sekarotuisista koirista pyydetään ihan järjestään 400e eteenpäin??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pentutehtailua?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pentutehtailua?

Vieras
kattelin nuita apulan sivuja, ei olla koiraa hankkimassa vielä muutamaan vuoteen, kunhan kuumeilen. Aika järkyttäviä hintoja sekarotuisista jo muutaman vuoden ikäisistä koirista..
Ymmärrän kyllä että sillä taataan hyvä koti jne, mutta mutta mutta..
Paperiton koira kuitenkin

joo niin on. naapuri osti sekarotuisen koiran, joka on kääpiökoirien sekoitusta. painaa varmaan nyt aikuisena parisen kiloa. maksoi siitä 500 euroa. ihan järjetön hinta, kun vertaa siihen, että itse maksoin puhdas rotuisesta paperikoirasta 750 euroa. mä en itse suostuis maksamaan sekarotuisesta 200 euroa enempää

samaa olen itsekkin katsonut.itselläni puhdasrotuisia rekisteröityjä joista olen maksanut 500 - 700 euroa rodusta riippuen.
korkeintaan 100 euroa sekarotuisesta maksaisin

Meillä odotetaan syntyväksi koiranpentuja. Laskettuaika on huomenna. Pennuista pyydämme 600e vaikka ovatkin sekarotuisia. Meille tulossa pieniä pentuja, koska emokin pieni ja astunut uros samaten. Emä painaa n. 3kg ja uros hiukan sen päälle. Koirat on kalliita. Pienet koirat varsinkin.

Enkä ymmärrä sitä, että ihmisten mielestä sekarotuisia koiria pitäisi saada ilmaiseksi. Monesti sekarotuiset on paljon terveempiä ja pitkäikäisempiä kun puhdasrotuiset.
Meille ei koskaan tule puhdasrotuista koiraa

Alkuperäinen kirjoittaja Koiranomistaja:
Meillä odotetaan syntyväksi koiranpentuja. Laskettuaika on huomenna. Pennuista pyydämme 600e vaikka ovatkin sekarotuisia. Meille tulossa pieniä pentuja, koska emokin pieni ja astunut uros samaten. Emä painaa n. 3kg ja uros hiukan sen päälle. Koirat on kalliita. Pienet koirat varsinkin.

Enkä ymmärrä sitä, että ihmisten mielestä sekarotuisia koiria pitäisi saada ilmaiseksi. Monesti sekarotuiset on paljon terveempiä ja pitkäikäisempiä kun puhdasrotuiset.

voitko perustella?
Miksi pyydätte 600e pennusta?Mihin se hinta perustuu?
Rotukoiran hintahan perustuu nimenomaan siihen että on puhdas rptuinen,paperillinen koira jonka kanssa voi osallistua näyttelyihin,soi astuttaa tietynlaisen lajin edustajan kanssa jotta saadaan tietynlainen jälkeläinen jne.
mihin perustuu tuo hinta kun teidän koiranne on "ei minkään rotuinen"?

meillä puhdasrotuinen rekisteröity papillon maksanut 500 euroa.
vanhemmat näyttelyissä palkittuja ja menestyneitä ympäri pohjoismaita.
en ikinä 600 sekarotuisesta maksaisi.
kyse ei ole siitä etteikö se olisi ihan yhtä rakas ja arvokas koirana,vaan selvästä rahastuksesta.liika on liikaa

Näitä en käsitä, että sekarotuisia pentuja pitää teettää..
Usein vielä törmää siihen,että ilmoituksia selatessa vastaan tulee samasta paikkaa montaa eri rotuyhdistelmää.

ja se vielä että on ihan järjettömiä yhdistelmiä noissa pennuissa, ei voi yhtään tietää mitä saattaa tulla ja onko loppujenlopuksi miten pitkä ikäinen koira.. Sitähän ei tietysti voi aavistaa muutenkaan, mutta jos ei välttämättä edes tiedetä mitä kuka on isä jne..
Tuntuu vaan että rahastuksena annetaan sattua näitä "vahinkoja"

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
voitko perustella?
Rotukoiran hintahan perustuu nimenomaan siihen että on puhdas rptuinen,paperillinen koira jonka kanssa voi osallistua näyttelyihin,soi astuttaa tietynlaisen lajin edustajan kanssa jotta saadaan tietynlainen jälkeläinen jne.

Minun ei tartte sulle tai kenellekään muullekaan perustella. Koira astutettiin, että minimoitaisiin riskit kohtutulehduksiin, valeraskauksiin yms. Ollaan läheltä seurattu narttua joka ei tehnyt yksiäkään pentuja ja jatkuvasti valeraskaus juoksun jälkeen.

Pienet koirat maksavat, se vaan on tosi. Omista koiristamme ollaan maksettu reilu 600e/koira. Meillä siis kaksi pientä sekarotuista.

Näissä koira-asioissa saa aikaan aina tappelun. Kaikista paras kai olisi, että ne ketkä ei halua maksaa sekarotuisesta paljoa, niin eivät hommaa sellaista sekarotuista joka on heidän mielestään liian kallis. Ja ne ketkä haluavat maksaa niin maksavat.

Minä jätän tän keskustelun nyt taakseni. En viitsi alkaa tappelemaan, koska niin minulla kuin teillä muillakin on oikeus mielipiteisiinsä :).

