sekalaiset tunteet

hei, kävimme tänään varhais ultrassa siis rv 13. jäi jotenkin tosi sekalaiset tunteet, niskapoimu oli 1,7mm mutta sitte se ennuste saada terve lapsi oli 1:250, jäi mietittymään todella paljon. ikää minulla on 41 se vaikuttaa todella paljon ennusteeseen. kuinka teillä muilla onko minkälaisia arvoja tullut? pika pikaa pitäis varata se aika siihen lapsivesipunktioon mutta???
 
Mulla np ultra oli ok (en muista mm määrää), veriseulaa ei tehty enkä mennyt istukkabiobsiaan tai punktioon, koska np oli ok. Kuulema ikäni 42 olisi myös nostanut tuon arvon , jota en siis koskaan tiennyt aika ylös. Typy on nyt 5kk ja aivan täydellinen nainen, joten mulla oli kait tuuri, etten tiennyt tuosta pelkän iän tuomasta riskiluvusta, olen kuullut siitä jälkeenpäin. Tuosta varmaan voi jutella paremmin sen tutkimusinstanssin kanssa. Mulla omat aiemmat 4 tervettä lasta varmaan vähän vaikutti omaan riskinottoon.
 
Raskaus ei ole mikään sairaus ja jos on jo raskaana on vähän myöhästä vaan haaveilla. Ei tossa viestissä vissiin ollutkaan mitään järjellistä ajatusta, tarkoitus vaan saada ihmiset ärsyyntymään. Hauskaa joulunodotusta vaan sinnekin! Ai niin, onneksi mä en olekaan vielä vanha, isoäitini on.
 
Meillä kävi niin että mulla oli vuotoja juuri sillä viikolla kun niskapoimu-ultra olisi pitänyt tehdä, ja johtuen sekä vuodon tuomasta seurausten odottelusta että siitä kun kuljen kahden maan väliä ja välillä raskausaikana missasin testit koska olin väärässä maassa kriittiseen aikaan, me ei saatu np-arvoa koskaan. Tavallaan tämä helpotti päätöstä olla tutkimatta sen enempää mahdollista kromosomipoikkeamaa koska en halunnut tehdä lapsivesipunktiota keskenmenoriskin takia. Mulla siis oli ikää 45 v tuolloin, nyt 46 v ja terve ihana 6kk vanha vauva.
Jos saa kysyä, miten päätitte toimia Ariella?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hehee:
te ajattelette näitä juttuja?? Jos haluatte lapsen, niin haluatte, ei muulla ole merkitystä! Vanhojen ei pitäisi haaveilla, sairasta se on!!!
Olen vähän samaa mieltä. Riskit tieätää kun ikää on. Vai onko tarkoitus poistaa sairas lapsi?
Itse sain kuopukseni 40v, en käynyt missään seuloissa, en halunnut tuhlata odotusaikaani murehtien koska poiskaan en olisi otattanut.
 
nyt vasta taas muistin tämän lähettämani jutun. niin emme menneet koko lapsivesi punktioon, mietimme että riskit suuremmat kuin itse tarkoitus. joku tuos pohdiskeli että tarkoitus olisi poistaa sairaat yksilöt - sitä emme todellakaan edes ajatelleet vaan sitä että osaisimme edes vähän valmistua tulevaan. kävimme viime viikolla 4d ultrassa ja kaikki tuntuu olevan hyvin,tervettä vauvaa odotellaan. sukupuolikin selvisi ja ihana vauva pyöreineen poskineen.
 

Yhteistyössä