon vuoksi kannattaa hankkia jokin liukuvoide petipuuhia varten. Minulle ihan lääkäri neuvoi jälkitarkistuksessa. Imetyksen ajan kuitenkin on limakalvot niin kuivina edelleen, että turhaa on kärsiä niistä.

Hassua miten moni tuttu tuore äiti ei ole tullut edes ajatelleeksi sellaisen hankkimista, vaikka valittelee kuivia limakalvoja. Apteekista voi ostaa tai netistä tilata, ettei oo pakko minnekkään seksikauppaluolaan mennä. ;)

Meillä myös varsin aktiivinen seksielämä lopahtanut kuin seinään. Kertoja n. 1/vk, sekin 5 min kestävä "altapois" hoidettava homma. Syytä kyllä ehkä enemmä minussa kuin miehessä.. Rv vasta 22 mutta tunnen jo nyt itseni lihoneeksi valaaksi.. Jouduin lopettamaan liikuntaharrastukseni sen "vaarallisuuden" vuoksi eikä tilalle ole löytynyt yhtä tehokasta liikuntamuotoa... Tämän vuoksi olen ehkä ollut hieman myös masentunutkin. Mieheni myös usein väsynyt ja yhteiset hellät hetket todella harvassa. Toivottavasti tilanne tulee muuttumaan, sillä nyt huomaan miten tärkeää osaa hyvä seksielämä näyttelee jokapäiväisessä elämässä. Onhan tässä tietysti asiassa kyllä maailman ihanin "palkinto", vauva!! Voimia ja jaksamista kaikille sukulaissieluille!!!

Tässä hiukan miehen mielipidettä. Tulin ihan surullinen olo, kun luki näitä viestejä. Itse olen sitä mieltä et raskaana oleva nainen on tosi kaunis ja seksikäs. Odotin tosi innolla että naiseni tulee raskaaksi ja sit saan hyväillä kasvavaa mahaa yms.... Niin meilläpä kävikin niin että seksi ja koskettelu loppui siihen pisteeseen ihan täysin. Oikeastaan mikään koskeminen ei ollut sallittua. Itse kun olis halunnut vaikka rasvata tai suukotella mahaa. Eli ei mene sit onnenlahjat tasan, kun itse olisi halunnut harrastaa raskausseksiä.