Hyvää juhannuksen jatkoa kaikille :)
MInä lähden katselemaan meidän koiramammaa nyt :)

Alkuperäinen kirjoittaja ........:
Ei oteta hetken mielijohteesta silloin se on jo harkittu tarkkaan!!!!!!!!!
Ja ei se ole tyhmä kuka pyytää vaan se joka maksaa ;)
ja sitten kun näille vahinko pennuille, mitä varmaan suurin osa näistä sekarotuisista on, ei löyty ostajaa, joka suostuisi maksamaan niistä maltaita. niin ei muuta kuin pennuilta henki pois ja hautaan ja koiruus tekemään uusia pentuja

Meille tuli muutama vuosi sitten vahinko pentuja ja ihan sekarotuisia olivat ja pyysin 100e ja sitä piti pari ihmistä liian kalliina. Ja vaikka mulle hinnasta valitettiin niin menivät silti kaupan :) Mutta kyllä yli 200e on jo liikaa vaikka ne on yhtä rakkaita oli puhtaita tai ei

"Minun ei tartte sulle tai kenellekään muullekaan perustella. Koira astutettiin, että minimoitaisiin riskit kohtutulehduksiin, valeraskauksiin yms. Ollaan läheltä seurattu narttua joka ei tehnyt yksiäkään pentuja ja jatkuvasti valeraskaus juoksun jälkeen."

Paska puhetta.Näiden ongelmien välttämiseksi narttukoira leikataan ennen 2 ikävuotta ellei aiota pentuja teettää.
Teidän touhu on koiralla rahastamista

Onpas kovasti korkealle arvostettu sekarotuinen koira!Itse en tuollaista hintaa maksaisi.ei ees puolia tuosta.Tämän vuoksi noita pentuja tehtailevat kaikenlaisella järjellä varustetut ihmiset..

Sekarotuisten pentujen tekeminen tarkoituksella on aina pentutehtailua ja ostamalla sellaisen pennun tuet sitä toimintaa. Osta rotupentu sellaiselta kasvattajalta, jolla on jotain käsitystä koirista.

Sekarotuiset piskit pitäisi ehdottomasti antaa ilmaiseksi.

Meille tuli muutama vuosi sitten vahinko pentuja ja ihan sekarotuisia olivat ja pyysin 100e ja sitä piti pari ihmistä liian kalliina. Ja vaikka mulle hinnasta valitettiin niin menivät silti kaupan :) Mutta kyllä yli 200e on jo liikaa vaikka ne on yhtä rakkaita oli puhtaita tai ei

Kumit käyttöön!

JOs ajatellaan kissoissa samaa asiaa, niin rotukissat maksaa sen 1000-1500?, maatiaskissan pentu 20? jos sitäkään. Ei se sekarotuinen koira ole sen kummempi ja juuri siksi niiden tekoa pitäisi valvoa ja kieltää, koska sitten on näitä vatipäitä jotka tekee sekarotuisilla tarkoituksella pentuja ja rahastaa niillä 600?. Voi jumal.uta.

Alkuperäinen kirjoittaja kasvattaja:
Paperit tai ei niin koirasta kuuluu maksaa. En oikee ymmärrä mitä niillä papereilla tekee jos otat ihan kotikoiran niin kuin moni tekee kuitenkin.

Arvaan että sinä "kasvatat" jotain muuta kuin rotukoiria :laugh:

Paperillinen, kasvattajalta ostettu pentu takaa tiedot vanhemmista pitkältäkin ajalta. Todistukset terveydestä. Kasvattajan tuen ja neuvot aina tilanteeseen kuin tilanteeseen. Harrastusmahdollisuudet koiralla.

Ja mitä saat seropipennusta. Et saa periaatteessa tietää mitään. Aina voi sanoa, että tämä pentu on tämän ja tämän koira jälkeläine, mutta totuuttahan et tiedä, varmaksi. Et tiedä terveydestä mitään. Harrastaa et voi niin laajasti. Apuja tuskin saat jotain seropin kasvattajalta, en tosiaan usko.

Eli, mitä järkeä on maksaa seropista? Ei niin mitään järkeä! Ymmärrän jonkun tyyliin 100e, muta isommat summat ovatkin jo liikaa. Puhdasrotuiset maksavat 800e alkaen, riippuen rodusta.

voitko perustella?

Minun ei tartte sulle tai kenellekään muullekaan perustella. Koira astutettiin, että minimoitaisiin riskit kohtutulehduksiin, valeraskauksiin yms. Ollaan läheltä seurattu narttua joka ei tehnyt yksiäkään pentuja ja jatkuvasti valeraskaus juoksun jälkeen.

Pienet koirat maksavat, se vaan on tosi. Omista koiristamme ollaan maksettu reilu 600e/koira. Meillä siis kaksi pientä sekarotuista.

Näissä koira-asioissa saa aikaan aina tappelun. Kaikista paras kai olisi, että ne ketkä ei halua maksaa sekarotuisesta paljoa, niin eivät hommaa sellaista sekarotuista joka on heidän mielestään liian kallis. Ja ne ketkä haluavat maksaa niin maksavat.

Minä jätän tän keskustelun nyt taakseni. En viitsi alkaa tappelemaan, koska niin minulla kuin teillä muillakin on oikeus mielipiteisiinsä :).

Hyvää juhannuksen jatkoa kaikille :)
MInä lähden katselemaan meidän koiramammaa nyt :)
taitaapa syyllisyys vahinkopennuista painaa, kun noin kovasti kiihdyt

Alkuperäinen kirjoittaja kasvattaja:
Paperit tai ei niin koirasta kuuluu maksaa. En oikee ymmärrä mitä niillä papereilla tekee jos otat ihan kotikoiran niin kuin moni tekee kuitenkin.

tää on vähän sama asia kun jotkut ostaa market vaatteita ja toiset cuccia..
:)

Yhteistyössä