Sekö on parisuhteessa luottamista, että puolisolle on ilmoittauduttava..

VÄHINTÄÄN 2krt/pvä, juttelu muiden naisten, kuin oman siipan kanssa on nounou, ja kaikki on raportoitava toiselle, ja ne tilaisuudet johon ilman omaa eukkoa pääsee, ovat tosi rajoitettuja. Tossa vaan kaverin kanssa juttelin, ja heillä on näin, ei ole mitään pettämistä tms. taustalla.

vieras
En mä tiedä ketään, joka näin toimisi. Meillä on kummallakin täysi vapaus liikkua, ei kiellä mies enkä kiellä minäkään.

Meidän kaikki ystäväpariskunnat kulkevat ihan vapaasti just missä haluavat, ei ole yhtään paria, jossa kumpikaan rajoittaisi toisen menemistä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En mä tiedä ketään, joka näin toimisi. Meillä on kummallakin täysi vapaus liikkua, ei kiellä mies enkä kiellä minäkään.

Meidän kaikki ystäväpariskunnat kulkevat ihan vapaasti just missä haluavat, ei ole yhtään paria, jossa kumpikaan rajoittaisi toisen menemistä.
Sulla on harvinaisen suvaitsevainen ystäväpiiri. Olispa mullakin, mutta ei, eräät ystävättret ovat miehiään kohtaan tuollaisia (jopa pahempiakin) kuin ap kuvasi. Jotenki huvittavaa.

tiukkis

En minäkään. Mutta siitä minä pidän kiinni, että jos on mahdollista niin ilmoittaa ennen menoa siitä menostaan tai sitten jossain vaiheessa kertoo kuinka kauan menee (ei nyt kyse baarireissuista). Tarkoitan siis tällä sitä, että jos tietää viikkoa ennen että perjantaina on harrastusporukan saunailta, niin kertoo siitä aikaisemmin kuin saunailtapäivänä.

joo
Minusta on älyttömän hienoa antaa toisen tulla ja mennä miten tarve on tai haluaa, mutta vastapainoksi on myös älyttömän hienoa voida luottaa siihen, että se toinen ajattelee myös minua niiden menojensa suunnittelussa, ja meidän yhteistä aikaa, ja minun menojani ja lapsia..
Syvää luottamusta (siihen että toinen ajattelee asioita kaikkien kannalta) siinä vaaditaan minusta.
:flower:

Sellaista suhdetta en tahtoisi josta puuttuisi perusluottamus (en saisi itse mennä, en antaisi toisen mennä) tai sitten vastaavasti jommalta kummalta uupuisi kyky ajatella asioita toistenkin kannalta.

Eli jos on pakollinen kauppareissu illalla ja kauppa 10km päässä ja vain sillä toisella auto, ei se autollinen voi lähteä vain 5min etukäteen ilmoittaen menoihinsa.
Vastuu se on meillä kaikilla =)

toinen vieras

Näin meilläkin. Ei mitään draamoja tekstareiden, ystävien, työkavereitten ym. suhteen. Vapaus luo luottamuksen ilmapiirin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:

En minäkään. Mutta siitä minä pidän kiinni, että jos on mahdollista niin ilmoittaa ennen menoa siitä menostaan tai sitten jossain vaiheessa kertoo kuinka kauan menee (ei nyt kyse baarireissuista). Tarkoitan siis tällä sitä, että jos tietää viikkoa ennen että perjantaina on harrastusporukan saunailta, niin kertoo siitä aikaisemmin kuin saunailtapäivänä.

No tämähän nyt on itsestäänselvää!

Se, että suhteessa saa liikkua vapaasti, ei vie pois sitä tosiasiaa, että perheen etu on aina ykkösenä. Meillä ei koskaan tarvitse vängätä siitä, että toinen haluaisi omalle menolle, kun se olisi vaikeaa toteuttaa. Mies peruisi heti oman menonsa jos aiheuttaisi mulle vaikeuksia -tai toisin päin. Mies kysyy, että onko meillä jotakin tänä perjantaina, menisin tuonne ja tuonne ja sitten asia sovitaan. Tietenkin tiedän missä mies on minäkin iltana ja mies tietää missä mä olen. Mutta ei tämä ole mitään ilmoitusvelvollisuutta vaan normaalia käytöstä parisuhteessa.. Miten ihmeessä perhe-elämä voisi toimia, jos ei nyt suunnilleen tiedä missä toinen liikkuu?

