Seksi ei kiinnosta

Olen 25-vuotias 8kk:n ikäisen pojan äiti. Olemme seurustelleet mieheni kanssa nyt 1,5 vuotta ja ennen raskautta seksi oli upeaa, raskauden aikana seksi väheni mutta kuvittelin sen olevan normaalia. Synnytyksen jälkeen en kuitenkaan saanut halujani takaisin ja nyt tämän 8 kuukauden aikana olemme harrastaneet seksiä todella harvoin. Jostain syystä minun ei vaan tee mieli, nyt tämä asia on alkanut ahdistaa minua itseäni sekä puolisoani, olen hukassa enkä tiedä mitä pitäisi tehdä? Rakastan miestäni todella paljon ja menimme hiljattain kihloihinkin. Kyse ei siis ole siitä ettenkö haluaisi miestäni, vaan seksi ei houkuttele ollenkaan. Itsetuntoni romahti synnytyksen jälkeen, kiloja jäi raskaudesta enkä pidä itsestäni, joten tämä on varmasti suurin syy haluttomuuteeni. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Kuinka selvisitte? Tarvitsenko ammattiapua, vai meneekö haluttomuus itsestään ohi?
 
Bko
Sen verran biologiasta tiedän, että useilla eläimillä imettäminen estää uudelleen raskaaksi tulon. Vaikkei tuo ihmisillä näin toimi niin eiköhän sillä silti ole aika suuri merkitys naisen hormoonitasoille ja nehän taas ovat isoin meidän jokaisen elämään vaikuttava juttu ja ohjaavat oikeastaan ihan kaikkea koko elimistössä. Kotona samantyylinen tilanne (lapsi 10kk), mutta uskon (ja toivon) että imetyksen loputtua tilanne pikkuhiljaa muuttuu normaalimmaksi.
 
Hei. Meillä tuollainen tilanne on jatkunut jo aika kauan. En sitten tiedä mistä se loppujen lopuksi johtuu. Varmaankin vaimoni ei tunne enään minua kohtaan mitään. Seksiä meillä ei ole ollut yli vuoteen. Läheisyyttä en saa ja joskus jos lähelle yrittää mennä niin vastaus on hyi,ällöä tms.. Kaikki alkoi esikoisen syntymästä joka oli vuonna 09. Siitä pikku hiljaa asiat menny tämmöiseksi. Itse tarvitsisin edes jotain läheisyyttä, vaikka joskus edes pitäisi kädestä kiinni tms.. Mutta liikaa häneltä vaadittu sekin. Joskus jotain puhuttu asiasta mutta ei paljon ole auttanut ja nyt ei pitkiin aikoihin ole puhuttu koko asiasta mitään. EN tiedä missä vika. Erotakkaan en haluaisi vielä, kaksi pientä lasta kuitenkin.. Olen neuvoton..
 
Kokemusta aviomiehenä asiasta.

Seksi sujui onnistuneesti ja vauhdikkaasti pari vuotta. Sitten vaimo tuli raskaaksi eikä se ollut mikään tapaturma. Ihan tyytyväisiä olimme. Pojan syntymän jälkeen yhteiset rakastelut jatkuivat, mutta ei ihan niin riehakkaina kuin aiemmin. Sitten vaan tuli stoppi ehkä vuosi, puolitoista pojan syntymän jälkeen. Kaikki loppui siihen. Oli inhottavaa ja minä aina vonkaamassa, -näin sanottiin. Se oli vaimon mielestä inhottavaa ja oksettavaa. Kuukaudet menivät eikä minua päästetty edes lähettyville. Vaimo kuitenkin ymmärsi ja ottikin jo vuoden kuluttua asian puheeksi. Keskusteltiin ihan niin kuin aikuisten pitääkin. Yhdessä kävimme perheasioita hoitavan ihmisen kanssa keskusteluja. Oli pätevä neuvoja, kuunteli ja antoi meille mahdollisuuden kertoa asioitamme. Keskusteluissa tuli ilmi, että vaimo oli alkanut syyllistämään minua siitä kivusta ja väsymyksestä ym:sta mitä olin saanut aikaan tekemällä hänet raskaaksi. Vaimo itsekin myönsi sen typeräksi, mutta niin se vaan oli. Jotain alitajuista ajattelua jonka hän halusi pois itsestään. Terapeutti kertoi istuntojen kuluessa, että useasti nainen tuntee kanssakäymisen vastenmieliseksi aina synnytyksen jälkeen. Poikkeuksia toki on. Nainen käyttäytyy melkein kuin eläinmaailman naaraat. Eivät ne päästä urosta lähelleen kuin kerran vuodessa ja siitähän seuraa yleensä, että poikasia ja pentuja tulee. Jotkin kanit ja muut jyrsijät ovat eri asia. Ne ovat eläinmaailman kevytkenkiä.

Kovan työn ja yhteisen halun myötä saimme asiamme järjestykseen. Nyt sujuu seksi lähes kympin arvoisesti. Ja meille on ilmestynyt kaksi tyttöäkin ärsyttämään veljeä.

En koskaan silloin pitkän selibaatin aikaan harkinnut vieraan käyttämistä, vaan purin haluni muulla tavalla. Vaimolla oli kuulema ollut joskus halu kokeilla jotain vierasta, mutta fiksuna jätti ne kokeilut tekemättä. Terapeutti kertoi, että se vastenmielisyys kohdistuu juuri siihen yhteen, raskaaksi tehneeseen mieheen ja kaikki muut ovat jotenkin syyttömiä. Ne voivat houkuttaa anteeksiantamattomaan tilanteeseen.
 

Yhteistyössä