No, nämä on mulle yksinkertaisia perusasioita suhteessa, ja jos mies ei osoittaisi niitä kunnioittavansa, niin enpä olisi edes perhettä alkanut hänen kanssaan perustamaan! En koskaan voisi olla sellaisen lusmun kanssa, jonka kanssa ei oltaisi samaa mieltä siitä mitä perhe-elämä on.

Heluna
No mitä pahaa siinä on jos kerrotaan kumppanille mihin mennään kenen kans, et kotiin tullaan ennen puoltayötä ja ettei ravata missään baareissa kattelemassa muita?? Onhan se v*ttumaista jos tulee olo et on jotenki tilivelvollinen ja et ei voi tehä mitä haluu, mut näin voi elää ilman et se tuntuu jotenkin pahalta ja sitovalta. mun mielestä mukava kertoo miehelle mitä oon tehny ja kiva kuulla mitä mies on tehnyt..

Heluna
Alkuperäinen kirjoittaja tiukkis:

No tämähän nyt on itsestäänselvää!

Se, että suhteessa saa liikkua vapaasti, ei vie pois sitä tosiasiaa, että perheen etu on aina ykkösenä. Meillä ei koskaan tarvitse vängätä siitä, että toinen haluaisi omalle menolle, kun se olisi vaikeaa toteuttaa. Mies peruisi heti oman menonsa jos aiheuttaisi mulle vaikeuksia -tai toisin päin. Mies kysyy, että onko meillä jotakin tänä perjantaina, menisin tuonne ja tuonne ja sitten asia sovitaan. Tietenkin tiedän missä mies on minäkin iltana ja mies tietää missä mä olen. Mutta ei tämä ole mitään ilmoitusvelvollisuutta vaan normaalia käytöstä parisuhteessa.. Miten ihmeessä perhe-elämä voisi toimia, jos ei nyt suunnilleen tiedä missä toinen liikkuu?

No, nämä on mulle yksinkertaisia perusasioita suhteessa, ja jos mies ei osoittaisi niitä kunnioittavansa, niin enpä olisi edes perhettä alkanut hänen kanssaan perustamaan! En koskaan voisi olla sellaisen lusmun kanssa, jonka kanssa ei oltaisi samaa mieltä siitä mitä perhe-elämä on.
oikeestaan just noin, osasit sanoo paljon paremmin vaan ku mä! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Heluna:
No mitä pahaa siinä on jos kerrotaan kumppanille mihin mennään kenen kans, et kotiin tullaan ennen puoltayötä ja ettei ravata missään baareissa kattelemassa muita?? Onhan se v*ttumaista jos tulee olo et on jotenki tilivelvollinen ja et ei voi tehä mitä haluu, mut näin voi elää ilman et se tuntuu jotenkin pahalta ja sitovalta. mun mielestä mukava kertoo miehelle mitä oon tehny ja kiva kuulla mitä mies on tehnyt..
No tsiisus... kai tuo nyt on ihan perus-settiä, että kerrotaan missä ollaan, mutta sellainen PAKKO ilmoittautuminen.

pöö
AIVAN.

Minä en ymmärrä näitä " kaikkea pitää saada ehdä, silloin kun haluaa ja kenen kanssa haluaa ja perään ei saa kysellä"

Heluna
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
No tsiisus... kai tuo nyt on ihan perus-settiä, että kerrotaan missä ollaan, mutta sellainen PAKKO ilmoittautuminen.
No jos on jotain pakko ilmottautumisii armeeja meiningillä niin erijuttu, mut tarkottikohan ystäväs nyt ihan sitä?

heluna
Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Onkohan siinä vaimossa jotain tosi spesiaalia? Muussa tapauksessa en ymmärrä, että millainen mies tuollaiseen touhuun alistuisi.
Voisko olla että samat samat säännöt koskee vaimookin??

Heluna
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
No jos on jotain pakko ilmottautumisii armeeja meiningillä niin erijuttu, mut tarkottikohan ystäväs nyt ihan sitä?
Tarkoitti. Ja se on ahdistavaa, mun korvaan ainakin. Eihän sellaises normaalis ilmoittautumises ole mitään vikaa, sehän on jopa suotavaa :D
Läheisriippuvuus? itsetunto ongelmat? Sairaalloinen mustasukkasuus??

No kyllä minusta parisuhteessa ja varsinkin perhe-elämässä olisi OUTOA, jos ei päivässä edes kahta kertaa juttelis yhtään mitään toiselle.. (jos tuon nyt haluaa sanoa pakkona tai raportoimisena, niin lopputulos varmaankin ihan sama) :eek:

Yhteistyössä